|
 |
|
25-06-2005, 15:06
|
|
Gjest
|
Ekstrem kløe i underlivet
|
|
Jeg klør noe vanvittig i underlivet. Det virker ikke som det er sopp, for Canesten fjerner ikke problemet. Det er aller verst på kveldene når jeg har lagt meg, klær til det begynner å blø  Det virker ikke smittsomt siden samboeren min ikke har fått det. Jeg bruker ikke tøymykner i undertøy/håndklær, så tror ikke det er noe sånt jeg reagerer på. Dusjer hver dag. Kløen sitter i de ytre delene av skrittet. Trodde det kunne være pga barbering, men det har ikke blitt bedre selv om jeg har sluttet med det for en periode for å se om det ga seg. Irriterende!
Skal bestille time til lege på mandag, men ville bare høre om andre har opplevd det samme og hva det evt kan være?
|
|
|
25-06-2005, 15:18
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: May 2002
Meldinger: 4,672
|
Sv: Ekstrem kløe i underlivet
|
|
Jeg hadde store problemer med irriterte og kløende slimhinner der nede da jeg var gravid, løsningen for meg var noe så enkelt som å skifte til en dopapirtype som inneholdt mindre lim. Jeg måtte også begynne å bruke bare bommullstruser, for alt syntetisk (selv om det bare er sømmen) gjør at jeg får utslett eller betennelse i "bretten" mellom låret og underlivet.
Smart å ta seg en tur til legen.
|
25-06-2005, 15:21
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 949
|
|
|
Er det salve eller stikkpille du har brukt da?? Ofte kan soppen trekke seg lenger opp, og da er det nödvendig med stikkpille for at den skal forsvinne. Eller en annen type medisin på resept. Legen finner nok ut av det skal du se
|
|
|
25-06-2005, 18:50
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
|
|
|
Snakk med legen din. Kanskje du trenger noe annet enn Canesten?
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
|
|
|
25-06-2005, 20:06
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 6,972
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Jeg klør noe vanvittig i underlivet. Det virker ikke som det er sopp, for Canesten fjerner ikke problemet. Det er aller verst på kveldene når jeg har lagt meg, klær til det begynner å blø  Det virker ikke smittsomt siden samboeren min ikke har fått det. Jeg bruker ikke tøymykner i undertøy/håndklær, så tror ikke det er noe sånt jeg reagerer på. Dusjer hver dag. Kløen sitter i de ytre delene av skrittet. Trodde det kunne være pga barbering, men det har ikke blitt bedre selv om jeg har sluttet med det for en periode for å se om det ga seg. Irriterende!
Skal bestille time til lege på mandag, men ville bare høre om andre har opplevd det samme og hva det evt kan være?
|
Jeg hadde tidenes bleieutslett etter fødsel og over 2 uker med bleier... Ofte så blir det både sopp og eksem og da trenger man et blandingspreparat for å bli kvitt problemet. Du får daktacort reseptfritt på apoteket. Fra felleskatalogen:
Sitat:
Fungicid, antibakteriell, kløestillende og antiinflammatorisk effekt. Kombinasjonen av mikonazol og hydrokortison har vist seg å være mer effektiv enn de enkelte komponenter hver for seg ved behandling av inflammasjoner forårsaket av sopp.
|
|
26-06-2005, 22:28
|
|
Gjest
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Orkidè
Er det salve eller stikkpille du har brukt da?? Ofte kan soppen trekke seg lenger opp, og da er det nödvendig med stikkpille for at den skal forsvinne. Eller en annen type medisin på resept. Legen finner nok ut av det skal du se 
|
Det er ikke i de områdene hvor det er slimhinner, men i huden (der det er hårvekst, klønete forklart). Har ingen forandret utflod/lukt, derfor tror jeg ikke det kan være sopp. Men takk for svar likevel
|
|
|
26-06-2005, 22:33
|
|
Gjest
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Veronal
Jeg hadde tidenes bleieutslett etter fødsel og over 2 uker med bleier... Ofte så blir det både sopp og eksem og da trenger man et blandingspreparat for å bli kvitt problemet. Du får daktacort reseptfritt på apoteket. Fra felleskatalogen:
|
Jeg heller mest mot at det er en slags form for eksem ja. Har nokså ømfintlig hud ellers og får lett kløe, har bla. eksem i ene albueleddet som ikke lar seg behandle med annet enn reseptbelagt kortisonsalve. Av det jeg kan se, ligner utslettet i underlivet veldig på det samme som er i albuen.
Forferdelig ubehagelige greier, så jeg håper jeg får time til legen raskt. Det blir jo væskende, åpne sår av all kløingen (våkner av og til av at jeg klør i søvne!).
Sjekket ellers litt på nettet, og det er jo til å bli vettskremt av. Symptomene ligner jo på skabb bla. Men når det tydeligvis ikke smitter håper jeg det ikke er det. På apoteket ville de ikke selge skabbmiddel hvis man ikke hadde vært til lege først (selv om det er reseptfritt). Dessuten kan jeg jo ikke se noen "kryp" dere nede (for noen heslige detaljer - beklager)
Takk for svar
|
|
|
26-06-2005, 23:05
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 261
|
|
|
Jeg er allergisk mot gjær, og når jeg spiser brød, drikker øl eller spiser noe som inneholder gjærekstrakt (f.eks potetgull, buljong o.l.) så får jeg liknende reaksjon som det du beskriver. Du kan lese litt på www.candidaallergy.com og se om du "kjenner deg igjen". Lykke til
|
|
|
26-06-2005, 23:49
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,627
|
|
|
Jeg får ekstremt kløende utslett og ser nesten ut som en "kjøttkake" etter noen dager om jeg bruker mye bind eller undertøy med gummistrikk. Syntes det kan høres ut som du har eksem/allergi mot et eller annet.
(Skabb får man vanligvis først mellom fingrene (hadde det som barn) og dyrene kan ikke ses fordi de graver ganger under huden. Syntes ikke det høres ut som skabb, så den tanken kan du nok droppe.)
|
|
|
27-06-2005, 00:12
|
|
Gjest
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Meline
Jeg er allergisk mot gjær, og når jeg spiser brød, drikker øl eller spiser noe som inneholder gjærekstrakt (f.eks potetgull, buljong o.l.) så får jeg liknende reaksjon som det du beskriver. Du kan lese litt på www.candidaallergy.com og se om du "kjenner deg igjen". Lykke til 
|
Kikket litt på linken, og ifølge testen kan det være candida som er synderen ja  Skal høre med legen om dette. Det er imidlertid ganske pussig at kløen har dukket opp nå i det siste hvor jeg har sluttet med brødvarer (kostholdsendring)  Leste også litt om seborreisk eksem, kunne kjenne meg igjen i det også...
Ang undertøy med gummistrikk i: Det hadde jeg ikke tenkt på - det er jo elastikk i mye undertøy. Må prøve meg frem med bare bomullsundertøy til jeg får sjekket dette i hvert fall.
|
|
|
 |
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:39.
|