Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Unge mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2008, 22:39   #1
Veteranmedlem

LineN sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,144
Blogginnlegg: 4
MP Rating: 0% (0)
LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.
LineNs fødselsrapport

Hei alle sammen!
Tusen takk for gratulasjoner fra dere alle sammen!
Dere er såå søte..

Jeg skal skrive litt om hvordan det gikk, men får dessverre ikke lagt ut noe bilder idag..

Natt til 11.april kl. 00:25 gikk vannet..
Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre i og med at jeg ikke hadde noe særlig vondt.. Men etter å ha summet meg vekket jeg sambo og ba ham pakke bagen for meg mens jeg dusjet.. Hadde skrevet liste så han fikk med det han skulle. Han ringte naboen og hun kom ned til oss ca 01:30 for å sitte hos guttene. Jeg var spent og redd på samme tid og ville ikke reise riktig enda så vi ble sittende i stua å prate med henne. Kl 15:15 bestemte jeg meg for at vi måtte dra.

Vi kom på sykehuset kl 03:30. Ble tatt godt imot av ei koselig barnepleier. Hun viste oss inn på et undersøkselsesrom. Jordmoren kom like etter, tok sambo i hånden, og sa "Takk for sist!" Jeg skjønte ingenting, men da jeg fikk se henne gikk det opp for meg.. Det var hun som tok imot E for ca et år siden.. Var litt stilig..
Hun satte på en ctg (er det ikke det det heter) og for å sjekke hjertelyden til lille A. Hun likte ikke helt det hun hørte og ringte på en pleier til.. Jeg lå på høyre siden, hun ba meg legge meg på ryggen, men hun likte ikke det heller og ba meg snu meg til min venstre side.. Da ble hun fornøyd. Lille A hadde lagt slik at navlestrengen kom i klem. Det var faktisk veldig ekkelt for jeg merket hvor redd jordmor ble. Men hun beroliget meg jo selvfølgelig og sa at alt var greit. Hun sjekket åpningen og den var skuffende to cm.

Etterhvert kom vi inn på fødestue hvor jeg måtte ligge med disse instrumentene rundt meg en stund.. Jeg og sambo lå i dobbeltsengen der og sovnet innimellom.. Sov vel i nesten to timer fra 06:30 til 08:30. Da ble jeg spurt om jeg ville ha klyx og takket ja til det. Etter den dosen og litt gåing satte det virkelig igang sakene. (jordmoren mente det er her fødselen begynner)

Riene ble sterkere, jevnere og oftere. Etter endel vondt ba jeg henne sjekke åpningen.. Nå var den på fem cm. Synes også det var lite jeg, ville bare bli ferdig. Hun lurte på om jeg ville låne en prekestol, noe jeg takket ja til og det er jeg glad for! Utrolig deilig å ha den til å støtte seg til. Holdt godt rundt den og pustet meg gjennom riene som kom nå..

Ville bli sjekket igjen (tror klokken var omtrent 10:30) og da var det sju cm.. Kl 11:30 diskuterte jordmor og sambo om når jeg var ferdig, mellom ti og kvart over tolv ble de enige om. Kjente at det begynte å presse på, men kjempet meg gjennom noen rier til før jeg sa at jeg ville ligge litt igjen. Når hun sjekket meg nå var det ni cm. Bare kantene igjen som hun herjet med mens jeg presset. Var så glad når jeg fikk lov til å presse.. Var veldig ekkelt siden hun "hjalp" til med å få vekk den kanten som var igjen, men det gikk veldig fort og greit.. På siste presste hadde jeg nesten ikke krefter igjen, men jordmoren ga seg ikke og skulle ha meg til å gjøre det.

Jeg tok i bruk alt jeg hadde av krefter og presset det jeg kunne da jeg kjente den deilige følelsen av at et nytt lite menneske var kommet til verden! Dette er virkelig det beste et menneske kan oppleve. Jeg fikk henne opp til meg med en gang og så med en gang likheten mellom henne og lille E. Jaggu tror jeg ikke hun har mammas øyne også.. Hun var helt nydelig! Lå og kikket undrende rundt seg og var bare skjønn..

