Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-03-2009, 08:23   #1
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 687
MP Rating: 0% (0)
Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.
dere som har vært på barselhotell på SUS

hvordan er det der med tøy til babyen og til oss selv? Får vi det, eller har det blitt som flere andre barselhotell at vi må ha med alt selv?
Får vi bleier til babyen? Bind? Vet at før hadde de bare slike små bind...og det holder jo ikke særlig lenge.
Gammel 13-03-2009, 08:34   #2
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,674
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: dere som har vært på barselhotell på SUS

Mener venninna mi, som fødte i fjor, hadde sykehusklær på babyen, og sikkert også bleier (regner med jeg hadde fått høre noe hvis ikke).
Hva de hadde til henne, aner jeg ikke.

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 08:48   #3
Supermedlem

xJuliane sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 749
xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.

Jeg var der for 2 år siden. Da fikk jeg nattskjorter, ulike typer bind og nettingtruser

Til babyen var det bleier, trøyer og tepper tror jeg. Jeg hadde ikke med klær til babyen men kommer til å ta med litt denne gang, sokker i hvert fall.

Det er jo veldig greit å bare kaste babytøyet på vask på hotellet når det kommer avføring på det (mine jenter har i hvert fall "tømt tarmen" de først dagene) Litt kjipt å måtte ta med masse skitne klær hjem.

Toalettpapiret var forresten også ok (jeg pleier alltid ha med en rull med Lambi fordi papiret på sykehuset er helt pyton)
T. 3.juni
xJuliane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 12:30   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 16
Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.Alwa er som en lysfontene.

Var der for 1 1/2 år siden og fikk det samme som xJuliane. Brukte mine egne klær, men kunne nok fått sykehusskjorte hvis jeg ville hatt.
Tok ikke på egne klær til babyen før vi skulle dra hjem.

Når man skal ned og spise i spisesalen må man ha på ordentlige klær og ikke sykehusklær.
Alwa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 13:29   #5
Supermedlem

bigboobs sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,221
bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.

Blå sykehusskjorter til mor, lekkert. Hadde med egne klær. Joggebukser/gravidbukser til måltidene. Bleier og bind var det en del av, nettingtruser osv. Det lå også en stabel med bleier på det der rommet utenfor legekontoret. Tok med litt tøy selv til babyen, f.eks ett par bodyer og sånn. De der omslagsjakkene var litt rare.

Det er nett, eg hadde med pc.
Gammel 13-03-2009, 17:39   #6
Supermedlem

Biboee sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Rogaland
Meldinger: 571
Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.Biboee er fantastisk mot andre.

Det er som de andre sier de blå sykehusskjortene til mor, men når du skal ned å spise må du ha med egne klær. Jeg hadde med meg noen joggebukser og diverse. men var aldri nede og spiste jeg da.

Babyen fikk også klær skjorter av sykehuset, og bleier og bind og nettingtruser var det også, men en måtte hente dette selv da, eller ringe etter det. Så det synes jeg gjerne var litt stress så jeg hadde med en pakke med libresse good night bind selv Men nå blødde jeg ikke så forferdelig mye da.

Biboee er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2009, 10:16   #7
Medlem

Stjernehimmel sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 200
Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Abigael Vis post
hvordan er det der med tøy til babyen og til oss selv? Får vi det, eller har det blitt som flere andre barselhotell at vi må ha med alt selv?
Får vi bleier til babyen? Bind? Vet at før hadde de bare slike små bind...og det holder jo ikke særlig lenge.

Jeg bodde på barsel på SUS, jeg hadde med meg alt jeg kunne komme på og trenge både til meg selv og til lillegull. Angrer ikke et sekund på det nå, vi ble nemmelig liggende i 5 døgn grunnet gulsot. Og jeg følte meg veldig mye bedre med egne klær enn med sykehusklær. Så må du som nevnt ovenfor ha på egne klær for og kunne spise nede i matsalen på hotellet. Noe som er veldig forståelig da det er et hotel som er åpent for alle. (er mulig at noen henter mat til deg og spise på rommet om formen ikke er helt på topp eller du vil spise i fred).

Til babyen har de vel egentlig det som strengt tatt er nødvendig, masse bleier, omslag skjorter, pledd, dyner o.l. Men også her hadde jeg med egne klær, et par strømpebukser, boodyer og sparkebukse. (er ikke noe stort fan av de store omslag skjortene som babyen drukner i de første dagene. Men bleier og engangskluter får du så mye du trenger. Elsket de pampers bleiene de hadde der, det var nemmelig en gul strek midt på bleia som ble grønn om babyen hadde tisset Veldig genialt for oss førstegangs og vite når den trenger bytting

Bind kan du få i alle str, bare og spørre om det ikke ligger på stelleplassen der med "kontoret" til barnepleierene.

Jeg hadde foresten og med lambi toalettpapir, men fikk ikke bruk for det. For det toalettpapiret som de hadde på hotellet var mykt og godt. Men på barsel og føden var det sånn hardt

Og i tilleg så var personalet utrolig koselige (de fleste i alle fall )
Stjernehimmel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:38.