Sitat:
Opprinnelig postet av Abigael
hvordan er det der med tøy til babyen og til oss selv? Får vi det, eller har det blitt som flere andre barselhotell at vi må ha med alt selv?
Får vi bleier til babyen? Bind? Vet at før hadde de bare slike små bind...og det holder jo ikke særlig lenge.
|
Jeg bodde på barsel på SUS, jeg hadde med meg alt jeg kunne komme på og trenge både til meg selv og til lillegull. Angrer ikke et sekund på det nå, vi ble nemmelig liggende i 5 døgn grunnet gulsot. Og jeg følte meg veldig mye bedre med egne klær enn med sykehusklær. Så må du som nevnt ovenfor ha på egne klær for og kunne spise nede i matsalen på hotellet. Noe som er veldig forståelig da det er et hotel som er åpent for alle. (er mulig at noen henter mat til deg og spise på rommet om formen ikke er helt på topp eller du vil spise i fred).
Til babyen har de vel egentlig det som strengt tatt er nødvendig, masse bleier, omslag skjorter, pledd, dyner o.l. Men også her hadde jeg med egne klær, et par strømpebukser, boodyer og sparkebukse. (er ikke noe stort fan av de store omslag skjortene som babyen drukner i de første dagene. Men bleier og engangskluter får du så mye du trenger. Elsket de pampers bleiene de hadde der, det var nemmelig en gul strek midt på bleia som ble grønn om babyen hadde tisset
Veldig genialt for oss førstegangs og vite når den trenger bytting
Bind kan du få i alle str, bare og spørre om det ikke ligger på stelleplassen der med "kontoret" til barnepleierene.
Jeg hadde foresten og med lambi toalettpapir, men fikk ikke bruk for det. For det toalettpapiret som de hadde på hotellet var mykt og godt. Men på barsel og føden var det sånn hardt
Og i tilleg så var personalet utrolig koselige (de fleste i alle fall
)