Jeg revnet litt og måtte sy litt.. Var vondt å sy denne gangen men det hjalp når jeg hadde henne å holde. Etter sying dusjet jeg mens hun ble veid og målt. Som dere vet ble hun født kl. 12:12, veide 3360g og var 48 cm lang. HO var 34,5cm. Heeelt perfekt!

Hun fikk greit tak i puppen når vi fikk lagt oss og jeg håper jeg klarer ammingen denne gangen. Vi har kost oss masse på sykehuset, hun har sovet, spist, sovet, bæsjet, spist og sovet. Kikker rundt seg og sovner igjen.. Helt nydelig!

Idag kom vi hjem, jeg er trøtt og sliten, vond og øm i puppene, men aller mest er jeg så evig takknemlig for at jeg har fått bli mamma til denne lille nydelige lille A.
Jeg er mamma til tre herlige barn nå! To gutter og ei lita jente.

Tusen takk for at jeg var et mammaemne!

Jordmorsamtale idag: Jeg må bare skryte litt for jeg er faktisk fryktelig stolt av meg selv.. Hun sa jeg hadde all grunn til å være stolt av meg selv, for det var ikke hver dag hun så noen som fødte så uproblematisk og fint. Alt gikk på skinner og hun sa det virket som om jeg ikke merket riene engang. (noe jeg absolutt gjorde) Skrev jo til Kine at det var en jæ*** fødsel. Det var jo ikke det, men å være i fødsel er jo jæ*** uansett tror nå jeg..

Takk til deg som leste
E april -07
A april -08
Takk!

LineN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 23:18   #2
Supermedlem

MammaAne sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 581
Blogginnlegg: 13
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: LineNs fødselsrapport

Ingen smertestillende?
Flink du er!
Gratulerer snuppa!

Prinsesse Sara 16.05.07
MammaAne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 23:28   #3
Supermedlem

JanuarSpiren sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 945
JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.

Jeg vil ha en bebi til jeg! Blir så UTROLIG værpesjuk når jeg leser sånne fødselshistorier!

Så flink du var! Hørtes jo virkelig ut som en drømmefødsel!
Gratulerer så mye med jenta! Gleder meg til å se bilde!

Medina's Galleri 0-1år
JanuarSpiren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 23:31   #4
Supermedlem

bigboobs sin avatar

Meldinger: 1,318
bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.

åååå, eg bjynne jo å grina her eg sitte....eg vil og ha nyfødt baby!!! Takk for fødselshistorien, og gratulerer så mykje med prinsessa!
Gammel 15-04-2008, 00:15   #5
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,976
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

GRATULERER!
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2008, 09:26   #6
Veteranmedlem

super sjefa sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 3,024
super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for flott fodselsraport!
Gammel 15-04-2008, 09:44   #7
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,365
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

For en herlig fødsel da....GRATULERER nok en gang
Gammel 18-04-2008, 03:44   #8
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,027
Blogginnlegg: 32
Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.

Awh.. Kjenner en eventuell føde-på-nytt-angst begynner å gi slipp her nå jeg..

Nydelig lesing!

Aurora Linnea f. 8.oktober.2007

Strwberri er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 12:13   #9
Veteranmedlem

LineN sin avatar

Meldinger: 3,144
Blogginnlegg: 4
LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.

Ingen bedøvelse nei..
Ikke hatt det med noen..
Litt stolt ja.. Hehe
E april -07
A april -08
Takk!

LineN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-04-2008, 01:49   #10
Medlem

lucas' mamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: holmestrand
Meldinger: 292
Blogginnlegg: 1
lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.lucas' mamma har en strålende fremtid.

GRATULERE

åååå. nårleser sånn fin fødselshistorie gleder jeg meg virkelig til november altså.. Jeg gleder meg til å føde å se mitt vakre lille nurk for første gang
blir sjalu her jeg nå Flink du er som gjorde det uten smertestillende, hadde jeg aldri klart tror eg.

SOV GODT LILLE VENN, VÆR SNILL MED ENGLENE TIL VI SEES IGJEN.

med meo og Strwberri. SAMMEN ER VI SUSHI
lucas' mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

« hei hei | Facebook! »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:35.