Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-05-2006, 16:11   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Modnings - akupunktur!

Noen her som vil dele sin erfaring? hvilken effekt kan man regne med? noen som har født like etter en behandling?
har to uker igjen nå, og kunne gjerne født i dag hvis det var opp til meg altså!!Er så lei...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2006, 18:01   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,585
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Modnings - akupunktur!

Jeg begynte med modningsakupunktur fra uke 38, og hadde 3-4 behandlinger (husker ikke jeg...) Fødselen startet 8 dager over UL-termin (på min egen menstermin... ), og etter å ha jobbet meg gjennom riene selv hele natten så kom jeg inn på føden med 8 cm åpning! Ikke vanlig for førstegangsfødende, så jeg vil tro modningsakupunkturen hadde effekt. I ukene før fødselen hadde jeg mye kynnere og murring, og åpningen var 2 cm en uke før jeg fødte. Så hele åpningsfasen merket jeg ikke så mye til.

Det hører vel med til historien at fødselen stoppet helt opp etter at jeg kom på føden, men det hadde med babyens størrelse og leie å gjøre (og ikke minst bekkenet mitt... )...

Modningsakupunktur er nettopp for å lette/korte åpningsfasen, og det virket altså på meg. Jeg fikk også igangsettingsakupunktur, men den gjorde meg bare dårlig og hadde, så vidt jeg kunne registrere, ingen effekt...
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2006, 19:08   #3
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe
Jeg begynte med modningsakupunktur fra uke 38, og hadde 3-4 behandlinger (husker ikke jeg...) Fødselen startet 8 dager over UL-termin (på min egen menstermin... ), og etter å ha jobbet meg gjennom riene selv hele natten så kom jeg inn på føden med 8 cm åpning! Ikke vanlig for førstegangsfødende, så jeg vil tro modningsakupunkturen hadde effekt. I ukene før fødselen hadde jeg mye kynnere og murring, og åpningen var 2 cm en uke før jeg fødte. Så hele åpningsfasen merket jeg ikke så mye til.

Det hører vel med til historien at fødselen stoppet helt opp etter at jeg kom på føden, men det hadde med babyens størrelse og leie å gjøre (og ikke minst bekkenet mitt... )...

Modningsakupunktur er nettopp for å lette/korte åpningsfasen, og det virket altså på meg. Jeg fikk også igangsettingsakupunktur, men den gjorde meg bare dårlig og hadde, så vidt jeg kunne registrere, ingen effekt...
Ok! da vet jeg ikke helt om jeg tørr. kom nemlig på sykehuset 2 timer før jeg fødte sist - så noen kortere åpningsfase har jeg ikke lyst på
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2006, 19:18   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,585
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av ElinK
Ok! da vet jeg ikke helt om jeg tørr. kom nemlig på sykehuset 2 timer før jeg fødte sist - så noen kortere åpningsfase har jeg ikke lyst på
Nei, da tviler jeg på at du har noen bruk for modningsakupunktur...
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2006, 01:01   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Moss
Meldinger: 20
MP Rating: 0% (0)
Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.Julianne vil raskt nok bli berømt.

Jeg fikk akupunktur to ganger i uka fra uke 37. Dvs, jeg rakk ikke så mange behandlinger, for jeg fødte 12 dager før tiden. Riene begynte ved midnatt. Dro på sykehuset på morgenen. Kl 09 hadde jeg 7 cm åpning. Hadde ganske ueffektive rier og fikk igangsettingsakupunktur på ettermiddagen. De hadde kjempeeffekt. Fødte kl 17. Jeg anbefaler det generelt, men ikke hvis det gikk så fort for deg sist.
Julianne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2006, 11:25   #6
Supermedlem

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 583
Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.Mrs. S har mye å være stolt av.

Dette var en veldig spennende tråd, tenkte å starte en slik selv. Håper du lar meg spørre litt også ElinK!

Jeg skal spørre om å få modningsakupunktur når jeg skal til kontroll på mandag. Har bare 6 dager til termin, og legen har varslet meg om at jeg ikke blir gående på overtid siden jeg har blodtrykk som stiger og stiger. Med første barnet ble jeg igangsatt med tabletter i skjeden og drypp, og jeg vil helst ikke oppleve det igjen. Men hvis jeg må så må jeg.

Håper flere svarer her? Tror dere det kan starte føselen isteden for sånne tabletter?

Mrs. S er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2006, 11:30   #7
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Mrs. S
Dette var en veldig spennende tråd, tenkte å starte en slik selv. Håper du lar meg spørre litt også ElinK!
Spørr i vei du
Gammel 21-05-2006, 11:35   #8
Veteranmedlem

Monica sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 3,781
Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde 3 behandlinger med modningsakupunktur, startet i uke 37.
Det satte ikke i gang fødselen, men hjalp nok veldig godt til på modningen .

Her kan du lese om mitt arbeid i Gambia
Monica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2006, 11:36   #9
Zip
Seniormedlem

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,884
Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.Zip har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av ElinK
Det samme tenker jeg så her blir det ikke noen modningsakupunktur. Trenger ikke gå raskere enn sist. Bare en time på fødestua.
Gammel 21-05-2006, 11:42   #10
Tidl. bruker
Gjest

Jeg trodde modningakupunkur satte i gang fødselen jeg Ikke at den forkortet åpningstiden.... Da har jordmor "lurt" meg litt tror jeg!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:27.