Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-08-2004, 20:14   #1
Supermedlem

Albertine sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 783
MP Rating: 0% (0)
Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.Albertine har en strålende fremtid.
100 ting å gjøre før du dør

Har du skrevet en sånn liste? En liste over ting du gjerne skulle gjort/prøvd ihvertfall en gang i livet? Fordelen med en sånn liste er jo at du faktisk får skrevet ned dine ønsker og kan hake av sånn etterhvert. Ulempen er muligheten for å finne den på 70-årsdagen og se at du har haket av kun tre ting...

Jeg har en del sånne drømmer, og her er utdrag fra min liste:
(Absolutt ikke i prioritert rekkefølge!)

- kjøpe bil på østkysten av USA og kjøre til vestkysten
- lese Historien om Norge av Karsten Alnes
- spise hummer
- hoppe i fallskjerm
- bli flyktningevenn
- lære et nytt språk
- bli kjent med mennesker som snakker dette språket
- sove under åpen himmel midt på vinteren
- adoptere en omplasseringshund

Enn du?
Albertine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2004, 20:35   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: 100 ting å gjøre før du dør

Interessant tanke! Noe fra min liste (av det jeg kommer på umiddelbart)

-Lære portugisisk
-Få venner fra portugisisktalende land å praktisere med
-Lære nahuatl (aztekernes språk og det største indianske språket i Mexico)
-Studere utenlands...igjen
-Ta en mastergrad i spansk og en i historie

Øh... tror jeg slutter før det blir for nerdete

Sitat:
Opprinnelig postet av Albertine
- lese Historien om Norge av Karsten Alnes
- bli flyktningevenn
- lære et nytt språk
- bli kjent med mennesker som snakker dette språket
Disse tingene har jeg i hvert fall gjort, så vi har hatt noe av det samme på lista vår! Å være flyktningeguide må jeg bare anbefale på det varmeste til alle. Og det tar veldig lite tid, så man har "alltid" tid til det... Man kan dessuten ta med ungen(e) på det.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2004, 21:19   #3
VIP-Medlem

skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,081
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har ikke skrevet noen slik liste, men har tenkt på det av og til... kanskje jeg skulle sette det å skrive en liste på toppen av listen?

Søkte litt på Google for å finne noen tips og fantg f.eks. denne:
http://brass612.tripod.com/cgi-bin/things.html
Men den var litt datert (Concorde-ruten er vel nedlagt, og det er ikke lenger lov å gå opp i toppen på Frihetsgudinnen), og mye av det var ikke så veldig egnet for meg (synge offentlig er neppe noen god idé, og å anlegge skjegg tror jeg heller ikke jeg skal satse på!). Men å lære å snakke minst ett fremmedspråk ordentlig, og å drikke øl på Oktoberfestivalen, kan jeg definitivt anbefale!

Hoppe i fallskjerm er forresten noe jeg ville satt på en slik liste. Fly i ballong har jeg også veldig lyst til å gjøre en gang!

Og så har jeg lyst til å se en del "opplagte" ting som de store pyramidene i Egypt, og den kinesiske mur, og Templo de la Sagrada Familia i Barcelona. Og besøke Tokyo en gang.
Gammel 14-08-2004, 21:21   #4
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,504
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

Ja, jeg har en gammel kladdebok med maaaange sider med ting jeg skal gjøre før jeg dør. Skrev den da jeg var 14, så det er på ingen måte alt der jeg fortsatt vil fullføre i dag.
Gammel 14-08-2004, 22:15   #5
VIP-Medlem

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 6,413
Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har aldri skrevet noen liste, nei, men nå måtte jeg selvsagt sette meg ned og begynne på en.

* Ta seks måneder fri fra jobb og reise rundt i Asia.
* Se (eller høre, alt ettersom) La Traviata på Teatro alla Scala i Milano.
* Lære minst ett språk til flytende.
* Krysse Atlanterhavet i seilbåt - fortrinnsvis en stor seilbåt.
* Få sydd en designerkjole til meg selv.
* Reise i et romskip.
* Lese hele "På sporet av den tapte tid".
* Lære å dykke.
* Restaurere en villa i jugendstil (fortrinnsvis min villa. )

Bare for å nevne noe sånn på stående fot.

Teofelia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2004, 22:18   #6
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,726
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke skrevet en slik liste, og har heller ingen planer om det...

Jeg har planer om å holde meg levende i mange mange år ennå, med god tid til å gjøre det jeg måtte finne på å ha lyst til.
Og skulle det verste skje, så skal jeg jammen ikke ligge på dødsleiet å irritere meg over ei liste hvor alt sammen står ugjort ennå...
Gammel 15-08-2004, 00:35   #7
Medlem

Veslemøy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 240
Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.Veslemøy er fantastisk mot andre.

Vel 100 ting har jeg vel ikke på lista mi, men et par er det da.

-Ta motorsykkel lappen.
-Krysse USA på Harley sammen med mannen min.
-Ta med barna mine til Disney Land.
-Hoppe i fallskjerm.

Det første punktet håper jeg å få oppfyllt neste sommer.
Vi får ta en ting av gangen.

Veslemøy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-08-2004, 10:58   #8
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,846
Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ingen sånn liste nedskrevet, men har mange ting i hodet mitt.

Anbefaler virkelig alle å hoppe i fallskjerm
Gammel 15-08-2004, 11:46   #9
Moderator

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,964
Blogginnlegg: 5
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Har mange ganger tenkt å lage en sånn liste, men har aldri fått gjort det. To av de tingene som skal stå på den lista er

-dra på cruise
-rundreise i USA

Har en del andre ting i hodet også, så kanskje jeg skulle sette meg ned i kveld og begynne på en sånn liste.

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:48.