Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-10-2008, 19:22   #1
Tallulah
Gjest

Meldinger: n/a
Question Brukte leker som julegaver??

Hva tenker dere om å gi brukte leker i julegave til egne barn??

Snakker da om ei jente på fire år. Hun vil ikke tenke på om det er brukt, dersom det er noe som er fint brukt, eller hva tror dere??

Og hvor går grensa for å gi brukte leker i julegave??

Ville ikke gitt en tenåring brukte ting, men ei så lita jente... Jeg synes iallefall det er greit.

Grunnen er dårlig økonomi, og vi har lyst på en leke som er litt dyr å kjøpe ny, og da synes jeg det er greit å kjøpe en veldig pent brukt.

Men hva mener dere??
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 21:37   #2
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,007
MP Rating: 0% (0)
Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.
Sv: Brukte leker som julegaver??

Det synes jeg bare er flott. Flott at noen gjør slikt i dette forbrukersamfunnet. Flottt å lære barna verdien av gjenbruk i forhold til miljø. Jeg drar mine med på bruktmarked og loppis. Og etter hvert skal de også få selge sine gamle ting på Grønn hverdag sine markeder. Vi skal kjøpe brukt Playmo(hvis jeg finner) til mine to gutter. De bryr seg neppe om det ligger i orginalembalasje eller ikke. Og så sparer du penger på det ja.
Rainer Maria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 21:47   #3
Supermedlem

gullli sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,233
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.

Det synes jeg er helt greit Du sier det jo selv, jenta vil ikke bry seg om at den er brukt og vil helt sikkert bli like glad for den som om den var ny.

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 21:47   #4
Supermedlem

mor -igjen sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,313
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.

Det synes jeg er helt greit. Det er jo egentlig en fin ting å gjøre.
Vi satt en gjeng å snakket om nettopp det å gi og få brukte ting. Feks har vi masse duplo. Ville det vært ok å gi det til en yngre nevø/niese? Jeg ville syns det, men ville avklart det med foreldrene først.
Jeg husker selv at jeg fikk brukt sykkel i bursdagspresang som liten, 8 el 9 år. Det var helt ok.

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:02   #5
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,083
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Det synes jeg er helt greit, ja. Barna bryr seg jo ikke når de er så små. Min jente har selv fått ting på bruktmarkeder osv og synes det er stor stas.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:06   #6
Supermedlem

Bøtta sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: 100 m fra Mata Hari
Meldinger: 1,016
Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.Bøtta er fantastisk mot andre.

mine har fått brukte leker av fetterene sine i presanger som de har vokst ifra. Kjempe bra! Og ofte en leke de har sett og har hatt lyst på
Gammel 12-10-2008, 22:24   #7
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,743
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kunne fint ha gitt poden brukte leker. Han synes det er stor stas å overta ting etter andre. Det gjør tingene bedre i hans øyne, ikke verre.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:33   #8
Supermedlem

Monipen sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Østlandet
Meldinger: 733
Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.

Mine egne barn kan gjerne få brukte gaver. Det har de allerede fått, og det skal de også få til jul. Bl.a. mellomstemor får en ubetydelig brukt bondegård, mens planen er at eldste skal få Nintendo DS med brukte spill. Ser ingen grunn til å kjøpe alt nytt, gjenbruk er suverent. Men ikke alle i familien vil nok tenke på samme måten som meg, så det er ikke aktuelt å kjøpe brukt til andre dessverre.
Monipen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:34   #9
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,166
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Til egne barn kunne jeg absolutt tenke meg å gi brukte leker i gave

Til andres barn ville jeg derimot ikke turt å gi brukte leker i gave selv om det også ville vært korrekt og miljømessig forsvarlig på alle måter...
Gammel 13-10-2008, 09:27   #10
Veteranmedlem

Nicy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,081
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kunne jeg absolutt ha gjort til egne barn, uten tvil!

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03, Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:42.