Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-05-2009, 10:54   #1
Supermedlem

Ellaell sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 828
MP Rating: 0% (0)
Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.
Lille har skikkelig vondt i magen

Lille blir snart 6 mnd., og har fått MME siden han var 2,5 måned. Han har hatt tendens til hard mage siden, men det har vi løst med malt i flaska. For litt siden begynte vi med smaksprøver på grøt, frukt- og grønnsaksmos. Grønnsaksmosen (gulerot og potet), ble han steinhard i magen av, samme med banan, så det styrte vi fort unna. De siste dagene har han derfor bare fått grøt. Han hadde en skikkelig bæsjebleie på torsdag, ingenting på fredag og en liten, steinhard en i går. Og det er tydelig at det plager ham. Han, som "aldri" er i dårlig humør, gråter mye. Og han spiser veldig lite. Sto opp kl. 08 i dag, og har spist 30 ml med MME så langt i dag. I går spiste han kanskje 300 ml MME og noen skjeer med grøt. Dessuten er bleiene hans mye tørrere enn tidligere. Det kommer en solid stråle utover baderomsgulvet idet vi tar av ham bleia, men...

Så hva gjør vi da? Vi har malt i flaska, men nytter jo ikke så lenge han ikke vil ha flaske. Og dessuten virker det som om det skal sterkere lut til enn malt. Svisker? Har prøvd å blande sviskesaft i grøten, men det ga i alle fall ikke noe resultat.
Og hvor lenge skal vi la ham plages, før vi kontakter lege? Det er jo tydelig at han ikke har det bra, og det smerter langt inn i mammahjertet.
Gammel 03-05-2009, 11:23   #2
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 5,586
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lille har skikkelig vondt i magen

hvilken mme bruker du? min gutt blir hard i magen og får grønn bæsj og knip i magen av nan1 og nan2. Har prøvd den mange ganger men må alltid gå til bake til hipp som gir han normal mage. ambefaler den. har aldri hatt behov for å gi malt eller noe når vi har brukt den. da han kun fikk mme, så det ut som mm-bæsj når han fikk hipp. helt gul og myk og fin.

2003 og 2008
Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2009, 11:32   #3
Supermedlem

Ellaell sin avatar

Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.

Vi begynte med NAN, men da gulpa han noe helt utrolig, så han har fått Hipp helt siden han var 3 mnd. Og med litt malt i ny og ne (ikke hver dag eller i hver flaske), har han bæsja en gang om dagen helt til vi begynte med smaksprøver på fast føde.
Gammel 03-05-2009, 11:40   #4
*KF
Supermedlem

*KF sin avatar

Sted: Akershus
Meldinger: 841
*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.*KF er fantastisk mot andre.

Prøv sviskemos, begynn med en t-skje kanskje to siden han er så hard nå?
Gammel 03-05-2009, 11:44   #5
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 5,586
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

aha.. ja da er det ikke lett å vite hva man skal gjøre.. da er det jo fastføde som gjør at han blir hard. mange har litt hard mage i begynnelsen.

sviskemos ja? pøs på.. gutten min elsket dette.

2003 og 2008
Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2009, 11:55   #6
Supermedlem

Ellaell sin avatar

Takk for svar.

Har kokt svisker, så prøver å gi litt mos når han våkner.
Gammel 03-05-2009, 12:50   #7
Supermedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,475
Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.

Vi har samme problem som dere egentlig, bare at Isak er 5 mnd straks. Sliter mye med enten luft i magen eller hard.

Har brukt mye malt, men han måtte liksom ha mer og mer, tilslutt over ei halv ts malt i HVER flaske. Men synes det plutselig ble verre.. Så begynte vi med svisker OG Hipp (4 mnd) fruktmos/pure OG kutter ut malt helt. Begynte på torsdag. Foreløpig virker det lovende. Han hadde nettopp avføring og den var mykere enn på lenge lenge. Fikk jo et tips på desklubben om det kunne være lite fiber i kosten hans, og joda, det er jo ikke fiber i noe av det han får. Men i frukta han får nå, så er det fiber. Han fikk forresten banan, og det tror jeg han ble litt hard i magen av.

Fooooreløpig kan det se ut til at vi har funnet en løsning altså. Håper bare ikke det er tilfeldig! :be: Har jo bare hatt magetrøbbel siden dag 1! Så nå er det på tide at det blir bedre

Rapsolje fikk jeg også tips om, men hvordan og hvor mye ja? Slenger meg på spm

Bloggen
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2009, 12:15   #8
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,000
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg anbefaler rapsolje. Jeg er ikek venner med malt, så vi bruker et ikke. Skal bare nevne at malt kan gi mer vondt enn det hjelper.

Ellers prøv å få masse drikke i gutten, ikek bare mme men også vann (spesielt nå som dere innfører fast føde). Vil han ikek ha flaske, prøv med tutekopp. Vi tilførte alltid ekstra vann i maten til jenta vår for å være sikker på at hun ikke fikk forstoppelse.
Gammel 03-05-2009, 12:40   #9
Supermedlem

Ellaell sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av lucifine Vis post
Jeg anbefaler rapsolje. Jeg er ikek venner med malt, så vi bruker et ikke. Skal bare nevne at malt kan gi mer vondt enn det hjelper.

Ellers prøv å få masse drikke i gutten, ikek bare mme men også vann (spesielt nå som dere innfører fast føde). Vil han ikek ha flaske, prøv med tutekopp. Vi tilførte alltid ekstra vann i maten til jenta vår for å være sikker på at hun ikke fikk forstoppelse.
Takk for svar. Rapsolje... Hvordan gir du den, hvor mye og hvor ofte?
Gammel 03-05-2009, 12:49   #10
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,000
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi begynte med en tskje i maten hennes (kanskje litt mer dersom hun virket ahrd i magen) for hun spiste nokså mye fast føde da vi ble gjort oppmerksom på dette, men jeg vet at flere steder begynner de å gi det med sprøyte allerede på barsel fremfor å anbefale malt (som inneholder gluten). Jeg husker ikke nøyaktig dosering på de små, men det kan jeg prøve å finne ut..
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:37.