|
 |
|
22-07-2006, 12:37
|
|
Gjest
|
Jeg irriterer meg veldig over slike typiske skrivefeil, som går igjen og igjen! Enkelte personer ser ut til å aldri lære...
Hvorfor er det for eksempel så mange som får HJERNETEPPE, i stedet for JERNTEPPE, som jo er det riktige!
Og hva er grunnen til at folk er NYSKJERRIGE, og ikke NYSGJERRIGE?
Ja, dette var bare et par eksempel...
Hvorfor skal helt vanlige ord som folk ser skrevet svært ofte, være så vanskelige å lære seg???
Jeg har ingen som helst problemer med rettskrivning. Og skullle det en sjelden gang dukke opp et ord som jeg er usikker på skrivemåten av, så er det garantert et uvanlig og lite brukt ord.
Så hva er grunnen til dette utbredte "feilskrivningsfenomenet"?
|
|
|
22-07-2006, 12:41
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Trondheim/Saupstad
Meldinger: 3,696
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Jeg har ingen som helst problemer med rettskrivning. Og skullle det en sjelden gang dukke opp et ord som jeg er usikker på skrivemåten av, så er det garantert et uvanlig og lite brukt ord.
|
Dette har ingenting med at du er anonym å gjøre.
Men jeg foreslår at du tar deg et kaldt glass vann, gjerne med isbiter, setter deg ned i sofan (eventuelt en hagestol), og så tenker du godt og nøye igjennom hva slags inntrykk du ønsker å gi omverdnen.
Ha en fin dag.
|
22-07-2006, 12:43
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Utflytta nordlending
Meldinger: 4,680
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Kirsebær
Men jeg foreslår at du tar deg et kaldt glass vann, gjerne med isbiter, setter deg ned i sofan (eventuelt en hagestol), og så tenker du godt og nøye igjennom hva slags inntrykk du ønsker å gi omverdnen.
Ha en fin dag.
|
|
|
|
22-07-2006, 13:02
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,913
|
Sitat:
Ha en fin dag.
|
 Så enig,så enig! Har man ikke verre ting å irritere seg over, så er det bedre å nyte dagen i hagestolen
|
|
|
22-07-2006, 13:06
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 2,593
|
Sitat:
Ha en fin dag.
|
Nemlig.
Og hvis man vil være veldig påståelig om at en aldri har skrivefeil så bør man i det minste være sikker på at man ikke har det...
|
22-07-2006, 13:08
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,683
|
Enkelte personer har faktisk dysleksi
|
22-07-2006, 13:14
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Utflytta nordlending
Meldinger: 4,680
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Unicorn
|
Nettopp!
|
|
|
22-07-2006, 13:23
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,373
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Jeg irriterer meg veldig over slike typiske skrivefeil, som går igjen og igjen! Enkelte personer ser ut til å aldri lære...
Hvorfor er det for eksempel så mange som får HJERNETEPPE, i stedet for JERNTEPPE, som jo er det riktige!
Og hva er grunnen til at folk er NYSKJERRIGE, og ikke NYSGJERRIGE?
Ja, dette var bare et par eksempel...
Hvorfor skal helt vanlige ord som folk ser skrevet svært ofte, være så vanskelige å lære seg???
|
sjempefinnt att do errrre så perfet dah...
|
22-07-2006, 13:24
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,203
|
Sitat:
|
Nettopp.
Eller så er de slike som meg da som blir svært usikker på stavemåten akkurat i det jeg skal skrive ordet.
Morsomt at slike småfeil irriterer andre så veldig at de bare MÅ skrive et anonymt innlegg om det.
Ha en god dag!
|
22-07-2006, 13:50
|
|
Gjest
|
Sitat:
|
Ja, det er jeg fullstendig klar over! Nå tenkte jeg såklart på normale, oppegående mennesker her inne UTEN dysleksi!!!
Det må da vel være lov til å irritere seg over at intelligente, oppegående mennesker skriver slike vanlige ord feil om og om igjen! Jeg kritiserer ingen fordi de er dårlige i rettskrivning, jeg bare lurer på hva som er grunnen til at så mange oppegående mennesker ikke klarer å skrive ord riktig!
Nå er jeg lei av all kritikk av meg som person, kun fordi jeg lurer på dette! Jeg vedder på at det er mange her inne som lurer på akkurat det samme... Derfor håper jeg at de som svarer på dette innlegget heretter, svarer på det jeg spør om, og kun det! De som bare ønsker å kritisere meg fordi jeg lurer på dette, håper jeg kan la være å svare. For det er ikke det jeg er interessert i å høre. Nemlig!
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:42.
|