Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-04-2009, 09:11   #1
Juniormedlem

Jumbo sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 5
MP Rating: 0% (0)
Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.
Dere med to tette: Når kom andremann? Før-på-etter termin?

Jeg er 37 uker på vei med nummer to, eldstejenta er 17 mnd og kom på selveste termindagen. Har hørt at det er større sjanse for fødsel før termin når de er tette og lurer på om jeg bør ha bagen klar og kanskje holde meg hjemme fra hytta i påsken??? *optimist*
Takknemlig for svar!

Sist endret av Jumbo; 07-04-2009 kl 09:14.
Jumbo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 10:04   #2
Supermedlem

Hermine83 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Grimstad
Meldinger: 1,119
Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.
Sv: Dere med to tette: Når kom andremann? Før-på-etter termin?

Det er 23 mnd mellom mine gutter.Andremann kom 1 uke før termin.

STOLT tobarnsmor til Marius aug 05 og Tobias 28.07.07
Hermine83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 10:28   #3
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Drømmehagen
Meldinger: 718
fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.

Snaue 14 mnd mellom mine. Førstemann kom 14 dager før termin, nr to kom 1 dag før termin. Statistisk sett er det større sjanse for at nr 2 i tette par kommer før termin, men det er jo bare statistikk, dessverre.

Hadde holdt meg hjemme i påsken dersom hodet ikke er festet og det er langt til Føden. Andregangsfødsler går gjerne raskere enn første gangs. Ellers hadde jeg reist. Tiden går sikkert fortere dersom du er ute på tur.

Lykke til!
fiol er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 10:29   #4
VIP-Medlem

[Mon|] sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,945
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.

16 mndr mellom mine to, og begge er født før termin. Eldste ble jeg igangsatt med og han ble født 15 dager før termin.
Minsten ble født 14 dager før termin (fødselen startet av seg selv).
Gammel 07-04-2009, 10:33   #5
Seniormedlem

JamJam sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,149
JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå er mine nr 2 og 3 tatt ut med planlagt snitt uke 36+5, men det er 14 mnd mellom dem og min førstefødte. Jeg hadde like lang og lukket livmorhals i uke 36 som jeg hadde flere mnd før så jeg vr ikke tidlig moden ihvertfall.

Pakke bag kan man jo tenke på nå uansett antall barn om man vil.
Dersom det er timer ekstra til sykehus fra hytta, eller ikke kjørbar vei helt frem så ville jeg nok holdt meg hjemme så tett på.

JamJam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 10:40   #6
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,920
MP Rating: 100% (11)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Nr 1 kom 2 dager før termin.
Nr 2, som er 20 mndr yngre, kom 1 uke etter termin.
Nr 3, som er 2,5 år yngre enn nr 2, kom 3 dager før termin.
Nr 4, som er 3 år yngre enn nr 3, kom 3 dager etter termin.
Gammel 07-04-2009, 11:38   #7
Juniormedlem

Jumbo sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 5
Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.Jumbo er fantastisk mot andre.

Takk for svar alle sammen. Ut fra dette virker det egentlig ikke som det er noen spesiell sammenheng mellom tette fødsler og om andremann kommer før termin...
Det er en halvtime å kjøre til sykehuset hjemmefra og en time fra hytta. Hodet var ikke festet da jeg var hos jordmor for en uke siden. Men det er kjørevei helt fram så ved plutselig vannavgang går det vel i verste fall an å få ambulanse. Kjenner at ventetiden hadde gått fortere hvis jeg hadde fått skifte stue littegrann.
Uansett tok første fødsel ca et døgn fra første ri, og da er det vel ikke å forvente at det skal ta en time denne gangen, så jeg tenker at jeg sikkert har god tid...
Gammel 07-04-2009, 12:29   #8
Veteranmedlem

Slafsemusa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,640
Blogginnlegg: 4
Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.

11 mnd mellom andre og tredje her.
Tredje kom fire dager før termin.

Lykke til!
E april -07
A april -08
Takk!
Slafsemusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2009, 12:33   #9
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,958
Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.

2 år og 3 mnd mellom mine.

Nr 1 kom 4 dager før termin (vannavgang 1 uke før)

Nr 2 kom 11 dager før termin
Gammel 07-04-2009, 14:55   #10
Supermedlem

Cathrine* sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,346
MP Rating: 100% (4)
Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.

1 år og 5 dager mellom de to her. Førstemann kom 5 dager før termin, og andremann kom 1 dag etter termin.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:05.