Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Unge mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-07-2007, 22:41   #1
Supermedlem

L & N sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: I en villa :)
Meldinger: 729
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.
hyper Vi reiser til Syden!!!!

I dag kom snille mannen min hjem med SYDENBILLETTER!!!!!
Vi reiser til Tyrkia 18 august
Nærmere bestemt Alanya...... (har noen vært der?)

Jeg gleder meg som en unge! Det skal bli så gøy!
Jeg har ALDRI vært i syden og heller ALDRI tatt fly, så dette gleder jeg meg skikkelig til
Ungene blir så klart med, ååå de kommer til å kose seg

Eneste jeg er bekymret for er turen...
I følge de papirene vi har fått tar turen 5 timer ned (og tre timer hjem... Hvorfor?)
Og før det tar det minst 5 timer å kjøre til Gardermoen og 2 timer med buss fra flyplassen i tyrkia til hotellet......
Ungene kommer vel til å streike på halv-veien!

Har noen av dere jenter erfaring med sånn type reising???

Jeg gleder meg så enormt

Sist endret av L & N; 24-07-2007 kl 08:01.
L & N er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2007, 08:02   #2
Supermedlem

L & N sin avatar

L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.L & N har en strålende fremtid.
Sv: Vi reiser til Syden!!!!

Dytter
Gammel 24-07-2007, 09:07   #3
Veteranmedlem

muslingen sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,603
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.

Vi var i Syden nå i sommer (den eneste sola vi har sett...). Vi har to aktive barn, uten spesielle interesser. Jeg gruet meg veldig til flyturen! Men det gikk som en drøm. Hadde bestilt de plassene helt fremst med ekstra benplass (inntil vindu, ikke midten). Satte en trillekoffert mot midtgangen og ga ungene nye leker. De hadde liksom en egen liten lekegrind på innsiden av kofferten. Fungerte glimrende!

Soving gikk også helt sinnsykt bra! De ellers så sære barna la seg på gulvet (med kjent pute og teppe som var brukt et par dager i senga hjemme) og sovnet. Hjemover sov de nesten hele flyturen.

De protesterte ikke en gang ved landing og take-off. Største måtte sitte i eget sete og så ikke noe ut, det var leit for ham. Men vi hadde ikke lov til å ha ham på fanget (spurte om ekstra barnesele). Dog var det mange andre småbarn som protesterte ved landing og take-off. Til å leve med, det er ikke så mange minuttene...

Flytiden er forskjellig pga. tidsforskjellen. Det tar nok 4 timer å fly.

Kanskje dere kan kjøre til flyplassen dagen før og overnatte på hotell der? Få en litt mer behagelig start på turen...

Mine tips er å ta med litt egen mat, middagsglass og/eller matpakke. Gjerne sånne fruktglass også. Kjøp et par nye leker som kan fenge over tid (vi kjøpte en magnetisk bondegårdsbok med diverse dyr og ting, pluss laptopen med en del fengende filmer til største). Og å ta med pute/teppe som er kjent.
Og bruk navnebånd på barna. Skulle de bli borte, så kan de lett få kontakt med deg. En utrolig trygghet for foreldrene!
Gammel 24-07-2007, 11:14   #4
Supermedlem

L & N sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av muslingen

Vi var i Syden nå i sommer (den eneste sola vi har sett...). Vi har to aktive barn, uten spesielle interesser. Jeg gruet meg veldig til flyturen! Men det gikk som en drøm. Hadde bestilt de plassene helt fremst med ekstra benplass (inntil vindu, ikke midten). Satte en trillekoffert mot midtgangen og ga ungene nye leker. De hadde liksom en egen liten lekegrind på innsiden av kofferten. Fungerte glimrende!

Soving gikk også helt sinnsykt bra! De ellers så sære barna la seg på gulvet (med kjent pute og teppe som var brukt et par dager i senga hjemme) og sovnet. Hjemover sov de nesten hele flyturen.

De protesterte ikke en gang ved landing og take-off. Største måtte sitte i eget sete og så ikke noe ut, det var leit for ham. Men vi hadde ikke lov til å ha ham på fanget (spurte om ekstra barnesele). Dog var det mange andre småbarn som protesterte ved landing og take-off. Til å leve med, det er ikke så mange minuttene...

Flytiden er forskjellig pga. tidsforskjellen. Det tar nok 4 timer å fly.

Kanskje dere kan kjøre til flyplassen dagen før og overnatte på hotell der? Få en litt mer behagelig start på turen...

Mine tips er å ta med litt egen mat, middagsglass og/eller matpakke. Gjerne sånne fruktglass også. Kjøp et par nye leker som kan fenge over tid (vi kjøpte en magnetisk bondegårdsbok med diverse dyr og ting, pluss laptopen med en del fengende filmer til største). Og å ta med pute/teppe som er kjent.
Og bruk navnebånd på barna. Skulle de bli borte, så kan de lett få kontakt med deg. En utrolig trygghet for foreldrene!

Tusen takk for gode tips og råd
Det der med bånd rundt hånda var skikkelig lurt!
Hvor kan man evt få tak i det?

Leker har vi tenkt å ta med på flyet. Men laptop? Er det lurt? Lov?
Tenke på når man kommer frem, det er vel på stjeletoppen?
Gammel 24-07-2007, 18:30   #5
Seniormedlem

Blesha sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,819
Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av L & N
Tusen takk for gode tips og råd
Det der med bånd rundt hånda var skikkelig lurt!
Hvor kan man evt få tak i det?

Leker har vi tenkt å ta med på flyet. Men laptop? Er det lurt? Lov?
Tenke på når man kommer frem, det er vel på stjeletoppen?
På flere apotek selges slike bånd man kan skrive f.eks. navn og telefonnummer til hotellet på. Vi kjøpte ett som koster ca 25 kroner.

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!
Blesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2007, 13:37   #6
Seniormedlem

cathy sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 2,014
cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.

Det var jammen snilt gjort av gutten din godt med ferie Syns dere fortjener det etter all jobbinga med huset- som er blitt sååååååååååå fint
Dere får ha det fint på ferie, og jeg er sikker på at guttene dine oppfører seg........alle tre

Gammel 04-08-2007, 09:21   #7
Supermedlem

L & N sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av cathy
Det var jammen snilt gjort av gutten din godt med ferie Syns dere fortjener det etter all jobbinga med huset- som er blitt sååååååååååå fint
Dere får ha det fint på ferie, og jeg er sikker på at guttene dine oppfører seg........alle tre

Tusen takk for det Cathy
Nå gleder vi oss enormt! Bare to uker igjen til selve dagen
Passene er kommet i hus, pengene er klar
Gammel 04-08-2007, 10:18   #8
Supermedlem

sommermamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Halden
Meldinger: 988
sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.sommermamma er fantastisk mot andre.

God tur til syden!

Ikke misunnelig i det hele tatt....

Er ikke akkurat vært beste sommeren her iallfall..
Gammel 04-08-2007, 10:35   #9
Seniormedlem

cathy sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 2,014
cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.

ikke misunnelig jeg heller
Gammel 04-08-2007, 12:11   #10
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,426
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Åh, så kjekt!
Turen går nok mye bedre enn du tror.

Vi kjøpte navnebånd på apoteket, kostet vel i underkant av 30kr.
Helt genialt!

Gor tur!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:46.