|
|
|
05-10-2008, 19:48
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2003
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,326
|
Hva defineres som ung mor?
|
|
At du var ung når du fikk ditt første barn??
Jeg var 21 da jeg fikk hun første, er jeg kategorisert som ung mor da??
|
05-10-2008, 19:49
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,087
|
Sv: Hva defineres som ung mor?
|
|
Jeg føler meg som en ung 3 barns mor og er 28:) var 23 når jeg fikk førstemann.
|
05-10-2008, 20:22
|
|
Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 91
|
|
|
jeg har en følelse av at alle under 25 blir kategorisert som ung mor, det går liksom kun på alder i år, ikke mental alder eller livserfaring..og jeg overhørte seinest på fredag to kjerringer på butikken som omtalte en 22åring i den enes familie som så aaaaltfor ung til å skulle bli mor alt nå..
nei, jeg vil ikke være av dem som står i kø for kunstig befruktning, så jeg startet nå når kroppen er på sitt optimale, jeg var 21 når jeg fikk min første og jeg håper snart nr 2 er underveis...men så er vel jeg komplett jeg da....
|
|
|
05-10-2008, 20:24
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,087
|
|
|
I dagens samfunn er man nok ung mor så lenge man er under 30:)
|
05-10-2008, 20:26
|
|
Æresmedlem - Moderator
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,253
|
|
|
De fleste, har jeg fått inntrykk av, regner kvinner som ung mor når de har fått sitt første barn før fyllte 25 år.
Og jeg syns også det regnes som ung mor når man er 35 år... hvis man da har et barn på 15 år. Jeg vil f.eks alltid være en ung mor... (fikk barn da jeg var 19 år)
|
|
|
05-10-2008, 21:15
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,673
|
|
|
Jeg er 30 nå, og poden er 6 1/2 år.
Var 23 når han ble født, følte meg ikke ung da... fordi der jeg bodde da var det helt vanlig å få barn tidlig i 20 årene...
Nå derimot føler jeg meg som en ung mor, sammenlignet med alderen på de andre forelderene i klassen hans og paralell klassen.
De fleste her jeg bor nå får første barn rundt 30-35...
|
|
|
06-10-2008, 08:47
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 404
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av iselinn
jeg har en følelse av at alle under 25 blir kategorisert som ung mor, det går liksom kun på alder i år, ikke mental alder eller livserfaring..og jeg overhørte seinest på fredag to kjerringer på butikken som omtalte en 22åring i den enes familie som så aaaaltfor ung til å skulle bli mor alt nå..
nei, jeg vil ikke være av dem som står i kø for kunstig befruktning, så jeg startet nå når kroppen er på sitt optimale, jeg var 21 når jeg fikk min første og jeg håper snart nr 2 er underveis...men så er vel jeg komplett jeg da....
|
Ja, du er helt - og det er visst jeg også
Må bare fortelle om en samtale med min mormor.
Jeg: du var vel ganske ung da du ble mor?
Mormor: Ung? Å nei, jeg var ikke det. Jeg var 21, nesten 22, så jeg var slettes ikke ung!
Det sier litt om hvor fort denne utviklingen har gått. At jeg som ble mor som 23-åring opplevde meg selv som ung, mens mormor opplevde seg selv som nesten "gammel"
Sist endret av linepetrine; 06-10-2008 kl 08:50.
|
|
|
06-10-2008, 15:29
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,481
|
|
|
Jeg var 18, og syns det telles som ung mor. :) Men syns ikke mine venninner som er 25 og får baby er så veldig unge mødre. Men det er jo hva man føler selv da. :) Og kanskje det kommer litt an på hvor man bor også? Veldig mange i mitt årskull her har hvertfall barn i en alder av 25. :)
I noen settinger føler jeg at jeg som 24åring er ung mor til min 6 åring, og i andre settinger føles det ikke sånn. :)
Men her inne på forumet er det jo bare koselig at alle som føler seg unge er med, syns jeg! :)
|
06-10-2008, 15:34
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,481
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av iselinn
og jeg overhørte seinest på fredag to kjerringer på butikken som omtalte en 22åring i den enes familie som så aaaaltfor ung til å skulle bli mor alt nå..
|
som 22åringer hadde flere av oss her inne vært mødre i flere år allerede, må bare le av de som siser sånt jeg altså, det er jo virkelig ikke alderen det kommer an på! men folk finner jo alltid noe å klage på, uansett hva det gjelder!
|
06-10-2008, 16:39
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,832
|
|
|
I barnehagen i Oslo så følte jeg meg som ung mor, som 26 åring og mamma til en etåring. Neste var over tretti.. Her i Fredrikstad føler jeg meg ikke som ung mor.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:56.
|