Lillebror fikk konstatert dette hos lege på fredag. Han hadde da hatt hoste, vært forkjølet og slapp med litt feber av og til siden begynnelsen av uka. Sent torsdag gulpet han opp en del slim og hadde litt problemer med å spise.
Han har det altså ikke så kraftig at han må innlegges (heldigvis) og er i bedre form nå. Fikk resept på Efidrin som vi har gitt han 2-3 ganger pr. dag. Synes derimot at han virket litt tettere igjen i kveld, og har hostet mer også, men har ikke hatt noe slim. Jeg sover ikke akkurat så godt om nettene mens dette står på, kjenner jeg

(Storesøster har i tillegg fått vannkopper denne uken...)
Mener at jeg leste i en annen tråd at det kunne komme litt tilbake igjen? Legen mente at han ikke kom til å bli noe verre enn han var på fredag. Noen som har erfaring med dette? Ser at det har vært en annen tråd vedr barn som har vært innlagt, men vi har jo da sluppet unna det.
Har lest litt motstridende info om hvor lenge de kan være smittebærere av dette i etterkant, så hører gjerne fra noen om det også.
Hvor lenge tok det før de ble helt kvitt det hos dere som har barn som ikke har vært innlagt?