Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Unge mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-04-2007, 12:36   #1
Supermedlem

L & N sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: I en villa :)
Meldinger: 729
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.
Question Ang Tv-titting

Når jeg var yngre syns jeg det var fælt at foreldrene satt på tv/film/dvd til ungene bare de sa "tv"...

Jeg har forandret mening til en viss grad, men mine barn får ikke se på tv så mye de vil. Da hadde hvertfall Lucas sittet å sett på tv heele dagen. Han elsker nemlig playhouse disney kanalen!

De får se på tv om morningen i helgene til vi har laget frokost, etter det ikke før til barne tv om kvelden. Siden mine barn ikke bryr seg om det barnetv som er på nrk1 setter vi på playhouse kanalen. Og hele kanalen slutter rundt kl 19 mener jeg det er...
Da vet de at "nå er det ferdig"

Ellers i ukenedagene er det forholdsvis lite tv- titting her i huset. Jeg prøver å få de til å leke med lekene sine, tegne eller pusle, bake boller med de osv isteden. Men så klart er det dager der de får se litt på tv utenom til kvelden...

Jeg kjenner folk som lar ungene sine se på tv fra de kommer fra barnehagen og til de legger seg om kvelden. Det reagerer jeg på!
Da er jo på en måte barna ikke sammen med foreldrene hele dagen...

Hva synspunkter har dere på dette??
Gammel 25-04-2007, 00:11   #2
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,112
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ang Tv-titting

Kommer litt ann på... her hos oss er vi begge to studenter så vi trenger også timer på ettermiddagen til lekser og skoleinnleveringer. Da blir det veldig ofte film på Victoria ja. Men aldri mer enn èn film, og ikke før etter barne-tv. Fra barnehagen stenger og fram til barne-tv er det familietid med middag, opprydding, prating og leking. Men fra kl.18-20 ca, så ser hun på tv. Ikke hver dag da, men ganske ofte.
I helgene ser hun også morgenbarne-tv så mor og far får sove litt lenger. Har ikke dårlig samvittighet for det heller. Vi tar morgenstell og gir henne mat, så koser hun seg fint en time eller to før vi også står opp ordentlig.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2007, 10:09   #3
Veteranmedlem

@llimaC sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Os
Meldinger: 4,939
Blogginnlegg: 1
@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.

thias har funnet dvd spilleren, og vet hvordan han setter på film, og det ble til at han satt på film hele tiden, så jeg bare tar ut kontakten for og begrense det.. men sa sier han såklart at vi må kjøpe ny, for den er ødelagt

Han ser veldig lite på tv faktisk, han ser barnetv hver dag da
Gammel 25-04-2007, 10:31   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Snuppa ser noen dager mye på tv og andre dager nesten ingenting. Jeg bruker ofte tv'n som barnevakt og har dårlig samvittighet for det ja... Men det blir bare sånn. Om morgenen i helgene ser hun på tv fra hun våkner til vi lager frokost, Det er koselig, det syns hun og jeg syns det er deilig å ligge litt i sengen og slappe av.
Hvis det er pøsregner i helgene så ser hun ofte en film på søndags ettermiddag, hvis hun vil.
I hverdagen ser hun kun på barnetv.

Hvis hun er syk så får hun se film. og hvis jeg har lekser så får hun se film.

Hun er faktisk også veldig flink til å leke på rommet sitt også altså... får bare føye til det.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2007, 16:16   #5
Supermedlem

L & N sin avatar

L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.

Litt forskjellig altså.. Og det er jo bra
Gammel 25-04-2007, 17:19   #6
Medlem

tammen sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 367
tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.tammen er fantastisk mot andre.

vi har egentlig aldri "introdusert" tvn ordentlig til snuppa.. hun er 4..
Vi har selvfølgelig sett på film med henne og hun eeeeelllllsssskkkkeeeerrr pippi, mummi osv.. og barnetv...
men det "går" ikke barnetv så ofte hos oss og filmer er kun til for enkelte annledninger ..

men det skal sies.. vi er også studenter så om hun ikke hadde vært så glad i det å leke på rommet sitt hadde saken vært en annen tror jeg ...

Tammen og snuppsi

tammen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-05-2007, 16:52   #7
Supermedlem

sommermamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Halden
Meldinger: 988
sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.

På uke-dagene så blir det fint lite tv-titting. Men barne-tv et et must.
Og det ser han . Spesielt på mandager hvor det er mikkes klubbhus

På helgene som han er hos meg så blir det litt tv-titting , men har en viss grense. For Emil er utrolig flink til å leke på rommet sitt også .

Nå som det er så fint vær ute så blir det enda mindre.
Da går vi heller ut , eller finner på andre ting.

Men det er visse jeg kjenner til som lar tv stå på hele dagen , med tegnefilmer osv. Slik at ungene kan se om de vil.
Gammel 01-05-2007, 22:21   #8
Supermedlem

L & N sin avatar

Men det er visse jeg kjenner til som lar tv stå på hele dagen , med tegnefilmer osv. Slik at ungene kan se om de vil.

Det er akkurat dette som skremmer meg
Gammel 02-05-2007, 08:18   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Barnetv introduserte vi tidlig... Det syns jeg bare er koselig. Husker selv hvordan jeg gledet meg til barnetv da jeg var liten. Det er liksom noe spesielt. Og en liten halvtime om dagen er bare kos for oss begge. Glad vi ikke har mange kanaler egentlig. Hadde vel sittet og glodd begge to. Har bare de vanlige kanalene vi.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2007, 09:58   #10
Supermedlem

sommermamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Halden
Meldinger: 988
sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.

Det er ikke mange kanaler å velge mellom her heller
Men Når barne-tv går så ser faktisk vi voksne også på

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:18.