Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2008, 13:29   #1
Supermedlem

Gittemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 923
MP Rating: 0% (0)
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.
nuppete klær!!!

kan noen vææær så snill og gi meg et godt tips på hvordan man kan holde gensere fine...alle og da mener jeg alle mine er blitt nuppete i vask...

vasker med blenda og med vanlig comfort tøymykner...
what am i doing wrong?

Gittemor`s bryllupstråd!!
Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 13:35   #2
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,136
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: nuppete klær!!!

Jeg spurte dette spørsmålet til ei som jobbet i en klesbutikk.. og fikk som svar at jeg sikkert var "en nuppe person" .. hun sa at det ikke hadde noe med vasken å gjøre, men rett og slett meg.
Gammel 13-10-2008, 14:00   #3
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,003
MP Rating: 100% (1)
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mex Vis post
Jeg spurte dette spørsmålet til ei som jobbet i en klesbutikk.. og fikk som svar at jeg sikkert var "en nuppe person" .. hun sa at det ikke hadde noe med vasken å gjøre, men rett og slett meg.

Det har jeg også fått høre.. Jeg synes det er en altfor enkel måte å komme seg unna en reklamasjon på... Store nupper etter en vask liksom...

Jeg vasker alle klærne ut inn, det hjelper. Ellers så har jeg kapitulert og kjøpt en nuppefjerner, da får jeg freshet opp plaggene litt!
Gammel 13-10-2008, 14:10   #4
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 812
Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mex Vis post
er det mulig...
Gammel 13-10-2008, 15:05   #5
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,166
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg får mindre nupper på klærne nå enn i studietiden og jeg tror kanskje jeg har en forklaring

Før vasket jeg langt færre maskiner og tøyet var ofte mer blandet i materiale. Nå vasker jeg 1,5 maskin hver dag og blander mindre. Gensere som er i fare for å bli nuppete, vasker jeg f.eks ikke sammen med jeans og andre harde/tunge klær. Det er vel gnisingen mellom tøy som gir nupper og for å sette det litt på spissen, silke vil ikke medføre nupper på andre klær, mens dongeribukser er en god nuppebidragsyter...
Gammel 23-10-2008, 09:32   #6
Supermedlem

Gittemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 923
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.

takk for svar...får begynne å bli litt obs på hva annet jeg legger i maskinen...og vrenge klærne før vask...og gå til innkjøp av en nuppefjerner

Gittemor`s bryllupstråd!!
Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
genser, klesvask, nupper

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:16.