Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Utenlandsk




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-12-2006, 11:48   #1
Seniormedlem
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,866
MP Rating: 100% (3)
Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.
_plystre Culture Shock

Sitat:
Culture shock is a term used to describe the anxiety and feelings (of surprise, disorientation, confusion, etc.) felt when people have to operate within an entirely different culture or social environment, such as a different country or a different state than where they live.
I wonder: Have you experience this?

Cultural shock is the feeling I had about this:


Why does couples in Norway sleep with two diferents dyner?

We got two dyner when we got married from my parents-in-law and I was really mad. We are husband a wife and I want one big dyne!!! They told me that after one month we where going to change... five years later I shop a new one big dyne from IKEA because a like Ikeas dyne trekks
__________________
MaMmA til
Daniel 05/04 & Oskar 06/06

Sist endret av Botero; 27-12-2006 kl 11:54.
Botero er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-12-2006, 19:05   #2
Supermedlem
 
Maiaa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 632
MP Rating: 0% (0)
Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.
Sv: Culture Shock

Jeg husker godt en ting jeg slet med å akseptere:

Pannekaker er middag; ikke frokost!

Synes fortsatt det er merkelig, men har lært å akseptere det...
__________________

Matheo, 29.juli 2006

Maiaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-12-2006, 19:20   #3
Seniormedlem
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,866
MP Rating: 100% (3)
Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Culture Shock

Sitat:
Opprinnelig postet av Maiaa
Jeg husker godt en ting jeg slet med å akseptere:

Pannekaker er middag; ikke frokost!

Synes fortsatt det er merkelig, men har lært å akseptere det...
hehe...

I know, I like the americans better.
__________________
MaMmA til
Daniel 05/04 & Oskar 06/06
Botero er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-01-2007, 03:32   #4
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2003
Sted: Back in Norway!
Meldinger: 496
MP Rating: 0% (0)
Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.Minn er fantastisk mot andre.
Sv: Culture Shock

Why does couples in Norway sleep with two diferents dyner?

Min amerikanske mann forstod heller ikke hvorfor vi måtte ha to dyner, men jeg deler ikke dyna mi med noen!! Men han får jo komme på besøk under av og til....
Minn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-01-2007, 06:52   #5
Medlem
 
tone5020 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sotra
Meldinger: 436
MP Rating: 0% (0)
tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.tone5020 har mye å være stolt av.
Sv: Culture Shock

Min amerikanske mann skjønner ikke poenget med dyne i det hele tatt, han vil bare ha et teppe, så jeg er bare glad jeg får ha min egen tykke dyne.
tone5020 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 11:15   #6
Seniormedlem
 
Eliin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,590
MP Rating: 0% (0)
Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.Eliin har en strålende fremtid.
Sv: Culture Shock

He,he,he! Artig tråd.
Min nederlandske mann syntes to dyner-skikken er helt topp! Han hadde en stor dyne da vi flyttet sammen, men jeg dro med meg mine to, og ettersom han er 2 meter høy og jeg bare 1, 65 så var det for han selvfølgelig helt topp å få en hel lang dyne heeeeelt alene.

Kultur-sjokk vil jeg ikke kalle det, men kanskje kulturforskjell.

Jeg hadde selv problemer med å akseptere at de i Nederland spiser kaffe og kaker før middagen i f.eks. bryllup og bursdager. Forsøkte meg med å forklare at man ikke spiser søtsaker før maten, men den hadde de ikke minste forståelse for gitt.
__________________
Mamma til Amanda , født 26.mai 2005

Eliin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 11:26   #7
Seniormedlem
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,866
MP Rating: 100% (3)
Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Culture Shock

I called it a Shock because when you see something diferent you do this face But sure they are the diferents that make us special and thanks for that...

About weedings, in Colombia we drink and dance before the dinner. My mother in law had toooo much wisky before the buffet sure she was not use to it.
__________________
MaMmA til
Daniel 05/04 & Oskar 06/06
Botero er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 11:39   #8
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,498
MP Rating: 0% (0)
Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Culture Shock



Når vi var i Colombia (Bogota og San Andres) fikk vi bare enkeltdyner og sleit som bare det må ha begge under en dyne . Vi har nemlig hatt dobbeldyne i 12 år
__________________
Everio er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 11:47   #9
Seniormedlem
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,866
MP Rating: 100% (3)
Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.Botero har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Culture Shock

hahahahaha... Mariell you got single dyner because they wanted you to fell home
__________________
MaMmA til
Daniel 05/04 & Oskar 06/06
Botero er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 11:50   #10
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,498
MP Rating: 0% (0)
Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Culture Shock

Sitat:
Opprinnelig postet av vicky79
hahahahaha... Mariell you got single dyner because they wanted you to fell home
__________________
Everio er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com