Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-11-2008, 16:42   #1
Seniormedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,673
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
Er dere flinke til å klage på butikker og/eller varer?

For min del har jeg alltid syns at det å klage er ubehagelig, jeg har vært den som har kommet hjem og oppdaget at yougherten gikk ut på dato i går og så bare kastet den... og ikke sagt noe.

Så her for noen måneder siden bestemte jeg meg for at dette gidder jeg ikke, jeg betaler for varer og butikker bør være flinke til å sørge for å ha hele varer, varer som ikke er gått ut på dato osv...

Så nå har jeg klaget på et par butikker her i byen, som er skikkelig dårlige på dette med dato. Og ikke bare at de er dårlige, men om jeg sier ifra i kassa at varene er utgått på dato og at det står masser der og der... så gjør de ikke noe med det. De samme varene står der dagen etter, og det provoserer.

Så siden de ikke tar det når jeg sier ifra i kassa, så får jeg si ifra til butikksjefen - og det er nettopp det jeg har gjort. Sendt mail til de, og jeg fikk raskt svar fra den ene butikken som la seg langflate og var takknemmelige for tilbakemelding... uten tilbakemeldinger tror de at alt er i skjønneste orden for kundene!

Så kanskje alle skal bli flinkere til å si ifra når ting ikke er på stell der vi handler??? Eller er dere allerede flinke til å si ifra???

Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-11-2008, 16:54   #2
Supermedlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 720
Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.
Sv: Er dere flinke til å klage på butikker og/eller varer?

Vi er heller ikke flinke til å klage hvis jeg først har kommet hjem. Det var spesielt en butikk her(lagt ned nå) som var helt utrolige. gammel mat overalt. Og de så bare dumt på meg hvis jeg sa fra i kassa.
Etter x antall ganger hjem med gammel mat, så dropp avi hele butikken.

Men en gang var vi innom likevel, bare for å kjøpe en grandis. Glemte sjekke datoen, putta den i ovnen.. Men den så veeeldig merkelig ut når den begynte å bli varm. Sjekket datoen, husker ikke hvor mye den var gått ut på dato, men nærmere ett år!
DA fikk vi nok, marsjerte ned på butikken og forlangte å får prate med butikksjefen. Endte med at han tok imot den gamle pizzaen, og vi fikk biffmiddag tilbake, med bernaise, salat, dressing..
Så det lønner seg innimellom å klage
Gammel 24-11-2008, 22:42   #3
Medlem

Jannamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Børsa Trondheim
Meldinger: 238
Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.

Jeg klager ut i fra hva jeg forventer på en måte. En biff til 100 kr (ute) forventer jeg ikke skal være perfekt, men en biff til 300 derimot, forventer jeg topp kvalitet på. Så hvis det ikke svarer til pris/type butikk osv klager jeg. Det ville jeg i hvertfall at noen skulle gjort til meg om situasjonen var motsatt. Bedre å klage til eier/innehaver å bli ferdig med det, gi bedriften en sjanse til å gjøre opp for feilen e.l, enn å klage til 10 venner som igjen gir ringvirkninger til hele bedriften
Gammel 24-11-2008, 23:01   #4
Seniormedlem

c3po sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,704
c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.

For et par år tilbake kjøpte jeg en Cola light i et automat og den var helt flatt. Jeg ble skikkelig sur, og klagde til Coca Cola Company. Jeg måtte sende inn flasken til undersøkelsen. De oppdaget en feil ved flasken, og jeg fikk gavekort på en kasse Cola-produkter.

