Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Utenlandsk


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-04-2009, 17:45   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 6
MP Rating: 0% (0)
Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.Linnea09 er som en lysfontene.
cool Gift med kurder?

Noen her som er gift med kurdere?hvordan gjør dere med barneoppdragelse,religion,språk?hade vaert hyggelig at høre fra andre i samme situasjon.Vi har en datter på 6 mnd.
Linnea09 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-09-2009, 21:16   #2
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Hedmark
Meldinger: 10
MP Rating: 0% (0)
Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.
Sv: Gift med kurder?

Sitat:
Opprinnelig postet av Linnea09 Vis post
Noen her som er gift med kurdere?hvordan gjør dere med barneoppdragelse,religion,språk?hade vaert hyggelig at høre fra andre i samme situasjon.Vi har en datter på 6 mnd.

Hei.. Jeg er gift med en kurder fra irak og vi venter vårt første barn nå... lurer veldig på hvordan det blir med barneoppdragelse... Er enige om at vi skal følge hans religion siden jeg også respektere den til stor grad og synes det er sunt å ha en tro, sterkere enn det jeg hadde i min "barndom". Og som alle andre håper jeg at barnet velger å lære begge språk.. men er bekymret for dette med tradisjoner å kultur forskjeller... merker alt at det er store forskjeller.. særlig vis det blir en jente.. er redd for at han blir veldig streng... Hvordan er det hos dere?? noen tips??
Ung_mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2009, 07:51   #3
Supermedlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,375
Blogginnlegg: 39
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gift med kurder?

Hei.
jeg har vært gift med en fra egypt. Det er vel islam dere tenker på.

Vel ungene her i gården har hans etternavn. For det var ikke noe spørsmål. Og ikke svin i maten. Det var visst det eneste han holdt seg hard på. og ja at mor skulle ha alt ansvar fra barna var 1 dag til de var 3 år ..da skal lissom pappa'n komme på banen. Det endte med at jeg ble utslitt og deprimert så jeg orka ikke det kjøret der. Har ikke sovet 1 natt på 3 år så langt og det er nok det mest slitsomme jeg har vært borti i mitt liv.

Ikke for å være negativ, men jeg orka ikke det min eks gjorde..var oppe halve natta og sov til kl 13- 14 hver dag og jeg var oppe så og si 24/7... Jeg tror i etterkant at han aldri har vært særlig glad i meg. Noen som er glad i deg hjelper deg når man er så sliten...men ikke han..derfor tviler jeg på at han noen gang har vært glad i meg...

Jeg håper inderlig deres menn er anderledes for deres del. Min var vel ekstrem da. ....
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2009, 08:39   #4
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,133
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gift med kurder?

jeg vil gjerne advare dere mot å la islam være viktig og den eneste religionen dere skal følge når dere får barn med en muslim. Ikke la det skje, for for en muslim er relgionen mye mere enn en religion... den er en livsstil, og sier dere ja til det så sier dere også ja til at mannen bestemmer og er bedre enn kvinnen, og da sitter dere virkelig i saksa en dag da dere innser det.
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008


Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2009, 11:41   #5
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Hedmark
Meldinger: 10
MP Rating: 0% (0)
Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.Ung_mor er fantastisk mot andre.
Sv: Gift med kurder?

Jeg tenker sånn at da jeg ble sammen med mannen min, senere forlovet meg med han viste jeg om religionen hans og jeg respekterer den..Spiser heller ikke svin selv å synes det er naturlig å ta mannens etternavn..

Men tror det kommer til å bli vanskelig!! merker alt nå at det er endel forskjeller som vi må jobbe med.. Særlig forhold til familien hans ol. Men Håper vi kan bli den familien vi ønsker å være , men for gudsskyld klart det blir hardt... men da man først har bestemt seg for å sette et barn til verden vil jeg gjøre alt for at det skal ha det bra å føle seg tryggt!!
Ung_mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2009, 09:33   #6
Veteranmedlem
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,478
MP Rating: 0% (0)
Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.
Sv: Gift med kurder?

Sitat:
Opprinnelig postet av geysirland Vis post
Hei.
jeg har vært gift med en fra egypt. Det er vel islam dere tenker på.

Vel ungene her i gården har hans etternavn. For det var ikke noe spørsmål. Og ikke svin i maten. Det var visst det eneste han holdt seg hard på. og ja at mor skulle ha alt ansvar fra barna var 1 dag til de var 3 år ..da skal lissom pappa'n komme på banen. Det endte med at jeg ble utslitt og deprimert så jeg orka ikke det kjøret der. Har ikke sovet 1 natt på 3 år så langt og det er nok det mest slitsomme jeg har vært borti i mitt liv.

