Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-03-2007, 16:25   #1
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 17,624
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Arrow Hvor lenge har en katt løpetid?

Min lille, nydelige Norske Skogskatt har sin første løpetid etter at hun fikk unger før jul - tror jeg i alle fall. Jeg kjøpte henne på nyåret, og den siste uka har hun gått rundt og ula og mjaua som en gaaaaaal.

Hun fikk sin første løpetid i høst, og til eiernes store overraskelse fikk hun et kull allerede første gangen - hele 6 kattunger fikk hun, så det har tatt tid for henne å komme seg igjen.

Hvor lenge kan jeg forvente at dette varer, og kan dette være løpetiden?
Det har vart i over en uke nå

Sist endret av Berta; 26-03-2007 kl 16:29.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2007, 16:35   #2
Veteranmedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 3,010
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor lenge har en katt løpetid?

Garantert løpetid ja!
Den er nok sikkert over snart, varer ca 1 til 1,5 uke, iallefall her i huset.

Pass på at du ikke gir henne p-piller nå før du vet om hun er gravid. Det kan gi vannskapte unger.
Hvis hun er ung og fikk et kull rett før jul er det veldig tidlig for henne å få unger igjen nå. Det tapper henne veldig for krefter å få så tette kull.
Pass på å starte med p-piller etter neste kull, eventulelt steriliser henne hvis du ikke ønsker kattunger.

Velkommen til bloggen min
Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2007, 16:50   #3
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,530
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.

P-piller burde man ikke gi kattene uansett. Kjempestor fare for svulster.

Det er nok over snart!
Gammel 26-03-2007, 17:00   #4
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hun skal steriliseres over påske, og er en innekatt. P-piller er (selvfølgelig) ikke aktuelt å gi.

Hun "mista" (del ble solgt da) ungene sine rett over jul, da var de vel 12 uker gamle da, så hun fikk vel ungene rettere sagt seint på høsten. Da var hun var 1 år gammel, akkurat.

Hun har brukt tiden fra jeg kjøpte henne i januar til å få igjen vekta si, og nå kommer også pelsen tilbake i rikt monn. Stakar lita... 6 unger og bare et år gammel. Ikke verst!

Sist endret av Berta; 26-03-2007 kl 17:07.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2007, 17:00   #5
Seniormedlem

popsinune sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,338
popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.

Hos katter kan faktisk løpetiden forlenges dersom det ikke har vært tilgjengelige beilere, så det er vanskelig å si eksakt hvor lenge det varer.

Det beste er å sterilisere katten (dette blir totalt sett ca samme kostnad som å kjøpe p-piller gjennom et helt katteliv). P-piller til katt er skikkelig gift, og gir dem helsemessige problemer på sikt.
popsinune er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2007, 17:48   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Jeg vet, jeg vet...
Jeg lurte på hvor lang løpetiden var, og om dette var dette.
Ikke hva jeg skal gjøre med hennes fertilitet

Å sterilisere en katt til 7000 er imidlertid ikke noe man gjør sånn uten videre, ei heller å la henne gå fritt.
Gammel 30-03-2007, 09:10   #7
Æresmedlem

Berta sin avatar

Nå har katta slutta å gnåle døgnet rundt. Heldigvis!

Det varte i nesten 2 uker, tror jeg.
Gammel 30-03-2007, 14:32   #8
Medlem

pianisten sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 79
pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.pianisten har mye å være stolt av.

katten vår hadde løpetid i alt fra en uke til nesten tre uker en gang(etter det ble hun sterilisert)
pianisten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:23.