Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-05-2004, 16:20   #1
kie
Seniormedlem

kie sin avatar

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 2,134
MP Rating: 0% (0)
kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Om å promotere egne sider

Hvor langt synes dere det er greit å gå for å få brukere til egne sider og egne fora?

Som en kuriositet kan jeg nevne følgende tips jeg leste en gang. Noen av tipsene var litt vel ....eh...

Man kan for eksempel:
  • Registrere seg på andre fora bare for å spamme med link til det nye forumet.
  • Skape flere forskjellige brukeridentiteter for å prate med seg selv og gi inntrykk av at dette er et livlig forum. Jadda.
  • La de forkjsellige brukeridentitetene brake sammen i en skikkelig "forumkrig". Det skaper blest omkring forumet.
  • Gå sammen med noen andre for å skape uhygge og kaste bensin på bålet når noen er litt misfornøyd på et annet forum sånn delvis i det skjulte. Når misnøyen nærmer seg opprør....Tada! Da har du et nytt forum der alle de misfornøyde kan stikke til. Du får masse nye brukere og du er en reddende engel.( )
  • Oppmuntre brukerne dine til å spamme andre fora med linker, men gjør det klinkende klart at folk som reklamerer for andre fora inne på ditt eget blir utestengt.
Ok, dette var veldig ekstremt, da. Men sånn fra spøk til alvor; hvor langt synes dere det ergreit å gå?

Er det f.eks. greit å spamme chatrom, mailinglister og andre fora? Er det greit å sette seg ned og promotere siden sin ved å sende PM'er til alle brukerne på det forumet? Store reklamebannere i signaturen sin?

Hva synes dere er "god nettskikk" når det kommer til sånt?
kie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2004, 16:28   #2
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Om å promotere egne sider

Jeg vet ikke. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2004, 16:34   #3
amo
Seniormedlem

amo sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,925
amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.

Har vel ikke tenkt så mye på dette....men syns det er greit at det ligger en link under signaturen. Sånn som babyprat,bareprat, karbojunki osv. Hjemmesider ligger jo på samme måten. Alle hjemmesidene jeg har vært inne på er sånne som ligger som link. (Blir ikke til at jeg sender pm for å få passord

Sist endret av amo; 28-05-2004 kl 16:36.
amo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2004, 16:57   #4
Supermedlem

Stin@ sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 1,282
Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Hm, jeg har liksom ikke tenkt noe videre på saken.
Da må vel svaret bli at det ikke har hatt noe særlig betydning for min del.

OG CAMILLA
ida
Nina
TOBIAS

Stin@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2004, 17:02   #5
Tidligere bruker
Gjest

Jeg har en link i signaturen til en side jeg mener mange med vektproblemer kan ha nytte av. Den siden er på ingen måte konkurrent til NM.

Å annonsere for konkurrerende sider synes jeg er en smule ufint. Og om noen sitter der og krangler med seg selv kan jeg ikke annet enn å trekke på smilebåndet.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2004, 17:10   #6
jcr
Gjest

Jeg synes at grensen går hvis man reklamerer for et direkte konkurrerende fora til NM, jeg ser ikke på det som irriterende med vanlige lenker til hjemmesider, og heller ikke lenker til andre typer fora. Jeg synes faktisk det er ganske kjekt å se hva andre folk driver med når de ikke er på NM
Gammel 28-05-2004, 17:14   #7
Veteranmedlem

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 4,331
Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av jcr
Jeg synes at grensen går hvis man reklamerer for et direkte konkurrerende fora til NM, jeg ser ikke på det som irriterende med vanlige lenker til hjemmesider, og heller ikke lenker til andre typer fora. Jeg synes faktisk det er ganske kjekt å se hva andre folk driver med når de ikke er på NM
Enig

Embriksmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2004, 17:18   #8
VIP-Medlem

caja sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Lier
Meldinger: 5,733
caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.caja har en strålende fremtid.

Her er det helt greit å ha en link i signaturen sin. Man kan også legge link til siden inne på " Brukernes anbefalte linker "

Lille Alva ble født 060408 kl 13:51 Hun veide 2630g og var 44cm lang
caja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2004, 17:33   #9
Veteranmedlem

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Elvebyen
Meldinger: 3,122
Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Enig med deg der, jcr!!

*Skulle gjerne ha prikket deg, men har delt ut for mange i dag. Tilgodeprikk*
Gammel 28-05-2004, 21:11   #10
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,492
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

Sitat:

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:05.