Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-02-2004, 12:57   #1
Seniormedlem

lillan sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,840
MP Rating: 0% (0)
lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.
Teorin til førerkortet... Hjelp meg!

Jeg har nå i snart 6 år halvhjertet drivet å skal ta lappen...
Da jeg var 18 og bodde i Sverige spiket jeg teorien på første forsøk uten feil , men strøk på oppkjøringen to dager før jeg flyttet til Norge Det jeg ikke visste, var at så fort jeg registrerte meg med "Norgesvegen 124" som hjemadresse, fikk jeg ikke lov å kjøre opp i Sverige igjen. Mistet sef. helt motivasjonen å på nytt ta teorien i et land der jeg ikke skjønnte hverken skriv- eller talespråk noe særlig.
Da jeg gikk gravid og ble sykemeldt tok jeg på nytt opp kjøringa og lesinga, men ble dårlig og fikk kjøreforbud.

Nå sitter jeg her, har EN MÅNED å greie teorien (kjøringen går nok fint), da vi flytter et sted jeg nesten bare må ha lappen for å kunne levere hos dagmamma og ta meg på jobb.
Men jeg greier bare ikke å lese!!! Leser samme sak om og om igjen... :boink:
Var flink i skolen, og hadde ingen problemer med å lese til prøver. Alle sa jeg hadde fotografisk minne.... Det begynner bli en stund siden nå, og jeg har helt glemt åssen man legger opp lesinga.

Noen som kan hjelpe meg med å få ræva i gir, og komme med noen tips og råd både hva gjelder hva som er viktigst å kunne og åssen man legger lesinga opp for å faktisk få mest mulig ut av den og HUSKE hva man lest...

MEGET takknemlig for svar!
Gammel 09-02-2004, 13:42   #2
Medlem

Olivia sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 246
Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.Olivia er et navn alle kjenner.

Jeg tok lappen før jul, på 2 uker. Leste ikke mer enn 1,5 uke.
Ikke noe problem, les boken et par, tre ganger, og gå igjennom spørsmålboken en gang eller to. Jeg har IKKE klister jerne, men bestod med glans

Ta en titt her http://www.teoriproven.no/
Olivia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2004, 13:47   #3
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,744
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Det ligger også en teoriprøve på www.ufo-trafikk.no

Når du leser - begynn med det du kan, det som er lettest å huske i forhold ttil kjøringa. Deretter kan du studere nøyere ulike andre ting - viktige ting ved mørkekjøring, glattkjøring, skilt osv osv. Lag deg puggekart - ta et blankt ark, skriv hovedtema i midten, og skriv streker med viktige opplysninger utfra det Så kan du pugge dem til slutt.

Jeg lærer mye raskere hvis jeg skriver ned hvertfall

Lykke til
Gammel 09-02-2004, 14:38   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,324
MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.

Da jeg skulle ta teorien, kjøpte jeg en bok som het "500 spørsmål til førerprøven". I boka er også fasit til spørsmålene, og jeg gikk igjennom denne flere ganger inntil jeg hadde ganske få feil. Syns det var mye bedre å svare på spørsmål enn å lese i den kjedelige teoriboka , så den åpnet jeg nesten ikke en gang. Ikke var jeg på teorikurs heller.

Teorien gikk kjempefint, hadde 11 feil og var best av dem som gikk på den dagen.

Anbefaler virkelig å kjøpe denne boka, for den tar for seg de aller fleste områder som er aktuelle å få spørsmål om på prøven!

MokkMokk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2004, 15:07   #5
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg hadde så godt som ingen feil!!! Hva er grensen for å klare testen? Jeg orket ikke flere enn 32 spm, men hadde nesten ingen feil...
Kanskje på tide å ta lappen?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2004, 16:32   #6
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,728
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.

Verene sitt forslag er kjempebra - mye lettere å lære når man blir spurt. Eller så kan du kanskje få noen til å høre deg?

Lykke til, ihvertfall!

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2004, 17:10   #7
Seniormedlem

lillan sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 1,840
lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.lillan er et navn alle kjenner.

Boka er bestillt og kommer på onsdag, og gubben er informert om at han bare har å holde seg hjemme om kveldene i to uker fremover nå Nå skal her leses uforstyrret og intensivt!

Tusen takk for tips allesammen!!!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:15.