Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Tvillinger og trillinger

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-12-2005, 14:24   #1
VIP-Medlem

Mini sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Gjemmer meg...
Meldinger: 7,672
MP Rating: 100% (1)
Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.
Hei.

Jeg bare lurte på om det jeg har hørt stemmer... har nemlig hørt at hvis det er tvillinger i familien hopper det ofte over en eller to generasjoner før det blir nye tvillinger.
Vi skal ikke ha flere enda, altså. Er bare nysgjerrig.
For farmoren til sambo var tvilling. Usikker på om det er flere i slekta...

Hadde jo vært superkoselig med tvillinger, da! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Så det jeg lurer på: hvor mange tvillinger/trillinger er det i slekta deres, og i hvilken generasjon?
Gammel 09-12-2005, 14:55   #2
Moderator

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,925
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hei.

Det spiller ingen rolle om det er tvillinger i slekta til pappan, det er toeggede tvillinger på morssiden som til en viss grad er arvelig. Det er fordi det er evnen til å slippe to egg ved eggløsning, i stede for ett, som er arvelig
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt

Sist endret av Zemoc; 09-12-2005 kl 14:58.
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-12-2005, 16:28   #3
VIP-Medlem

Mini sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Gjemmer meg...
Meldinger: 7,672
Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.

Åja... jaja. Sjansen er vel der likevel.
Gammel 09-12-2005, 16:34   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,327
MP Rating: 0% (0)
MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.

I min slekt vet jeg ikke om noen flerlinger. Mannen min derimot har søstre som er (toeggede) tvillinger, har ikke hørt om noen flere flerlinger bakover på hans side. Forøvrig er det riktig at det kun er toeggere som er arvelig, og at arveligheten førlger morssiden.

Våre er eneggede, så for vår del er det vel bare et artig sammentreff at de også har tvilling-tanter.

MokkMokk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-12-2005, 16:57   #5
Moderator

Zemoc sin avatar

Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mini
Åja... jaja. Sjansen er vel der likevel.
Det er klart, en liten sjans er det jo for alle Håper også jeg får tvillinger neste gang, siden mannen bare vil ha tre barn, mens jeg vil ha fire
For meg er dere alt
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-12-2005, 22:50   #6
IOA
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 757
IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.

Hmmm... Vil det si at vi faktisk har ganske god sjanse til å få tvillinger da? Jeg har nemlig kusiner i pappas familie som er tvillinger (men er vel eneggede tror jeg), og tante og onkel på mammas side som også er tvillinger.

IOA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-12-2005, 08:59   #7
Moderator

Zemoc sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av IOA
Hmmm... Vil det si at vi faktisk har ganske god sjanse til å få tvillinger da? Jeg har nemlig kusiner i pappas familie som er tvillinger (men er vel eneggede tror jeg), og tante og onkel på mammas side som også er tvillinger.
Skal vi se, det vil si at det mormora di som fikk to-eggede tvillinger da? Jo, da kan dere nok ha en økt sjanse ja Og hvis det i tillegg er som Mini sier, at arveligheten hopper over et ledd(det har ikke jeg hørt før, men det kan godt stemme), så er det jo egentlig "din tur" nå
For meg er dere alt
Gammel 18-12-2005, 12:49   #8
Medlem

Camilla1977 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 77
Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.Camilla1977 er som en lysfontene.

Momor fikk tvillinger, mamma fikk tvillinger og jeg fikk tvillinger - så det med å hoppe over tror IKKE jeg noe på
Gammel 19-12-2005, 18:43   #9
Supermedlem

Monica72 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Os
Meldinger: 1,189
Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.Monica72 har mye å være stolt av.

Det som gjør at de sier at det hopper over et ledd er at det er kvinnen som er årsaken til tvillinger, ikke mannen direkte. Jeg har nok fått tvillinggenet fra min far, som har masse tvillinger i sin slekt. Grunnen til at han ikke fikk tvillinger er jo enkel - han har ikke noe med eggløsningen å gjøre. Ergo hopper det over hans ledd, men egenskapen ligger jo i genene hans - som han da bringer videre til sin datter - meg, som fikk tvillinger. Alle mine barn har den mulighet for å arve samme genet, men bare min datter kan "arve" tvillinggen direkte fra meg...

Å så rotete forklart
Gammel 19-12-2005, 19:04   #10
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Monica72
Å så rotete forklart
Men jeg skjønte det, og det høres jo eeegentlig helt logisk ut
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:52.