Ikke for å være negativ, men jeg orka ikke det min eks gjorde..var oppe halve natta og sov til kl 13- 14 hver dag og jeg var oppe så og si 24/7... Jeg tror i etterkant at han aldri har vært særlig glad i meg. Noen som er glad i deg hjelper deg når man er så sliten...men ikke han..derfor tviler jeg på at han noen gang har vært glad i meg...

Jeg håper inderlig deres menn er anderledes for deres del. Min var vel ekstrem da. ....
Død tråd kanskje, men jeg har ikke vært her på lenge.

Alle de tingene der, er jo ikke fra islam. Det er ingenting i islam som tilsier at far skal komme inn når barna er tre. Ingenting sier at man skal være oppe halve natta, sove halve dagen, og ikke hjelpe til heller. Hvorfor tror enkelte mannfolk at de er BEDRE enn Profeten vår egentlig? Han hjalp jo til hjemme, og når HAN, som var Profet, kunne gjøre det, hvorfor kan ikke menn av i dag gjøre det?
__________________
Nabbe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2009, 09:34   #7
Veteranmedlem
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,478
MP Rating: 0% (0)
Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.
Sv: Gift med kurder?

Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis Vis post
jeg vil gjerne advare dere mot å la islam være viktig og den eneste religionen dere skal følge når dere får barn med en muslim. Ikke la det skje, for for en muslim er relgionen mye mere enn en religion... den er en livsstil, og sier dere ja til det så sier dere også ja til at mannen bestemmer og er bedre enn kvinnen, og da sitter dere virkelig i saksa en dag da dere innser det.
På hvilken måte er mannen "bedre enn kvinnen"? Hahaha... Nei, den må du gå ett annet sted med.

Vi er alle like ovenfor Gud. Det eneste som skal skille oss mennesker, er vår tro og vår praksis, ikke våre kjønn eller hudfarge eller andre ting vi ikke kan noe for.

__________________
Nabbe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2009, 09:51   #8
VIP-Medlem
 
Sannemor sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 8,036
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gift med kurder?

Nabbe: det er vel fordi islam tolkes forskjellig. Det er jo en kjennsgjerning at enkelte tolker islam dithen uten at det er mer rett, eller at "alle" muslimer tenker slik. Er vel det Strikkis mener.
__________________
Sannemor og gutta
03, 04, 07, 08 & 08
Sannemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2009, 10:32   #9
Medlem
 
kiera sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Taremareby
Meldinger: 365
MP Rating: 0% (0)
kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gift med kurder?

Sitat:
Opprinnelig postet av Nabbe Vis post
På hvilken måte er mannen "bedre enn kvinnen"? Hahaha... Nei, den må du gå ett annet sted med.

Vi er alle like ovenfor Gud. Det eneste som skal skille oss mennesker, er vår tro og vår praksis, ikke våre kjønn eller hudfarge eller andre ting vi ikke kan noe for.

Det kan godt hende det, men man ser jo klart at noen menn mener de er bedre enn kvinnene. Være seg det at de ikke får prate når han er der, at han bestemmer hva og hvordan hun skal kle seg, at han slår henne (og barna forsåvidt)

Ikke for å være frekk eller noe, men vi har hatt store problemer med kurdere her vi bor. (ikke VI, men samfunnet generelt) Med ungdommer med kniv (og fedre og onkler som kommer og skal delta med å "ta" ungdommer) Flere har startet bråk med andre flyktninger (de som er svarte), mennene trakkaserer de som jobber på uteplassene (ja i edru tilstand, de kommer bak disken og tar på de) Barna deres slår andre barn for det lærer de hjemme..

Jeg sier IKKE at alle kurdere er sånn, men dette er desverre min erfaring...
__________________

Maiblomstene

Sist endret av kiera; 20-11-2009 kl 13:14.
kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2009, 11:06   #10
Veteranmedlem
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,478
MP Rating: 0% (0)
Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.
Sv: Gift med kurder?

Sitat:
Opprinnelig postet av Sannemor Vis post
Nabbe: det er vel fordi islam tolkes forskjellig. Det er jo en kjennsgjerning at enkelte tolker islam dithen uten at det er mer rett, eller at "alle" muslimer tenker slik. Er vel det Strikkis mener.
Ordene i Koranen om akkurat dette, kan jo ikke tolkes annerledes enn det står, for de er jo krystallklare.

Men klart, når mennesker tenker mer på kultur, så blir det jo nødvendigvis sånn. Jeg så jo det selv, etter syv år i mitt første ekteskap...
__________________
Nabbe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



« Presentasjonstråd | - »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:06.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com