Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-05-2009, 16:58   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 20
MP Rating: 0% (0)
050455 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Hva er oppkast og hva er gulp?

Min baby er 3 uker gammel og idag har han bare sovet og sovet og sovet og sovet. og han sovner ved puppen.

Men fikk til slutt puppet på ene siden. Og etterpå har han gulpet/ kastet opp alt(?).

SPørsmålet er da; hvor mye gulp skal komme før det heter oppkast?

Kjempe takknemlig for svar!!
050455 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 18:27   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 2,098
Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.
Sv: Hva er oppkast og hva er gulp?

Begge mine barn har gulpet veldig mye. Litt vanskelig å forklare forskjell på gulp og oppkast, men jeg har ikke vært i tvil når lillesøster har kastet opp.

Når gulpen kommer virker det som om det bare renner ut av munnen uten anstrengelse. Når hun har kastet opp har det kommet mye større mengder og det har kommet i brekninger. Jeg har også sett på ansiktutrykket at hun er uvel. Dessuten lukter oppkast surere enn gulp.
Gammel 18-05-2009, 19:00   #3
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,505
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Enig med simane. Spy lukter mer magesyre og ofte i større mengder om gangen.
Gammel 18-05-2009, 19:11   #4
Veteranmedlem

Marian sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 3,719
Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.

Oppkast kommer ofte i fler "omganger" før de er ferdige og med en slags kneppelyd i takene.
Gammel 18-05-2009, 19:18   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,333
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Det der lurer jeg på og.
Hadde en gutt som kastet opp i barnehagen, og jeg trodde først det bare var mye gulp.
De andre sa det var oppkast da..

(Og jeg lå med omgangsyken to dager etterpå, så da var jeg ikke i tvil lenger jeg heller)

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 20:39   #6
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 20
050455 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Tusen takk for svar! Løven var ikke tilpass og jeg antar da at det var oppkast, men det ble heldigvis bedre etter han fikk ut.
050455 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
gulp, mengde, oppkast

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:06.