Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-04-2009, 13:06   #1
Supermedlem

Karette sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,034
MP Rating: 0% (0)
Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.
Vår lykkehistorie!!

ADVARSEL! Dette blir garantert langt

Gutten vår ble født 2 mnd for tidlig, og har hele sitt 10 mnd lange liv vært vanskelig i å få i mat.. Ikke ville han ha pupp, ikke flaske.. Mange små måltider og pumping opptil 10 ganger i døgnet de første 4 mnd.. Herlighet!

Helsestasjonen ba meg være tålmodig!
Fysioterapeuten på HS ba meg være tålmodig, her var ingenting galt!
Overlegen på sykehuset påviste reflux og vi fikk medisiner!

Puddingen har nå gått på Losec Mups i 5 mnd, stakkars lille vennen. Uten dette gulpet han mye selv etter så lang tid..

Fortsatt småspist, liker ikke grøt noe særlig. Har fått i han mellom 20 ml og 80 ml på det meste. Middag vil han ikke ha, kanskje 2-3 skjeer, og opptil 50 ml på solskinnsdager. MME liker han best, men aldri mer enn 120 ml, kanskje 40 ml til frokost, 70 til lunsj osv.

Han er stort sett fornøyd, men sutrer masse og gråter fort.

---

Vel, jeg møtte veggen til slutt.. Forrige torsdag for å være presis.
Ringte en kiropraktor jeg hadde hørt mye godt om og han hadde tilfeldigvis en ledig time. Han er kiropraktor, fysioterapeut og har spesialisering innen pediatri.

Han fant låsninger i nakke, mellom skulderbladene, ryggraden og foran v/spiserøret.. Fikk beskjed om å slutte på medisinene og alt skulle være bra!!

(særlig.. Tror lite på julenissen..)

Jeg kommer hjem og puddingen regelrett styrter ned 170 ml mme
De neste dagene spiser han 190 mme til frokost, 150 ml grøt til lunsj (+30-40 ml mme), fullt middagsglass osv..

Dette har han fortsatt med siden torsdagen...

Han sluttet momentant på medisiner og har heller ikke gulpet

Ingen andre har fått i han mat med unntak av meg, men nå spiser han av mannen og sine besteforeldre (jeg er fri!!!!)

Han GAPER når han ser skjeen med grøt komme og strekker seg etter flasken sin!

HAN HAR FÅTT DET SÅ MYE BEDRE!!

Jeg er lykkelig nå...

---

Så veksler dette til forbannelse
Her har jeg slitt i 10 J***LIG lange mnd... Og møtt veggen hos alle instanser med beskjed om å slappe av og være tålmodig..

Følt meg maktesløs og deprimert, utilstrekkelig!

HVORFOR er det ingen i helsevesenet som tenkte at kiropraktor kunne være lurt å teste????

HVORFOR var disse faglærte jeg møtte på veien så snevre at de ikke kunne se utenfor sin bås for å hjelpe oss??

---

I lys av dette går det nå brev til barnepoliklinikken, helsestasjonen og samtidig skal jeg kontakte lokalavisen og fortelle min historie og oppfordre de til å intervjue denne kiropraktoren. Jeg stiller villig som pasient!

---

Kjenner du noen som har forsøkt ALT og er fortvilet... Det kan være bagateller, sen motorikk, mangel på matlyst, generelt utilpass, sover dårlig... Det er verdt å sjekke det!

Jeg har hvertfall lært til neste gang om det skulle bli slik igjen...

Og, takk for at du leste Dette ble jo lovlig langt ja
Men, deilig var det!! Deilig å få ut all frustrasjonen, gleden og oppgittheten...

AKKURAT NÅ ER LIVET HELT FANTASTISK

Sist endret av Karette; 27-04-2009 kl 13:11.
Karette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:25.