Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-02-2009, 11:30   #1
Supermedlem

Marilyn sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 690
MP Rating: 100% (3)
Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.Marilyn har en strålende fremtid.
39+5 og babyen ligger veldig høyt

Jeg er andregangsfødende, 39+5 og babyen ligger fortsatt veldig høyt -og hodet langt fra festet......

Noen som har vært i samme situasjon? Er jeg nødt til å forbrede meg på å gå langt over tiden eller kan dette skje raskt likevel?
Gammel 04-02-2009, 11:34   #2
Veteranmedlem

Kathinka sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 3,974
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 39+5 og babyen ligger veldig høyt

Min siste sank ikke ned i bekkenet før fødselen var i gang, så det kna skje når som helst likevel. Masse lykke til!

Glemte si at jeg fødte på termin

Sist endret av Kathinka; 04-02-2009 kl 14:47.
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-02-2009, 14:37   #3
Supermedlem

propelle* sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Asker
Meldinger: 794
propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.

Begge mine kom ned i bekkenet når fødselen var i gang. Kom hhv 10 og 8 dagar over tiden.
Gammel 04-02-2009, 14:44   #4
Seniormedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,941
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Snuppa lå høyt og hodet var ikke festet. Jeg fødte 4 dager før termin (hadde vannavgang 6 dager før termin).
Gammel 04-02-2009, 15:16   #5
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 664
Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.

Når hodet festes har ingen betydning for fødselstidspunkt. Det er vanlig at det festes tidligere hos førstegangsfødende (hos meg var det festet fra uke 32, men han kom ikke før uke 39 likevel), mens hos flergangsfødende (som jo har litt videre bekken) festes det gjerne ikke før rett før fødselen eller ikke i det hele tatt.

Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-02-2009, 16:29   #6
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,334
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var på jordmorkontroll på termindagen med storebror. Da lå han høyt oppe, hodet ikke festet og ikke et eneste tegn på fødsel.
Men han kom halv ti samme kveld
Gammel 05-02-2009, 14:17   #7
Medlem

spira sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: akershus
Meldinger: 169
spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.

Kan bare føye meg inn i rekken av de andre her..
Mine sank ikke ned i bekkenet før press riiene kom de...
Fødte 9 dager før den ene gangen og 5 dager før andre gangen-..
Gikk du over 1.gangen eller?
Gammel 09-02-2009, 04:51   #8
Supermedlem

Væren75 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 710
Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.Væren75 har mye å være stolt av.

Er ikke alltid det trenger å feste seg , før fødselen er igang , selv ikke for førstegangs fødende .
Jeg fikk æren av å trykke babyen ned i bekkenet for egen maskin under fødselen og babyen var i forkant aldri festet .
Fødte 2 uker før termin .
Gammel 10-02-2009, 16:38   #9
Supermedlem

snuppeline sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 1,166
snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.snuppeline har en strålende fremtid.

Begge mine festet seg under fødselen, født 2 og 3 dager over termin.
lykke til
Gammel 04-03-2009, 11:53   #10
Supermedlem

MammaAne sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 742
Blogginnlegg: 13
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.

Er i samme situasjon og det er faktisk litt godt å se svarene deres..
Hode festa i uke 35 og har termin i dag, men han ligger høyt fortsatt..
for at han er sånn spontanbaby som plutselig bare kommer..

Prinsesse Sara 16.05.07
Lynvingen Noah 07.03.09
MammaAne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:37.