MA var der jo, men jeg vil fortelle til resten også
Vitnemålsutdelingen gikk eksepsjonelt bra i går!
ALLE var venner!
Vi dro til skolen i tre forskjellige biler og jeg ble så rørt når jeg så alle komme. Avgangselevene skulle møte et annet sted, så de "voksne" måtte finne plasser alene.
Det ble spilt nydelig musikk og vi gikk samlet i tog inn i aulaen. Mor gråt
Så satt vi oss ned og en og en klasse ble ropt opp. Etterhvert ble det vår tur og snuppa ble med meg opp på scenen.
Her fikk jeg vitnemålet av studieveilederen min som har støttet meg gjennom alle disse årene!
Etter dette dro vi hjem til mamma og hun hadde pyntet nyydelig bord. Vi hadde hjemmelaget koldtbord og det smakte fantastisk! Det ble noen taler og jeg gråt. Pappa skrev jo et langt brev til meg når jeg fortalte at jeg skulle beholde Thea hvos han skrev bl.a at jeg kom til å bli sosialklient og aldri ville klare å fullføre skolen. Så det at han foran hele familien så unnskyld, rørte meg veldig. En annen ting jeg ble fryktelig rørt over var talen til søsteren min. Hun skriver så fantastisk bra!
Utdrag:
"Du, kjære Line, har gått mot en hver innstanse når du valgte å beholde Thea. Du var 17 år, bekymringsløs og klar for å ta i mot livet med åpne armer. Du var fri som fuglen, og kunne gjøre akkurat hva du ville. Men da du fant ut at du var gravid, var det som om noen åpnet en dør til en annen verden. Du var usikker i starten, og følte deg nok veldig alene i perioder. Jeg husker hvor hjelpesløs jeg følte meg. Jeg vet ikke hva som skjedde, men en dag våknet du og var en helt annen. Du var voksen og moden, og øynene dine strålte av lykke og selvsikkerhet. Du skulle beholde barnet!
....
Du begynte på en ferd som for deg må ha vært milelang. Du tok en dag av gangen, og selv de dagene alt virket umulig tok du et steg til mot dagen i dag.
....
Du må også huske at du ikke bare har åpnet dører for deg, men du har lagt en sti for en hver ung jente som havner i samme situasjon. Jenter som ikke har tro på at de kan få en fremtid om de får barn i ung alder. Det er ingen ideel situasjon, men du har bevist at det går. Du har de siste årene vist en styrke, selvsikkerhet og motivasjon som jeg ikke visste du hadde i deg før Thea kom. Du imponerer meg hver eneste dag med valgene du tar, med skrittene du går og med innstillingen om at du aldri gir deg. Jeg er så imponert, jeg er så stolt av deg at ord i dag virker meningsløse.
....
Livets korte vei er lang å gå om du har små ben, og jeg skjønner nå at du har gått langt!
Gratulerer med dagen, vennen min."
I gave av henne og kjæresten og pappa og kjæresten fikk jeg aroma massajse og day make up med veiledning! Jeg gleder meg! Neste onsdag...
Mamma hadde skaffet verdens nydeligste kake til meg!
Jeg fikk blomster fra en av mammas venner i spania, jeg fikk masse meldinger på mobilen og det var så deilig å føle seg så elsket! Jeg er verdens heldigste jente som har mennesker rundt meg som virkelig, dypt inni seg, bryr seg om meg! Jeg har ikke ord...
Etter middag ble det dessert, drikke for de som kunne det og musikk. Pappa og broren min tøyset til og med om det faktum at de hatet hverandre.
Ting kunne ikke gått bedre!
Folk begynte å gå hjem etterhvert, men noen ble igjen og vi koste oss med bra musikk og nattmat.
Kvelden var perfekt!