Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-04-2009, 08:03   #1
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 634
MP Rating: 0% (0)
Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.
Vond lukt fra munnen

Snuppa på 15 mnd holder nå på å få sine første tenner. Hun har for tiden litt råtten lukt fra munnen, og jeg lurer på om dette kan ha sammenheng med tannfrembruddet?
Gammel 27-04-2009, 11:11   #2
Medlem

Anjutik sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 76
Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.Anjutik er et navn alle kjenner.
Sv: Vond lukt fra munnen

Tror ikke det er sammenheng med tannframbruddet, nei.

Har hun nettopp begynt å få tenner? Eller har hun en del tenner fra før av?
Hvor mange tenner har hun? Hvor lenge har hun hatt dem?

Det kan være lukt fra mandlene også, hvis hun har vært syk.
Råtten lukt tyder på bakterier i munnen. Alle har jo masse bakterier, men det er ikke alle som gir sterk lukt.

Anjutik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-04-2009, 11:16   #3
Medlem

jonamam sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 205
jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.jonamam har mye å være stolt av.

Jenta mi får stygg lukt i munnen når det holder på å komme opp en tann, og jeg har hørt flere andre si det samme om deres barn.
Om det er tilfelle, eller bare tilfeldig vet jeg ikke

jonamam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-04-2009, 16:06   #4
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Anjutik Vis post
Tror ikke det er sammenheng med tannframbruddet, nei.

Har hun nettopp begynt å få tenner? Eller har hun en del tenner fra før av?
Hvor mange tenner har hun? Hvor lenge har hun hatt dem?

Det kan være lukt fra mandlene også, hvis hun har vært syk.
Råtten lukt tyder på bakterier i munnen. Alle har jo masse bakterier, men det er ikke alle som gir sterk lukt.
Hun har ingen tenner fra før, dette er de første

Hun hadde veldig råtten ånde da hun hadde halsbetennelse i vinter, men jeg tror ikke hun har det nå.
Gammel 27-04-2009, 16:11   #5
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 7,903
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Eldstesnuppa mi hadde også dette, og jeg mistenkte det samme som du. Vi var både på helsestasjon og hos fastlege, men ingen bakterier eller infeksjoner.

Etter litt detektivarbeid, fant jeg ut at det kom av sutte-bruk. Og det spilte ingen rolle om det var latex- eller silikonsutt. Det spilte heller ingen rolle om sutten var helt ny(kokt), eller brukt.
Gammel 28-04-2009, 14:07   #6
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
Eldstesnuppa mi hadde også dette, og jeg mistenkte det samme som du. Vi var både på helsestasjon og hos fastlege, men ingen bakterier eller infeksjoner.

Etter litt detektivarbeid, fant jeg ut at det kom av sutte-bruk. Og det spilte ingen rolle om det var latex- eller silikonsutt. Det spilte heller ingen rolle om sutten var helt ny(kokt), eller brukt.
Hmm, da får jeg bare vente litt og se, hun bruker jo smokk. Har ikke vært så ille de siste to dagene.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:58.