Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-04-2009, 18:36   #1
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 805
Blogginnlegg: 27
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
kidoki 8 mnd'ers i gang med omgangssyken

Beklager den tumbs up på overskrifta...feil trykk..sorry...
Lurer på om han er i gang. Spydde når jeg skulle gi grøt. Bæsja gjennom alt. Hadde akkurat bada han.
Han hadde fått brun saus på mat hos mamma og pappa. Kan de reagere sånn på brun saus?

Ga han fruskmos og det åt han og drakk litt melk. Nå bæsja han igjennom igjen og bæsjen er helt hvit.

Hva kan jeg gi av drikke til en sånn liten en utenom nan?

Han er i full vigør enda.

Sist endret av geysirland; 19-04-2009 kl 19:09.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2009, 18:40   #2
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2004
Sted: i et hus....
Meldinger: 676
Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.
Sv: 8 mnd'ers i gang med omgangssyken

Høres ut som omgangssyke, vi har hatt det et par ganger(ta til om med med den offhvite snodige bæsjen).

Du kan gi vann og eplemost blandet sammen, svakt-eple binder magen. Det samme gjør blåbærsaft. Det var tips vi fikk på legevakten-da var han 3mnd.
Lara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2009, 19:03   #3
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,999
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Vår datter fikk diare da hun var bare 6 uker gammel, i påsken. Fikk da beskjed om å unngå melkeprodukter, vi. Hun levde da på sukkervann i omtrent en uke.

Viktig å få i ham nok drikke, lite og ofte. God bedring!
Gammel 19-04-2009, 19:08   #4
Supermedlem

geysirland sin avatar

geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar. ja nå har han startet på. Har gitt han blanda eplejuice med farris. Men kasta opp etter det.

Går fort tom for klær skal han fortsette slik. Blir vel bare bleia tilslutt.

Men hva gjør man om natta? Må ligge på siden ? Lurt å flytte senga inn til meg igjen eller?
Gammel 19-04-2009, 19:29   #5
Supermedlem

Ra-punzel sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 742
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan være greit å ha ham i nærheten siden de kan kaste opp mens de sover, og bli kvalt av det.
Enten at du tar ham i sengen din, eller du ligger på samme rom som ham.

Jeg fikk beskjed med lege at jeg kunne fortsette å gi Nan, om babyen ville ha det. Hun var da ca 7 mnd. Greit å prøve å gi ofte men lite drikke av gangen, siden magen ikke tåler så mye av gangen under slik syke.
Gammel 19-04-2009, 19:29   #6
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 2,003
Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.

Min jente har nettopp vært igjennom det samme. Jaggu forskjellige råd man får......

Rådet jeg fikk fra både helsesøster og lege (legevakta) var at morsmelkerstatning er det beste å gi når man ikke ammer.

Annet man kan gi:

Havresuppe (kok havregryn og sil av grynene og gi kraften)
Blåbærsaft
GEM (fås kjøpt på apoteket)

Det viktigste er at de får i seg drikke. Mat er ikke så viktig.

Jeg hadde henne på rommet hennes, men jeg sover veldig lett og sjekket henne flere ganger i løpet av natta.

God bedring!!
Gammel 19-04-2009, 19:33   #7
Supermedlem

geysirland sin avatar

Takk for svar. Lagt han nå. Han holdt på å sovne. Har ikke turt å gi mye melk.

Vi får se hvordan det går.
Gammel 20-04-2009, 06:56   #8
Supermedlem

geysirland sin avatar

Vel ny dag. Babyen har kasta opp hele natta + diare. Men er fortsatt
i full vigør.

Storesøster er bedre, men har ikke spist noe enda. Fortsatt litt diare.

Og nå har mamma starta i spyløypa. Jeg håper det blir kortvarig. Gleder meg til normale netter igjen.
Gammel 20-04-2009, 07:05   #9
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 2,003
Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av geysirland Vis post
Vel ny dag. Babyen har kasta opp hele natta + diare. Men er fortsatt
i full vigør.

Storesøster er bedre, men har ikke spist noe enda. Fortsatt litt diare.

Og nå har mamma starta i spyløypa. Jeg håper det blir kortvarig. Gleder meg til normale netter igjen.
Been there!! Det er dessverre en grunn for at det heter omgangssyke. Her var storebror, jeg og lillesøster syke hele påsken, på omgang selvsagt.

God bedring alle tre!!
Gammel 20-04-2009, 07:12   #10
Supermedlem

Ra-punzel sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 742
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff! Stakkars dere!
Omgangssyken er noe jeg ikke unner noen å få!
Her hadde vi det alle 7 på 4 dager i februar. Den ene etter den andre, og det er noe dritt!

Håper dere kommer dere fort på beina alle sammen!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:17.