Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Tvillinger og trillinger

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-09-2007, 10:18   #1
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 305
MP Rating: 0% (0)
Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.
Hvordan er hverdagen nå?

Lurer litt på hvordan hverdagen er hjemme hos dere andre tvilling mammaer? Her er det ganske hektisk...lillegutt har funnet ut at han skal være våken fra kl6 om morgenen til iallefall 12 tiden. Mannen er heldigvis hjemme enda, men om 3 uker skal han ut på nordsjøen igjen...må virkelig si at jeg gruer meg maaaaaasse til å bli alene med tvillingene.

For verden er dere bare to i mengden
For meg er dere alt
Elisa_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2007, 16:13   #2
Medlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 53
Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.Felixa er som en lysfontene.
Sv: Hvordan er hverdagen nå?

Nå er mine fem måneder og jeg må si at jeg ikke savner de første tre månedene i det hele tatt! (Men det er kanskje ikke det du ønsker å høre nå)

De var grusomme. Gråting, sutring, ville ikke sove osv hele tiden. Men det ble mye bedre etter de berømte tre månedene. Nå har jeg stort sett blide gode gutter, ikke i dag da, men de kan jo ikke være englebarn hver dag heller.

Det går nok mye bedre enn du tror å være alene med dem, dere finner dere rutiner, men tanken er skremmende ja.
Jeg synes det er skremmende enda hver søndag kveld, men når vi er i gang med nattmatingen og morgenen nærmer seg så går det greit igjen.
Men det er fortsatt ting som er vanskelig når man er alene og veldig gjerne skulle ha vært to.
Gammel 29-09-2007, 17:00   #3
VIP-Medlem

B@mbino sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Rennesøy
Meldinger: 5,965
B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.

Mine gutter er snart 1 1/2 år, og jeg har det ganske travelt..
De er OVER ALT! Klatrer der de kan klatre, biter, klyper hverandre.
I starten hadde vi både kolikk og ekstremt sjalu storebror. Jeg ammet hele tiden og var utslitt. Når de ble eldre ble det lettere, men det er fortsatt travelt.. Savner ikke den første tiden.

Det går nok bra å være alene med tvillingene, du klarer å lage en god rutine etterhvert og da går dagene. Jeg var alene om dagene med tvillingene + storebror som var 2 år og 2 mnd da de ble født. Nå er han heldigvis begynt i barnehage, håper på å få inn de to andre også. Så var hjemme i 1 1/2 år med alle 3, hverdagen er lettere med bare 2 nå.

B@mbino er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2007, 11:25   #4
Medlem

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 103
Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.

Nå begynner det å bli koselig å væe nybakt mamma.
Skal innrømme at det har vært strevsomt og lite kos den første tiden.
heldigvis er mannen hjemme enda, så vi er to om oppgaven.

I morra er Tiril og Sander 6 uker. Det har jo selvsagt vært 6 kanonfine uker, men de er også harde.
jeg er jo et mulmendyr uten sidestykke, så dette med å miste natesøvn er jo det hardeste for meg.
Men nå har de faktisk kun ett måltid om natta, så det blir jo ikke mye søvn jeg mister enda. Det blir vel verre når mannen begynner på jobb om 3 uker.

I natt ble besluttningen tatt....Jeg gir meg med morsmelk jeg.
Jeg har jo aldri ammet tvillingene, men har pumpet meg slik at de skal få MM. Men nå er det for mye slit, tvillingene får luft i magen av melka, og jeg har nok kun til hvert andre måltid. Har prøvd å amme, men siden jeg ikke har nok melk til et helt måltid, må vi alikevell bruke flaske.

Merker det er litt trist og vondt at jeg gir meg, men jeg kjenner at jeg har godt av å slippe det stresset. Og da har de jo fått mm i 6 uker i alle fall.

Nå som været er så fint, blir det faktisk en god del trilleturer. Noe som er deilig. Endelig er jeg i form selv til å kunne ut å gå.
Men jeg sliter fortsatt med underlivet...Det er ikke helt i orden enda.

Vel, det var noen ord om hvordan det er i hjemmet vårt.

Maysen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2007, 08:35   #5
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 305
Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.Elisa_82 har en strålende fremtid.

Jeg har også tenkt å gi meg med ammingen ganske snart...synes også at det er litt trist så jeg skal prøve å tyne i noen uker til. Jeg har bare nok melk til en hver måltid, så her hjemme har jeg ammet den ene mens har gitt flaske til den andre, så har vi byttet til neste måltid voldsomt opplegg, men de har da iallefall fått endel morsmelk!

Ellers kjenner jeg til søvnproblemene....er temmelig murmeldyr selv, så nettene er veldig harde! Men hva har du gjort for å greie å få til kun ETT måltid om natten??? her spiser Live gjerne 3 måltid fra klokken 23-06!

Det har vært noen kjempe travle uker, med masse skriking. Synes barna gråter mye! men verken lege eller kiropraktor finner noen årsak til dette så de er vel bare sånn kanskje....?? skal prøve å bytte mat merke nå da for å se om det kan bli noe bedre.

Mannen er hjemme enda, men er kjempe spent på hvordan man skal greie å styre alene med tvillingene når han begynner på jobb i igjen

For verden er dere bare to i mengden
For meg er dere alt
Elisa_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:03.