Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-09-2009, 19:08   #1
Medlem

Sirikit sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 271
MP Rating: 0% (0)
Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.
Hunden min driver og skal føde! Ante ikke at hun var drektig

Passet jo godt på henne når hun hadde løpetid. Har hannhund også, så

Nå har hun veer og peser og klynker,
er det noe jeg skal vite? Noe jeg skal gjøre? Noen som har hatt hundefødsler og vet hva jeg skal gjøre?
Det er en bichon frise med masse hår så jeg har ikke sett at hun var drektig, føler meg som et naut
men noen som kan si hva jeg skal gjøre? Skal feks hannhunden vekk fra henne nå, er det noe? oinå skjer det noe

---------
Oppdatering for interesserte:
BILDER AV VALPENE:
Nyfødte: s 7
1 uke - s 12
2 uker- s 13
3 uker- s 14
4 uker- s 16
6 uker- s 17
8 uker- s 18

Sist endret av Sirikit; 13-11-2009 kl 20:32.
Sirikit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2009, 19:16   #2
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 6,196
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hunden min driver og skal føde! Ante ikke at hun var drektig

må nå le litt.. Er de i slekt forresten?

Fødsler hos dyr bruker å gå godt av seg selv, det kan være at hun vil være alene, eller at hun vil ha matmor som støtte. Om det virker som ungen ikke kommer ut kan du forhøre deg med veterinær, det kan være døde unger som sitter fast og kan trenge hjelp (men som oftes går dette av seg selv er min erfaring).

Lykke til som vordende "bestemor" da!

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2009, 19:20   #3
Medlem

Sirikit sin avatar

Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.

ikke i slekt, men forskjellig rase så.... jeg har henne oppe på soverommet mitt og har lukket døren, hun går hele tiden rundt og skal finne ny plass, sendte ned hannhunden da, nå må damene ha ro her. Jg får vel ta tiden mellom veene da og se, hjelpe meg
Gammel 16-09-2009, 19:29   #4
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 2,623
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

så gøy Du må ta huske og informere underveis, og ikke minst bilder

Jeg har kun fulgt med på marsvinfødsel jeg da Og der gikk alt av seg selv, mora fiksa oppi alt selv

Tenker dette gjelder nok hunder også De klarer seg nok fryktelig godt selv

MEN med små raser, så er ting litt mindre Så kan være lurt og følge med litt, sånn at ingen av valpene sitter fast Men går nok bra

Spennende da

Hva slags rase er far?

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2009, 19:31   #5
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvilken rase er den vordende pappaen da? Og hvor gammel er vordende mamma?

Du kan jo google litt, DENNE siden sa jo litt (om de ulike fasene av fødselen f.eks.). Noen sier at det ikke skal gå mer enn noen timer fra riene til den første valpen kommer (og lengre kan det være at en dødblokker utgangen som jeg snakket om), men da må man jo se når det er rier, og når man er i den første fasen og.

Så spennnede da, eller kanskje litt skummelt og? Hihi.. Lykke til!

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2009, 19:33   #6
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Dette varjo kloke ord, og retningslinjer for når man bør ringe veterinær!
(hentet fra Dyreweb)

Fødsel
Omtrent 24 timer før fødselen vil tispas temperatur synke med 1-2 grader. Den første fasen av fødselen kalles oppblokkingen. Den kan gjerne ta fra 4 til 12 timer. Under denne fasen vil livmormunnen åpne seg. I denne fasen er tispa gjerne urolig. Etter oppblokkingsfasen kommer utdrivningsfasen. Her vil hunden få kraftige veer. Den første valpen drives gjerne ut i løpet av 1 ½ time. Deretter vil valpene gjerne komme med ½ times mellomrom. Valpene kommer gjerne ut innesluttet av en fosterhinnepose. Fostervannet er normalt stråfarget, men når morkaken begynner å løsne vil fostervannet farges grønt. Normalt vil tispa bite hull på denne så snart valpen er kommet til verden. Som regel vil hun også bite over navlestrengen.

Veterinæren bør kontaktes når:
-tispa er gått over tiden, det vil si at det er mer enn 63 dager siden den ble parret.
-tispa har hatt veer i mer enn 2 timer uten at det har kommet en valp
-det fra skjeden kommer rødlig utflod som kan lukte vondt.
-det har gått mer enn 2 timer siden siste valpen kom ut og tispa fortsatt har veer.
-en valp sitter fast og ikke kommer ut.

Gammel 16-09-2009, 19:44   #7
Medlem

Sirikit sin avatar

Oi, kjempefint det du hadde limt inn over, masse bra info

Ja, ennå venting og veer her, ungene får ordne seg kveldsmat selv i kveld

Ja, pappsen er en DvergSchnauzer, mamman Bichon Frise...Nogenlunde lik størrelse da iallefall. Og det som er så leit er at mamman er bare et år, alt for ung for valper!

Ja, skal informere etterhvert og ta bilder, jeg er bare hyperstrssa akkurat nå, glad babyn har sovna i allefall
Gammel 16-09-2009, 21:24   #8
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,106
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

¨åh så spennende.. følger med.

Strikkis er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2009, 19:27   #9
Seniormedlem

Humle sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,313
Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet bare at katter fikser det meste selv..
Du kan jo se hær litt.
Gammel 16-09-2009, 19:41   #10
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,739
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.

Så spennende!!!

Lykke til!
Alena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:02.