Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-10-2008, 19:59   #1
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 11,860
MP Rating: 100% (9)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Svangerskapskløe - når oppstod den?

Jeg har fått svangerskapskløe. Jeg husker ikke helt når jeg begynte å klø, men jeg merker at den gradvis blir verre.
Jeg klør alltid ett eller annet sted på kroppen og det hele døgnet. Om natta våkner jeg og får ikke sove igjen.

Henda mine ser ikke ut, brystkassa er stedvis uten hud, magen har fått litt utslett og halsen min er slett ikke pen.

Jeg fikk beskjed av jordmor om å få fastlegen til å ta blodprøver av meg, evnt henvise meg til sykehuset for tettere oppfølging.

Jeg er kun 19+0 i dag og synes dette er fryktelig tidlig å begynne å klø på. Jeg har eksem i tillegg, så jeg er vant til kløe, men denne typen her er helt hinsides alt jeg har opplevd tidligere.
Gammel 12-10-2008, 01:06   #2
VIP-Medlem

Venna sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 5,685
MP Rating: 0% (0)
Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Svangerskapskløe - når oppstod den?

Det er tidlig ja.
Jeg fikk det i uke 28, blodprøver fastende 1 gang i uka...
Måtte settes igang tilslutt....

Men, det er vel bare blodprøvene som kan vise om det er dette. Lite man kan få som HJELPER...

Gammel 13-10-2008, 20:56   #3
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,319
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk svangerskapskløe noen dager etter! fødselen... Jeg fikk medisin som man kunne ta både under svangerskapet og selv om man ammet. (Kløestillende) MEN i felleskatalogen står det at man ikke skal bruke den medisinen verken under svangerskap eller amming... Fikk beskjed om at man kun kunne behandle symptomene ikke sykdommen.

Ritamor er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 19:46   #4
Supermedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,339
lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.lied74 har mye å være stolt av.

Det finnes mange typer kløe, og mange ulike årsaker, noen helt ufarlige, men plagsomme, og andre som man må kontrollere skikkelig.

Du må aller først få sjekket leververdiene dine, og eventuelt få hjelp til å regulere, om det ikke er det, skal det gå an å bruke visse typer allergimedisin, men det er også noe legen/sykehuset bør råde deg til.

Jeg hadde sv.skapskløe med førstemann, og de brukte lang tid på å finne ut av det, men da det endelig konkluderte med at det ikke var så bra var det bare 10 dager igjen til termin, så de satte igang fødselen. -de informerte meg om at de ville eventuelt ha satt meg på allergimedisiner hvis det hadde vært lengre frem til termin.

God bedring! -jeg vet akkurat hvordan det kjennes!
Gammel I dag, 12:10   #5
Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 102
marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.marianne73 er som en lysfontene.

Jeg fikk sv.kløe 3,5 uke før termin. Våkna en søndag hvor jeg klødde sinnsykt inni hendene og under føttene. Ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme med en gang og ta prøver. Mandag var prøvene klare, helt feil verdier på dem og jeg ble satt i gang torsdag. Mener de sa det ikke var farlig før uke 30..men er litt usikker på om jeg husker riktig der.

Christopher 5 nov-04 og Alexandro 10 aug-06
marianne73 er logget av   Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:44.