Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-02-2009, 22:01   #1
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 825
MP Rating: 0% (0)
toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.
skremmende følelse... nå forverret!

Jeg har de siste to ukene opplevd en merkelig følelse overst i brystkassen, muligens nært svelget, noe som kjennes ut som hjertebank. Sammentrekninger som kjenner ut som om hjertet mitt går mange ganger fortere en det bør.
Første gangene var bare svakt og det gikk fort over. Jeg får alltid en følelse av at jeg ikke får puste.
Men forrige helg ble det helt forferdelig! Jeg satt i godt selskap, da jeg kjente det igjen. Jeg måtte legge ene handen på brystet og holde meg fast i sofaen med den andre. Jeg var overbevist om at NÅ besvimer jeg. Det svartnet nesten for meg, jeg ble svimmel og redd, og hadde tungt for å puste riktig. Det varte kanskje ett minutt. Mye lenger en alle de andre gangene.
Jeg opplevde det samme i natt igjen etter at jeg skulle legge meg i sengen etter å ha vært inne hos datteren min. Jeg skulle legge meg ned igjen da jeg kjente samme følelsen (bare ikke så kraftig) og jeg måtte igjen sette meg opp.
En venninne som var hos meg i helgen og så at det skjedde, mente det kunne være muskelsammentrekninger i halsen???

Er det det?

Sist endret av toneiren84; 08-02-2009 kl 21:28.
toneiren84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2009, 22:35   #2
Supermedlem

Ellaell sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 524
Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.
Sv: skremmende følelse...

Må understreke at jeg har null kunnskap om dette, men ei venninne sliter med angst, og når hun får angstanfall, beskriver hun det på samme måte som det du opplevde.
Gammel 05-02-2009, 22:39   #3
Supermedlem

toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ellaell Vis post
Må understreke at jeg har null kunnskap om dette, men ei venninne sliter med angst, og når hun får angstanfall, beskriver hun det på samme måte som det du opplevde.
Da jeg fortalte det til mamma, sa hun også rett ut at det er angst.
Men jeg "lider" ikke av det jeg. Ikke annet enn det jeg lager selv da

toneiren84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2009, 22:46   #4
Supermedlem

Ellaell sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 524
Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.Ellaell har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av toneiren84 Vis post
Men jeg "lider" ikke av det jeg. Ikke annet enn det jeg lager selv da
Men angstanfall (panikkangst) kan komme som lyn fra klar himmel de, altså.
Sitat:
Panikkangst er en angstlidelse som er karakterisert ved plutselige anfall av kroppssymptomer. Anfallene kan debutere uten forvarsel og kommer som lyn fra klar himmel.
PANIKKANGST--ANGSTANFALL :: Nettpsykiateren ::

Håper uansett du finner ut av det!
Gammel 07-02-2009, 23:52   #5
Seniormedlem

Bonnie sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,679
Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.

Min første tanke var panikkangst.

Storebror født 19. desember 2002
Lillesøster født 26. juni 2006

Bonnie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2009, 00:14   #6
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,463
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

Høres ut til at du kanskje har en litt stressende hverdag? Noe som plager deg? Noe som sliter deg?

Det kan være noe som sliter deg, uten at du faktisk er klar over at det sliter på kroppen din

Nevn det for legen din, sånn at h*n er klar over det

Det er ekkelt når det står på - men høyst sannsynlig er det kun det psykiske som renner over og får noe fysisk til å overreagere.

Men som sagt: nevn det for legen din
Gammel 08-02-2009, 00:26   #7
Seniormedlem

Jannicke sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 2,189
Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde noe slikt for et par år siden. Det viste seg å være muskulært, pga stress. På en måte krampe i noen muskler som ligger høyt oppe og nære lungene.

Jeg kontaktet legen og ble sendt på sykehuset til utredning, bare sånn i tilfelle.
Ble sykmeldt i et par uker, og tok livet knusende med ro - så gikk det over. Aldri hatt det siden.
Det trenger ikke nødvendigvis være angst!
*klem* God bedring/lykke til uansett!!
Jannicke er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2009, 20:44   #8
Supermedlem

Hei, og takk for svare dere!
Ting har desverre "forverret" seg. Nå er det mer konstant med en følelse av svimmelhet og kjenner til tider ut som om jeg ikke får nok luft. Også vært kvalm i dag.
I går kveld etter at vi hadde lagt oss, opplevde jeg 5-6 ganger da jeg var like ved å sovne, at jeg "bråvåknet" og hev etter luft! Det var skrekkelig! Dette bekymrer meg veldig... og tror nok jeg vil ringe lege...

IMAK: det er som du sier at det er ikke noe bevisst jeg engster meg for, men mye stress de siste 3 ukene har det vært. Kanksje jeg kjenner det bedre nå som kroppen min "slapper av"?

Jannicke: Stemmer at det kjenner ut som en krampe ett stykke oppe med lungene ja. Jeg føler iallefall at det henger i hop med det da..

Kan forresten nevne at det er en del angst/depresjon i min familie. Jeg er faktisk den eneste som hittil ikke har kommet under for det...

Gammel 08-02-2009, 21:30   #9
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,463
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

I sin tid da jeg jobbet på akutt medisinsk husker jeg vi fikk en del som var meldt som blodpropp i hjertet. Men så viste det seg at det var angst/stress.

Angst og stress kan påvirke kroppen på de mest merkelige måter.

Du bør informere legen din om alt dette.

Og deretter bør du lytte til kroppen din - for den prøver faktisk å fortelle deg noe
Gammel 08-02-2009, 22:57   #10
Supermedlem

LynxLynx sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 849
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville dratt til legen first thing in the morning og sjekket hjertet.

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:03.