|
 |
|
10-10-2008, 13:47
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,446
|
En av fire gravide blir sykemeldt
|
|
Her ligger artikkelen:
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article342910.ece
Hva dere tror angående den saken?
Vet bare i fra meg selv, så jobbet jeg på hotell som stuepike når jeg gikk gravid med han første, ble sykemeldt av den grunn at arbeidsgiveren ikke kunne tilrettelegge til meg og jeg hadde bekkenløsning.
Med nr to så jobbet jeg på sykehus som vasker, bekkenløsning den gangen også gikk til tider til 3 forskjellige behandlinger for å holde det i sjakk, ble sykemeldt da også å det var ikke noe å tenke på som legen sa.
Men ingen av de to jobbene funker jo når man har bekkenløsning da.
|
10-10-2008, 13:50
|
|
|
Æresmedlem
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
|
Sv: En av fire gravide blir sykemeldt
|
|
For min del var ikke jobben i friluftsavdeling i barnehage veldig forenlig med hyperemesis og bekkenløsning, og det er grenser for hvor mye man kan tilrettelegge i en barnehage. Jeg kunne nok jobbet mer/lenger om jeg hadde hatt en stillesittende kontorjobb, hvertfall i de periodene hvor jeg ikke kastet opp så mye.
|
|
10-10-2008, 13:50
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,452
|
|
|
Min jobb kunne heller ikke tilrettelegge for meg da jeg ble gravid, og da jeg fikk bekkenløsning i tillegg var det ingen vits i å forsøke noe mer..Jeg hadde tre butikkjobber på den tid og bl satte punktum for dem alle tre..

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
|
|
|
10-10-2008, 13:57
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 50
|
|
|
jeg hadde høyt blodtrykk gjennom hele svangerskapet og vond rygg så å jobbe i barnehage kunne ikke tilrettelegges for meg  og dårlig samvittighet har jeg ikke  gjør alt det beste for babyen i magen!
Sist endret av mamma-til-en-prins; 10-10-2008 kl 14:04.
|
|
|
10-10-2008, 14:07
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,375
|
|
|
Jeg ble aktivsykemeldt da jeg ikke klarte å stå lengere, jobbet da på fiskebruk og jobbet 2 mnd. aktivsykemeldt. Ble fullt sykemeldt da de viste seg at jeg hadde foranliggende morkake (uke 32) og fikk snuppa i uke 33.
Da jeg gikk gravid med nr. 2 jobbet jeg til det var 2 mnd til termin, da trengte ikke barnehagen vikar med, tror nok at jeg hadde klart å jobbe til permisjonen min hadde begynt med samme tilrettelegging som jeg hadde i barnehagen.
|
|
10-10-2008, 17:59
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,244
|
|
|
Har å vært sjukmeldt i begge mine svangerskap. Har en rygg som ikke tålte å sitte i bil f.eks og når man er selger da er man ganske avhengig av det.
|
10-10-2008, 19:00
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,783
|
|
|
Jeg fikk bekkenløsning - noe som ikke var forenelig med å jobbe i barnehage
|
|
|
10-10-2008, 20:39
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2003
Sted: kr.sand
Meldinger: 2,224
|
|
|
har vært sykmeldt i begge svangerskapa jeg også.. med første mann så hadde jeg så ofte blødninger og det var så mye fram og tilbake. jobba da i butikk... med nr 2 begynte jeg også med blødninger. skikkelig trøtt, og sleit med ryggen... jobba littegranne for å ha noe å gjøre. jobba i vaskebyrå. så jeg satt på kontoret å aktiverte.
|
|
10-10-2008, 20:50
|
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,093
|
|
|
Denne artikkelen regner jo med rubbel og rake, altså alt fra 10% sykemelding til 100% sykemelding. Dermed synes jeg ikke at 1 av 4 gravide er mye i det hele tatt når det gjelder alle sykemeldinger sett under ett.
Jeg skjønner også godt presset det snakkes om, jeg har selv vært gravid på to ulike arbeidsplasser og selv om dette i utgangspunktet er fremragende arbeidsplasser mtp rettigheter, tilrettelegging osv, er det ikke til å stikke under en stol at det er ikke til å komme utenom at press vil oppleves uansett fra en eller annen, og gjerne også flere kolleger, sjefer osv. Bare det at vikar ikke blir satt inn når en trapper ned litt og dermed føler å måtte gjøre 100% stilling på 50% fordi en er halvt sykemeldt og ser at andre lider under ens fravær er press nok.
10-10-2008, 20:55
|
|
|
Æresmedlem
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Denne artikkelen regner jo med rubbel og rake, altså alt fra 10% sykemelding til 100% sykemelding. Dermed synes jeg ikke at 1 av 4 gravide er mye i det hele tatt når det gjelder alle sykemeldinger sett under ett.
Jeg skjønner også godt presset det snakkes om, jeg har selv vært gravid på to ulike arbeidsplasser og selv om dette i utgangspunktet er fremragende arbeidsplasser mtp rettigheter, tilrettelegging osv, er det ikke til å stikke under en stol at det er ikke til å komme utenom at press vil oppleves uansett fra en eller annen, og gjerne også flere kolleger, sjefer osv. Bare det at vikar ikke blir satt inn når en trapper ned litt og dermed føler å måtte gjøre 100% stilling på 50% fordi en er halvt sykemeldt og ser at andre lider under ens fravær er press nok.
|
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:59.
|