Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-11-2009, 09:32   #1
Supermedlem
 
-pernillemor- sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: nordaførr
Meldinger: 629
MP Rating: 0% (0)
-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.-pernillemor- har mye å være stolt av.
svineinfluensa og vaksinering

Gutten min var syk i forrige uke i noe som mest sannsynlig var svineinfluensa, og nå skal de ha vaksinering i morgen her i kommunen min for alle barna mellom 6mnd og 10 år. Han er tre. Bør jeg vaksinere han, eller har det ikke noe å si nå som han har hatt svineinfluensaen(hvis det var det det var...) ?
__________________
storebror 4. september-06 lillesøster 4. august-09

*roxanne* på SM
-pernillemor- er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-11-2009, 18:43   #2
VIP-Medlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,197
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: svineinfluensa og vaksinering

Fastlegen min (og barnas) var klar på at de burde vaksineres selv om de har hatt svineinfluensa. 3-4 uker etter at de var syke sa han var ideellt.
__________________
Gullgutten 5 år
Lille bare en liten bit fra 4 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-11-2009, 21:37   #3
Seniormedlem
 
minerva sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,058
MP Rating: 0% (0)
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: svineinfluensa og vaksinering

Jeg har nøyaktig det samme problemet selv

Jeg tro at de eldste ungene hadde SI forrige uke, men man kan jo ikke vite 100% uten test. Spesielt vanskelig er det når den tilsynelatende arter seg så forskjellig fra person til person også i påviste tilfeller

Synes det er rart at en lege anbefaler vaksine til noen som har hatt SI forresten. Om den ble påvist er det jo ingen vits i vaksinen, da sykdommen i seg selv gjør deg immun.

Jeg vaksinerte minsten, mest fordi jeg måtte ta en avgjørelse kjapt. Nå lurer jeg mest på å takke nei til resten av familien. Ikke fordi jeg tror vaksinen er farlig, men fordi den virker unødvendig. I mine øyne
__________________
minerva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 22:03   #4
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 4
MP Rating: 0% (0)
Magdalena F. Delis er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: svineinfluensa og vaksinering

Om han hatt SI behöver han inte vaxin...
Magdalena F. Delis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 22:28   #5
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,413
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: svineinfluensa og vaksinering

Sitat:
Opprinnelig postet av Magdalena F. Delis Vis post
Om han hatt SI behöver han inte vaxin...

Det er de færreste som veit at man har hatt svineinfluensa fordi så få testes for dette. Det er heller ikke lett å skille svineinfluensa fra forkjølelse eller sesonginfluensaen (som så smått kan vise seg i Norge nå) med mindre man tester.

På Folkehelsa sine sider www.pandemi.no anbefaler man å vaksinere seg om man er usikker, og at det ikke gjør noe om man allikevel har hatt den og vaksineres.

Sitat:
Spm: Dersom man allerede har vært syk med influensa, behøver man da vaksineres?

Svar: Gjennomgått sykdom forårsaket av ny influensa A(H1N1) kan gi beskyttende immunitet, mens annen influensa/influensaliknende sykdom ikke vil gi immunitet. I og med at de fleste ikke vil vite sikkert hvilket influensavirus som har gitt sykdom, eller om sykdommen skyldes andre virus eller annen smitte, er det sikreste å ta vaksinen hvis man ønsker å beskytte seg. Det er ikke farlig å ta vaksinen selv om man allerede har hatt ny influensa A(H1N1).
__________________

Sist endret av Berta; I går kl 22:38.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:35.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com