Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2008, 13:47   #1
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,446
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.
En av fire gravide blir sykemeldt

Her ligger artikkelen:
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article342910.ece
Hva dere tror angående den saken?

Vet bare i fra meg selv, så jobbet jeg på hotell som stuepike når jeg gikk gravid med han første, ble sykemeldt av den grunn at arbeidsgiveren ikke kunne tilrettelegge til meg og jeg hadde bekkenløsning.

Med nr to så jobbet jeg på sykehus som vasker, bekkenløsning den gangen også gikk til tider til 3 forskjellige behandlinger for å holde det i sjakk, ble sykemeldt da også å det var ikke noe å tenke på som legen sa.

Men ingen av de to jobbene funker jo når man har bekkenløsning da.
Gammel 10-10-2008, 13:50   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: En av fire gravide blir sykemeldt

For min del var ikke jobben i friluftsavdeling i barnehage veldig forenlig med hyperemesis og bekkenløsning, og det er grenser for hvor mye man kan tilrettelegge i en barnehage. Jeg kunne nok jobbet mer/lenger om jeg hadde hatt en stillesittende kontorjobb, hvertfall i de periodene hvor jeg ikke kastet opp så mye.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 13:50   #3
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,452
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Min jobb kunne heller ikke tilrettelegge for meg da jeg ble gravid, og da jeg fikk bekkenløsning i tillegg var det ingen vits i å forsøke noe mer..Jeg hadde tre butikkjobber på den tid og bl satte punktum for dem alle tre..

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 13:57   #4
Medlem

mamma-til-en-prins sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 50
MP Rating: 0% (0)
mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.

jeg hadde høyt blodtrykk gjennom hele svangerskapet og vond rygg så å jobbe i barnehage kunne ikke tilrettelegges for meg og dårlig samvittighet har jeg ikke gjør alt det beste for babyen i magen!

Sist endret av mamma-til-en-prins; 10-10-2008 kl 14:04.
mamma-til-en-prins er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 14:07   #5
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,375
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ble aktivsykemeldt da jeg ikke klarte å stå lengere, jobbet da på fiskebruk og jobbet 2 mnd. aktivsykemeldt. Ble fullt sykemeldt da de viste seg at jeg hadde foranliggende morkake (uke 32) og fikk snuppa i uke 33.

Da jeg gikk gravid med nr. 2 jobbet jeg til det var 2 mnd til termin, da trengte ikke barnehagen vikar med, tror nok at jeg hadde klart å jobbe til permisjonen min hadde begynt med samme tilrettelegging som jeg hadde i barnehagen.

Ritamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 17:59   #6
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,244
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.

Har å vært sjukmeldt i begge mine svangerskap. Har en rygg som ikke tålte å sitte i bil f.eks og når man er selger da er man ganske avhengig av det.
Gammel 10-10-2008, 19:00   #7
Seniormedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,783
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk bekkenløsning - noe som ikke var forenelig med å jobbe i barnehage
Gammel 10-10-2008, 20:39   #8
Seniormedlem

pluttis sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: kr.sand
Meldinger: 2,224
pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.

har vært sykmeldt i begge svangerskapa jeg også.. med første mann så hadde jeg så ofte blødninger og det var så mye fram og tilbake. jobba da i butikk... med nr 2 begynte jeg også med blødninger. skikkelig trøtt, og sleit med ryggen... jobba littegranne for å ha noe å gjøre. jobba i vaskebyrå. så jeg satt på kontoret å aktiverte.
Gammel 10-10-2008, 20:50   #9
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,093
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Denne artikkelen regner jo med rubbel og rake, altså alt fra 10% sykemelding til 100% sykemelding. Dermed synes jeg ikke at 1 av 4 gravide er mye i det hele tatt når det gjelder alle sykemeldinger sett under ett.

Jeg skjønner også godt presset det snakkes om, jeg har selv vært gravid på to ulike arbeidsplasser og selv om dette i utgangspunktet er fremragende arbeidsplasser mtp rettigheter, tilrettelegging osv, er det ikke til å stikke under en stol at det er ikke til å komme utenom at press vil oppleves uansett fra en eller annen, og gjerne også flere kolleger, sjefer osv. Bare det at vikar ikke blir satt inn når en trapper ned litt og dermed føler å måtte gjøre 100% stilling på 50% fordi en er halvt sykemeldt og ser at andre lider under ens fravær er press nok.
Gammel 10-10-2008, 20:55   #10
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Denne artikkelen regner jo med rubbel og rake, altså alt fra 10% sykemelding til 100% sykemelding. Dermed synes jeg ikke at 1 av 4 gravide er mye i det hele tatt når det gjelder alle sykemeldinger sett under ett.

Jeg skjønner også godt presset det snakkes om, jeg har selv vært gravid på to ulike arbeidsplasser og selv om dette i utgangspunktet er fremragende arbeidsplasser mtp rettigheter, tilrettelegging osv, er det ikke til å stikke under en stol at det er ikke til å komme utenom at press vil oppleves uansett fra en eller annen, og gjerne også flere kolleger, sjefer osv. Bare det at vikar ikke blir satt inn når en trapper ned litt og dermed føler å måtte gjøre 100% stilling på 50% fordi en er halvt sykemeldt og ser at andre lider under ens fravær er press nok.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:59.