Snuppa her blir syk HELE tiden. Det har gått i ett siden julaften. 5 pencilinkuren hennes på et lite halv år. I dag var vi på legevakt og fikk konstatert betente mandler. Denne legen mente at kansje det var det som har vært problemet hele tiden. De andre gangene har legene ikke funnet noe "speiselt", bare høy crp som har indikert at det har vært bakterie infeksjon og derfor har vi fått pencilin og diagnose; luftveisinfeksjon. Siste pencilinkuren ble avsluttet forrige fredag, en uke etter må hun altså ha ny. Jeg begynner å bli litt småbekymret for denne pencilinen, at hun skal bli resistens mot den. Og det faktum at pencilinen bryter ned alle bakterier, også de gode, slik at hun ikke får bygget seg opp noe immunforsvar og dermed har vi runddansen igang
Hvis det nå viser seg at snuppa har problemer med halsen og mandlene, vil jo dette bare forsette (jeg hadde dette som barn, men ikke fjernet mine mandler) og hva bør vi gjøre da? Hun er for liten til å fjerne mandlene, er hun ikke? Vi har fått tatt henne med til spesialist i mars, da har storebror time med ørene sine og vi skal da sjekke henne. Men hvis dette forsetter med halsinfeksjoner, kan vi f.eks velge å ikke gi henne pencilin? Blir hun frisk av seg selv etter en stund? Når hun er syk, spiser hun ikke (hun har aldri spist noe særlig fast føde egentlig, kansje en sammenheng?), feberen kommer raskt og holder seg på 40-41, hun har ikke god effekt av paracet. Med andre ord er hun veldig syk med disse infeksjonene. Og infeksjonen kommer med en gang det er tegn på snue
Tips og råd mottas med takk