vår storesøster var også veeldig ivrig på den fronten en periode - lang periode. Noen tips har jeg fått på veien. Om de har hjulpet eller det tilfeldigvis gir seg med alderen vet jeg ikke.
-fortsett med å si at det er ok, men det må gjøres på rommet.
-gi masse masse masse kos og fysisk nærhet til henne, fotmassasje, stryke på ryggen, ha på fanget og stryke i håret osv osv
-Mulig dere er kommet i en dum sirkel hvor hun jo vet hun får oppmerksomhet. du sitter og snakker med din venninne, hun vet hun får din oppmerksomhet når hun gjør det. Ta henne bare vekk, inn på et annet rom og si at om hun skal gjøre dette så må hun eks være på badet til de dere er på besøk hos.
-avledning. slik "oppførsel" kan være selvstimulering fordi hun ikke klarer å stimulere seg selv/ finne på noe selv.
Det går nok over. Skjønner jo at du blir oppgitt. I perioder var det her i huset også "over alt til alle tider". Innimellom ble jeg sint. Det er vel ok det også, de må jo lære tilslutt. Det er jo for å beskytte henne at jeg ber henne være på rommet.
Men det mest nyttige tror jeg var å si i normalt toneleie at nå for du gå på rommet mens du gjør det.
Å fylle henne opp med oppmerksomhet, dvs komme henne i forkjøpet med å foreslå leker og lesing etc er også viktig. tror jeg.
Dersom du føler at det ikke blir noe bedre, at du ikke vet dine arme råd kan du få hjelp på helsestasjon til å få snakke med barnesexolog.
Good luck, det går seg til!