Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-04-2007, 16:42   #1
Seniormedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,978
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Å ta med bunad på fly?

Skal i en konfirmasjon langt unna, og skal fly. Har hørt at bunaden har så stor verdi at den ikke blir erstattet hvis den forsvinner, og tenkte at jeg skulle ta den med som håndbagasje.

Men... Hva med sølvet? Får jeg det med i håndbagasjen? Det er jo to søljer med nål, + lenke med to "spyd"?

Vi reiser med norwegian.

Velkommen til bloggen min
Kiara_pus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2007, 17:04   #2
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,034
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å ta med bunad på fly?

jeg ville lagt sølvet i vanlig bagasje.
Gammel 28-04-2007, 17:24   #3
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,770
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror ikke du får sølvet med som håndbagasje nei. Det er jo nåler på det, og slikt bruker ikke å være populært hos flyselskapene.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2007, 18:43   #4
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 16,515
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Hmm der sa du noe ja... skal også reise med bunad på fly i mai. Er ikke supergira på å legge en bunad til 20 000 kr i en koffert og bare sende den fra meg nei

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2007, 18:50   #5
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 229
Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.Filakia er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kiara_pus
Skal i en konfirmasjon langt unna, og skal fly. Har hørt at bunaden har så stor verdi at den ikke blir erstattet hvis den forsvinner, og tenkte at jeg skulle ta den med som håndbagasje.

Men... Hva med sølvet? Får jeg det med i håndbagasjen? Det er jo to søljer med nål, + lenke med to "spyd"?

Vi reiser med norwegian.
Kanskje den dekkes av reiseforsikringen din (men ikke av Norwegians egen ordning). Evt. at du må tegne en separat tilleggsforsikring der du har reiseforsikring (hvis du har de da, men det lønner seg ofte, å ha en vanlig helårs reiseforsikring, den gjelder på alle små helgeturer og alt mulig, ikke bare på større reiser).
Gammel 28-04-2007, 23:22   #6
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

igjen.

uansett lønner det seg å ha verdisaksforsikring. en bunad til 40000 er jo mye penger uansett....
Gammel 29-04-2007, 10:32   #7
Supermedlem

Kråkemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 611
Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.Kråkemor har en strålende fremtid.

Jeg har reist med bunad mange ganger og har da tegnet en egen forsikring. Vanlig reiseforsikring dekker vel inntil 10 000,- og det kommer man ikke så langt med på en bunad. Ring forsikringsselskapet ditt så får du sikkert et tilbud! God tur!
Gammel 29-04-2007, 12:29   #8
Gus
Seniormedlem

Gus sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 2,982
Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.

tror nok ikke d får lov til å ta med sølvet i håndbagasjen.. Jeg tok ikke med bunaden da jeg dro, den er jo mega tung..

Da hadde jeg som sagt her, ordnet egen reiseforsikring og sendt den.....
Gammel 29-04-2007, 12:39   #9
Seniormedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,978
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.

Var inne på norwegian sine sider, og det stod at du kunne ha med sakser som var kortere enn 6 cm.... Da bør jeg vel kunne ha med bunadsøljer?
Har mest lyst til å ha den i håndbagasjen, skal bruke den tre ganger i løpet av en og en halv uke. Kjedelig hvis den skulle bli forsinka eller noe.

Velkommen til bloggen min
Kiara_pus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2007, 12:44   #10
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

ring og spør da vel

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:18.