Jeg har tatt Lasik-operasjon på det ene øyet.
Har hatt minus 4 på begge øynene i mange år, men i fjor fikk jeg netthinneløsning på det ene øyet, og etter den operasjonen(netthinnen ble "sveiset" tilbake på plass) var synet mitt på det øyet blitt redusert til nesten minus 8.
På grunn av dette fikk jeg innvilget gratis lasik-operasjon, men dessverre var det ikke mulig/veldig risikofyllt å operere begge øynene til null grunnet netthinneløsningen. Ikke sikkert at "sveisen" ville tålt en så stor reduksjon, så jeg valgte å kun operere øyet tilbake til minus 4 slik at synet igjen er det samme som før, og likt på begge øynene.
Operasjonen var ikke vond, men det var ganske ekkelt/skummelt å ligge der våken og bli operert i øyet. Heldigvis var det en sykepleier som var tilstede, og holdt meg i hånden hele tiden. Det hjalp veldig for jeg var livredd.....

Men det gikk helt fint, altså.
Jeg har litt redusert skarpsyn på dette øyet etter netthinneløsningen, og det blir aldri bedre, men lasik-operasjonen gjorde det den skulle gav meg minus 4 igjen som tross alt er bedre enn minus 8....
I ettertid har jeg imidlertid hatt en del problemer med kløe og smerter på dette øyet som jeg ikke hadde før Lasik-operasjonen. Men dette kan skyldes arret jeg har etter den første operasjonen.
Lykke til!