Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-04-2006, 00:54   #1
Medlem

*Snuppelure sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 459
MP Rating: 0% (0)
*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.*Snuppelure har en strålende fremtid.
Kles størrelse på barsel

Etter fødsel regner jeg med at magemålet synker drastisk (naturlig nok).
Men jeg forstår jo også at jeg ikke kommer til å være tilbake til utgangspunktet med en gang.
Jeg kunne tenke meg noen litt behaglige, men alikvel fine plagg på barsel. I det minste i visitt tiden hvor besteforeldre knipser skrytebilder i hytt og pine.

Noen som har noen gode tips å dele om type plagg og størrelser?
Hørte noen nevne at plagg i str lik 4 mnd gravid ant ville passe. Stemmer det?
Jeg har til nå ikke gått opp så mye mer enn det barrnet m/tilbehør veier.
*Snuppelure er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2006, 01:07   #2
Seniormedlem

jorisk1 sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 1,511
jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.jorisk1 har en strålende fremtid.
Sv: Kles størrelse på barsel

Magen blir ikke alltid så drastisk mye mindre de første dagene etter fødsel! er mange som går rundt og ser ut som de er "fullgravide" noen dager etterpå!
Jeg selv gikk med samme klær som da jeg var gravid, og det er jeg veldig glad for!
Så noen som gikk med altfor små joggedresser hvor ting tøt ut her og der!
Familie har nok forståelse for at man ikke ser kjempetøff ut på barsel!

jorisk1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2006, 06:29   #3
VIP-Medlem

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,660
Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.Unicorn har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg gikk i joggebukse og stor t-skjorte. Så ikke akkurat så velstelt ut, men det var det ikke det første jeg tenkte på, jeg hadde jo nettopp født Det er lov å ikke se helt fresh ut da

Som jorisk1 sier, magen forsvinner ikke i det øyeblikket babyen kommer ut
Gammel 28-04-2006, 08:22   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Magemålet synker jo drastisk i den forstand at den ramler ned, og du ser feit ut istedenfor gravid.

Hvis du vil se frisk og opplagt ut, kjøp deg en vid tunika, og ha gravidbukse under. Da er det ingen som ser magen. Som de sier over her, det er ikke noe fint når nybakte mødre desperat prøver å få figuren tilbake 10 timer etter fødsel.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2006, 08:36   #5
Medlem

Gnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 417
Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.

Jeg hadde med meg en sort gravidbukse som kunne strammes inn slik at den passet den "nye" figuren og en hvit ammegenser. Maven forsvant jo ikke helt med en gang . Synes også det var greit å føle seg litt fresh til en skulle ha besøk selv om en akuratt hadde født. Vi ønsket ikke besøk før etter et par dager vi da så mor, far og barn fikk komme seg litt
Gammel 28-04-2006, 09:45   #6
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,668
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av cfa
Magemålet synker jo drastisk i den forstand at den ramler ned, og du ser feit ut istedenfor gravid.

Hvis du vil se frisk og opplagt ut, kjøp deg en vid tunika, og ha gravidbukse under. Da er det ingen som ser magen. Som de sier over her, det er ikke noe fint når nybakte mødre desperat prøver å få figuren tilbake 10 timer etter fødsel.

he-he... helt enig...

prinsessen kom 3 1/2 uke for tidlige, så jeg fikk aldri kjøpt barselantrekk. det var IKKE et problem at gravidebuksa ikke ble hengende, for å si det på den måten.

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2006, 13:39   #7
Supermedlem

Leaena sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 654
Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.

Som flere her sier, ville jeg nok tatt med en gravid-bukse med gode justeringsmuligheter, og så noen fine, vide overdeler. Selv brukte jeg også joggedressen til mannen min (vi er nesten samme størrelse til vanlig, han er høyere men jeg har en del mer mage). Eller hva med et behagelig skjørt?
Gammel 28-04-2006, 14:27   #8
Seniormedlem

LilleBlomst sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,393
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.

Enig med de andre her. Jeg brukte mye en joggebukse og boop topper sist gang, og det var behagelig å gå i. Det betyr en del å føle seg litt frisk, så jeg brukte litt tid på å fikse meg på håret og ha litt sminke på. Det hjalp godt da jeg var ganske så blek etter å ha mistet 2 l blod. Behagelige klær i en eller annen form er lurt, og gjerne med litt farge. Bomull er smart for det absorberer svette ( og en kan være litt svett i dagene etter en fødsel).
Gammel 28-04-2006, 15:48   #9
Supermedlem

mai_mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,472
mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.

Vel, på barsel brukte jeg bare sykehusklær. Men da jeg skulle reise hjem, fant jeg fort ut at jeg skulle ha tatt med noen mindre klær ja. Hadde en slik snekkerbukse for gravide, og den druknet jeg i. Jeg burde nok ha kjøpt meg klær i en str større enn det jeg brukte før graviditeten. Tror det ville passet fint...
Gammel 28-04-2006, 20:07   #10
Medlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 104
LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.LILLEMOR24 har en aura rundt seg.

Jeg brukte mine vanlige joggebukser på barsel og de par første ukene etter fødselen. Synes min mage forsvant svært fort, jeg. Dagen etter fødsel synes jeg den var nesten flat igjen. Men så la jeg ikke på meg mer enn baby og resten veier, da.
LILLEMOR24 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:27.