|
 |
|
07-07-2006, 13:10
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,045
|
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/06/16/338386.html
Stakkars menneske.. At systemet skal være så j** firkantet..
Sku gjerne gitt damen noen lapper selv
Eller samlet inn penger til hun... Stakkars menneske!
Blir så sint når ikke samfunnet vi lever i vil hjelpe de som trenger det... Norge er joh så rikt land og godt å leve i.... Se deg rundt e faktisk mange som ikke har det godt så den setningen e oppskrytt!grrrrrrrrrrrr
07-07-2006, 13:19
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,558
|
Ja, dette er en trist historie.
Setningen om at Norge er et godt land å bo i står jeg virkelig for fortsatt! - Sammenlignet med andre land - Vi er fryktelig heldige som bor i det landet vi bor i - Likevel - det byråkratiske systemet ER firkantet (for firkantet noen ganger tydeligvis) - men det er jo slik for at det skal være likhet for alle.
Hadde dette skjedd i et annet land så har kanskje utfallet vært det samme.
|
|
|
07-07-2006, 13:23
|
|
Supermedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Bauche
Ja, dette er en trist historie.
Setningen om at Norge er et godt land å bo i står jeg virkelig for fortsatt! - Sammenlignet med andre land - Vi er fryktelig heldige som bor i det landet vi bor i - Likevel - det byråkratiske systemet ER firkantet (for firkantet noen ganger tydeligvis) - men det er jo slik for at det skal være likhet for alle.
Hadde dette skjedd i et annet land så har kanskje utfallet vært det samme.
|
Joda sant det men uansett liksom.... sef kunne ikke tenkt meg å bodd i ett u land.. men vist du skjønner hva jeg mener!
07-07-2006, 13:32
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,558
|
Jo, jeg ser jo det tragiske i denne situasjonen jeg også, klart det! - LIkevel - Det er jo slik at sosialstøtte er et gode vi har her i landet, og får hun sosialstøtte for å kjøpe mat og betale husleie, så er de til akkurat det. Jeg vil tro at om hun hadde søkt om støtte til å kjøpe gravstøtte, så har hun sikkert fått det også, men nå tok hun av sosialstøtta si - og da fungerer jo sosialkontoret på denne måten. Det er ikke sikkert at saksbehandlerne fikk vite hele historien om datra som har vært så mye syk etc - og Vi som lesere av en tabloidavis vet ikke om hun har "misbrukt" sosialstøtta si tidligere heller...
Nå høres jeg fryktelig kynisk ut. Jeg håper av hele mitt hjerte at det ordner seg for henne altså, men likevel blir jeg litt provosert av at man roper og skriker når noen får for MYE sosialstøtte og man klager om folk får for LITE...Hvem skal styre hvor mye man skal ha om ikke rigide regler som byråkratiet er bygget opp med tenker jeg...
|
|
|
07-07-2006, 13:35
|
|
Supermedlem
|
jojo men jeg såg mets på det at de kan si at det var hensynsløst og sløsing av pengen hennes ved å kjøpe gravstein te datteren sin... ville ikke du gjort det samme da i samme stiuasjon vist du ikke hadde andre penger enn den??? får ikke dekket gravstein fikk i såfall ikke bestevenninnen min.... de måte pent betale det selv!
07-07-2006, 13:40
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
|
Det bør være rom for skjønn. Jeg synes det er riktig at regelverket er firkantet og at folk som har sløst bort pengene sine ikke bare kan komme å hente penger til livsopphold etterpå, men jeg vil vel ikke kalle det sløsing å kjøpe en gravstein til barnet sitt. Det er en engangsutgift som det arme mennesket garantert gjerne skulle ha vært foruten.
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
|
|
|
07-07-2006, 13:42
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,819
|
For alt vi vet så ligger det mye mer bak. Kommunen har taushetsplikt på dette.
|
07-07-2006, 14:12
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,813
|
Det jeg lurer på er hvorfor hun ikke er i arbeid, får attføring eller dagpenger
istedet for sosialstønad. Det er nok mye vi ikke vet her, men det er utrolig
trist at datteren døde. En gravstøtte kunne hun kjøpt senere når hun fikk
råd, men jeg skal ikke uttale meg om hennes sorg.
|
|
|
07-07-2006, 14:19
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,359
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Macy
Det jeg lurer på er hvorfor hun ikke er i arbeid, får attføring eller dagpenger
istedet for sosialstønad. Det er nok mye vi ikke vet her, men det er utrolig
trist at datteren døde. En gravstøtte kunne hun kjøpt senere når hun fikk
råd, men jeg skal ikke uttale meg om hennes sorg.
|
Sier ikke det seg selv i artikkelen?
Barnet har vært sykt i HELE sitt liv, har til og med gjennomgått en hjertetransplantasjon. Hun sier også det kun har vært de to hele livet, så hvem skulle da ta hånd om datteren hvis hun prioriterte jobb og sin karriere?
I dette tilfellet skjønner jeg GODT at hun valgte datteren istedet for jobb.
Sikkert ikke lett å få seg jobb med en gang når man muligens har vært hjemmeværende i x antall år. Dessuten er det jo bare 6 mnd siden datteren døde....uff, trist lesning denne artikkelen.
Sist endret av Blueberry; 07-07-2006 kl 14:21.
|
|
|
07-07-2006, 14:24
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,813
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Blueberry
Sier ikke det seg selv i artikkelen?
Barnet har vært sykt i HELE sitt liv, har til og med gjennomgått en hjertetransplantasjon. Hun sier også det kun har vært de to hele livet, så hvem skulle da ta hånd om datteren hvis hun prioriterte jobb og sin karriere?
I dette tilfellet skjønner jeg GODT at hun valgte datteren istedet for jobb.
Sikkert ikke lett å få seg jobb med en gang når man muligens har vært hjemmeværende i x antall år. Dessuten er det jo bare 6 mnd siden datteren døde....uff, trist lesning denne artikkelen.
|
Joda, men hun er 36 år og ung. Hun har kanskje fått den hjelpen hun skal ha?
Kan ikke uttale meg om en sak jeg ikke kjenner til. Føler med henne uansett.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Hybridmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:17.
|