Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2008, 07:24   #1
Supermedlem

turbo76 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 575
MP Rating: 0% (0)
turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.
hm Tørre skifte jobb nå??

I disse finans-krise-tider, hadde du turt å skifte jobb? Jeg er muligens litt på vei ut av jobben min, men lurer litt på om det er dumt å skifte nå. Alltids en risiko ved å være sist inn et sted, og min bransje er nok ganske sårbar dersom ikke børsen vender pilen oppover igjen snart...

Jeg er litt "naiv" i den forstand at jeg tenker at det sikkert ikke ville rammet meg og at det nok ordner seg uansett... Men kommer det et kjempe-crack nå er det ikke sikkert positiv innstilling er nok til å ta meg ut av en krise...

Lillesøster født 12/06/06
Storebror født 01/04/04
turbo76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 08:12   #2
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2004
Sted: i et hus....
Meldinger: 630
Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.Lara har en strålende fremtid.
Sv: Tørre skifte jobb nå??

Tror ikke jeg hadde tenkt så mye på det, det går nok bra. Uansett er det jo kjedelig å bli i en jobb du ikke vil ha.

Har også akkuratt byttet jobb, men jeg regner med at det ordner seg. Det pleier jo alltid ordne seg for snille jenter!
Lara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 08:32   #3
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,166
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis du ønsker deg til det offentlige arbeidsmarkedet er det nok ingen problemer, men siden du er litt usikker er det vel snakk om det private her

Dårlige tider i f.eks bygge- og anleggsbransjen, åpner for økt satsing på offentlig virksomhet og dermed flere ansettelser i kommune, stat og fylkeskommune.
Gammel 10-10-2008, 09:44   #4
Supermedlem

turbo76 sin avatar

turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.

Nei, jobber ikke i det offentlige, nei. I dag jobber jeg i reklamebransjen, og kommer nok til å holde meg innen media, marketing, reklame, konsulent... Mao, ikke så fett i nedgangstider. Men jeg tror også at det ordner seg for flinke jenter, og jeg har erfaring med at dersom man står på vil man ikke bli valgt ut blant de som må gå i en knipen situasjon. MEN, jeg vet at jeg er litt naiv og min mamma er veldig paranoid. Hun fikk ikke sove om natten når jeg nevnte at jeg skulle skifte jobb, og jeg er redd at jeg av og til er litt for naiv og at hun vil få rett i sine dommedagsprofetier en vakker dag... (Hun er ikke riktig sååå ille, da ;-))

Storebror født 01/04/04
turbo76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2008, 20:35   #5
Supermedlem

turbo76 sin avatar

Dytter denne litt - noen som mener at det er skummelt å flytte på seg akkurat nå? Tror jeg snart får et jobbtilbud Jippi!!

Storebror født 01/04/04
Gammel 15-11-2008, 18:17   #6
Seniormedlem

Maika sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,611
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tenkte motsatt best å skifte før det blir mye verre arbeidsmarked å så vips sitter en fast i den jobben er har. Byttet jobb for et halvt år siden og er veldig fornøyd med det
Gammel 15-11-2008, 18:42   #7
Kii
Supermedlem

Kii sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 913
Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.Kii har mye å være stolt av.

Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha så store kunnskaper innenfor dette, men jeg tenker som så at hvis en bedrift er i stand til å ansette noen nå, så er det vel ikke så stor sjanse for at de er påvirket av finanskrisen? Finanskrisen kommer jo ikke akkurat som noe overraskelsesmoment nå?
Gammel 16-11-2008, 14:27   #8
Supermedlem

turbo76 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Kii Vis post
Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha så store kunnskaper innenfor dette, men jeg tenker som så at hvis en bedrift er i stand til å ansette noen nå, så er det vel ikke så stor sjanse for at de er påvirket av finanskrisen? Finanskrisen kommer jo ikke akkurat som noe overraskelsesmoment nå?
Det er absolutt mulig du har et godt poeng der, jeg bare frykter litt for risikoen rundt å være absolutt sist ansatt dersom krisen blir verre enn forventet...

Storebror født 01/04/04
Gammel 17-11-2008, 14:09   #9
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,515
klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.

Jeg tror denne krisen bare er begynnelsen. Jeg tror det blir verre, beklager.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:37.