For noen måneder kjøpte jeg en Piano duo yoghurt i nærbutikken. Da jeg skulle spise den, var det mugg på innsiden, selv om den ikke var i nærheten av å være gått ut på dato. Jeg sendte klage til Tine. I tillegg så leverte jeg den tilbake til butikken. Tine sendte meg 100 kr i kompensasjon. Jeg har sett i ettertid at akkurat den typen yoghurt (med karamellsaus) ikke selges lenger, så jeg mistenker at jeg ikke var den eneste som hadde problemer med den.
Gammel 27-11-2008, 19:29   #5
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,264
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av c3po Vis post
For et par år tilbake kjøpte jeg en Cola light i et automat og den var helt flatt. Jeg ble skikkelig sur, og klagde til Coca Cola Company. Jeg måtte sende inn flasken til undersøkelsen. De oppdaget en feil ved flasken, og jeg fikk gavekort på en kasse Cola-produkter.

For noen måneder kjøpte jeg en Piano duo yoghurt i nærbutikken. Da jeg skulle spise den, var det mugg på innsiden, selv om den ikke var i nærheten av å være gått ut på dato. Jeg sendte klage til Tine. I tillegg så leverte jeg den tilbake til butikken. Tine sendte meg 100 kr i kompensasjon. Jeg har sett i ettertid at akkurat den typen yoghurt (med karamellsaus) ikke selges lenger, så jeg mistenker at jeg ikke var den eneste som hadde problemer med den.
What? Den som var sååååååååååååååååååå god
Gammel 27-11-2008, 17:32   #6
Supermedlem

bigboobs sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,365
bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.

Eg seier i frå ja, både om feilprising, råtten frukt i disken, utgåtte varer osv.
Gammel 24-11-2008, 18:15   #7
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,071
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg klager av og til ja, på Meny. En gang kjøpte jeg fire avocado, alle råtne, tok med strekkkoden ned og fikk nye. Det har jeg gjort før også. Ellers pleier jeg alltid prøve å sjekk datoen på ting.

Klager også på klær, en gang gikk det hull i en ullgenser som Tuppa hadde brukt en gang. Klaga og fikk ny.
Gammel 24-11-2008, 19:19   #8
Supermedlem

Underlig sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 594
Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er stort sett flink. Gidder ikke klage på småting hvis det betyr omvei / mye bry (eg ypghurt hvis jeg må kjøre dit). Stort sett har jeg fått positiv respons.

Vår etterlengtede Ea ble født 26.03.08 kl 07:21
4000g, 52cm, hodeomkrets 37cm
Underlig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-11-2008, 20:09   #9
Supermedlem

Brudulja sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 533
Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.

Gammel/dårlig mat går stort sett rett i søpla, men går tilbake noen ganger. Er jo så irriterende, særlig hvis man trenger den varen til middagen akkurat da. Burde være mye flinkere. Men syns det er flaut å klage, selv om jeg ikke skjønner hvorfor.

Ødelagte klær klager jeg alltid på. Da syns jeg ofte betjeningen er litt skeptiske, og virker som de ofte tror at det er en selv som har ødelagt plagget med uvettig bruk eller vasking. Bare en gang har jeg måttet krangle meg til å få tilbake penger, det var på Noa Noa. Spurte om de hadde kjøpsloven tilgjengelig, så kunne jeg vise dem at jeg hadde krav på pengene tilbake (ødelagt kjole og de kunne ikke gi meg ny. Var ikke interressert i tilgodelapp i en butikk jeg vanligvis aldri handler). Sjefen ble vel tilslutt redd for hva kundene rundt skulle tro og ga meg pengene tilbake, og jeg var strålende fornøyd med meg selv
Gammel 24-11-2008, 20:39   #10
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,573
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg prøver å si fra når jeg ser noe når jeg er i butikken, men jeg hater å gå tilbake *tiltak*

Der jeg jobber setter vi pris på å høre dersom noe er gammelt/ødelagt. Vi vil jo heller ha kunder som sier fra enn kunder som går og er sure i all stillhet. Dersom en tier om noe som en er misfornøyd med så hindrer du den personen (eller den butikken) i å forbedre seg. Folk kan ikke endre noe som de ikke er oppmerksom på.

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:55.