Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-03-2009, 13:16   #1
Medlem

Fellina sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 479
MP Rating: 0% (0)
Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.
Kan en være med på og bestemme om og når en bli satt i gang?

kan en det? Altså være med på og bestemme om og når en bli satt i gang? uansett dato på overtid altså...?

Sist endret av Fellina; 15-03-2009 kl 22:27.
Fellina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2009, 13:28   #2
Veteranmedlem

Elis@beth sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Hokksund.
Meldinger: 3,444
MP Rating: 100% (2)
Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kan en be om igansettelse av fødsel dersom en har termin 17 desember?

Jeg tror ikke det tas sånn hensyn, nei...
Elis@beth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2009, 13:30   #3
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,456
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

Babyen har best av å komme når den kommer så lenge man ikke går uforsvarlig langt over tiden, mer enn ca. 11-14 dager.

Å ta hensyn til julaften og nyttårsaften i et slikt tilfelle er mer av mors hensyn og ikke av barnets fysiske, ergo blir nok ikke slike "praktiske" hensyn tatt.

Sist endret av Cathie; 15-03-2009 kl 13:43. Begrunnelse: leif
Cathie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2009, 13:33   #4
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 664
Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror heller ikke det tas hensyn til, og jeg håper i allefall at det ikke tas hensyn til. Igangsetting har en viss risiko, alle har best av at fødselen starter av seg selv. Er det medisinske årsaker til igangsetting er det noe helt annet enn at man ikke ønsker julaftenbarn.

Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2009, 14:24   #5
Supermedlem

Mariposamamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslobygda
Meldinger: 1,268
MP Rating: 100% (1)
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har faktisk aldri hørt at noen ønsker å sette i gang pga julen, og jeg tror ærlig talt at det vil være uaktuelt for de aller fleste fødeavdelinger. En igansatt fødsel er en større risiko både for mor og barn (kontra en som setter igang naturlig, forutsett at man ikke har gått for langt over termin selvsagt..), både med større sjanse for keisersnitt og andre komplikasjoner.

Dessuten er en igangsatt fødsel mer kostbart for sykehuset, enn en normal fødsel. Det høres kanskje kynisk ut, men det tenkes også økonomi i alt dette (en igangsettelse krever mer personell blant annet, og medikamentene som evt brukes er svært dyre..det var de flinke til å fortelle oss da jeg ble igangsatt sist...).

Så det tror jeg du kan se langt etter dessverre... Det finnes langt verre ting her i livet enn å ha bursdag på julaften altså.. Og om dere ikke vil ha barn i desember, så får man nesten planlegge litt bedre..
Gammel 15-03-2009, 17:47   #6
Supermedlem

Ellaell sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 676
Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.

Hvorfor skulle man bli satt igang, med mindre mor eller barns helse tilsier det? Fordi barnet risikerer å bli født på julaften? Håper da inderlig ikke at det er grunn god nok for sykehuset.
Gammel 15-03-2009, 18:23   #7
Seniormedlem

2 fine barn sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,629
Blogginnlegg: 4
2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Igangsettelse blir jo bare gjort i spesielle tilfeller f.eks. der det er fare for mor eller barn.

En ting til.. Hvorfor er dette et hastespørsmål? Har du termin 17 desember er du vel knapt gravid enda..

Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!

2 fine barn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2009, 18:32   #8
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,757
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, det kan jeg aldri tenke meg at et sykehus vil gjøre.
Gammel 15-03-2009, 18:36   #9
Seniormedlem

Siri sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 1,610
Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.

Vittig tråd...! Jeg hadde termin 18. desember, men barnet kom ikke før i januar, så jeg er veldig glad for at jeg ikke ble igangsatt før tiden.
Gammel 15-03-2009, 18:49   #10
Medlem

Fellina sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 479
Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.Fellina har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Siri Vis post
Vittig tråd...!
ja var bare at jeg kikka på terminkalkulatoren.no. Fant ut at dersom jeg og mannen slår til med full klaff denne mnd ville jeg fått termin dato 17desember... det hadde vert kjekt med en unge dette året ja skulle ha tengt på det før ja.... så derfor var det bare jeg forsiktig lurte på om jeg foreksempel kunne be om og bli satt igang før nyttårsaften (da ville jeg vert akkurat 14 dager på overtid). Mange grunner til at jeg ville hatt en unge til i år (kommer ikke inn på alle nå). Takk for mange svar damer
Fellina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:03.