Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2005, 16:57   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
En teit problemstilling...

Vi har innmari lyst på en katt eller to, vi bor i blokk, så det blir da innekatter.
Vi har en veldig god venninne som bor laaangt borte og er på besøk hos oss en helg et par ganger i året. Hun er kjempeallergisk mot alt som heter dyr, og derfor kvier vi oss.
Hva ville du gjort? Tatt hensyn til venninnen eller fått katt?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2005, 17:00   #2
Supermedlem

Lilu sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: ...
Meldinger: 1,013
MP Rating: 0% (0)
Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.Lilu er fantastisk mot andre.
Sv: En teit problemstilling...

Tatt hensyn til meg selv. Jeg er også allergisk, og godtar at folk har dyr (som jeg er allergisk mot) - det er jo deres liv de lever.. Ikke mitt...
Lilu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2005, 17:13   #3
VIP-Medlem

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 7,911
Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.

At din venninne som er på besøk til deg en skjelden gang er allergisk mor katter skal du ikke ta hensyn til. Anskaff deg katt du. : Du kan heller sette bort katten i noen dager mens hun er på besøk. Da kan du ta en skikkelig rengjøring før hun kommer for å unngå mest mulig kattehår/støv. Jeg har en sønn som er hyperallergisk mot pels dyr, men jeg reagerer ikke på at mine venner og slektninger har lyst å anskeffe seg/har dyr. Min bror har flere hunder og dette gjør såklart at vi ikke kan besøke han. Litt trist er det jo, men vi greier fint å ordne andre måter å være sammen med onkel på.
Gammel 13-10-2005, 17:25   #4
Tidligere bruker
Gjest

Skaff dere katt!
Hun kan ta allergimedisin de dagene hun er hos dere. Det gjør bestefaren min når han besøker faren min som har to katter. Og han sier det virker utmerket!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2005, 18:06   #5
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,094
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde alle skulle tatt hensyn til noen som kommer på besøk en gang i mellom, så var det nok de færreste som hadde dyr.

Kjøp katt dere, så får dere gjøre det beste utav besøkene, i samarbeid med henne.
Gammel 13-10-2005, 18:23   #6
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,582
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Myggstukket
At din venninne som er på besøk til deg en skjelden gang er allergisk mor katter skal du ikke ta hensyn til. Anskaff deg katt du. : Du kan heller sette bort katten i noen dager mens hun er på besøk. Da kan du ta en skikkelig rengjøring før hun kommer for å unngå mest mulig kattehår/støv.
Det syns jeg hørtes lurt ut ja
Gammel 13-10-2005, 18:47   #7
Seniormedlem

Christel sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Helgeland
Meldinger: 2,689
Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.

Helt enig med de som allerede har svart deg. Kjøp deg katt!
Kan godt gi deg noen hint om hvilken katt du bør satse på!
Christel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2005, 18:53   #8
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Christel
Helt enig med de som allerede har svart deg. Kjøp deg katt!
Kan godt gi deg noen hint om hvilken katt du bør satse på!
Hint i vei!
Gammel 13-10-2005, 19:06   #9
Tidligere bruker
Gjest

Hadde nok tatt hensyn til meg og min egen famile ja og kjøpt katt.

Hellig Birma skal være en fin innekatt Eller Perser, om du liker pelsstell da

Jeg selv har eventyrblandings katter...minst jobb, men de er ute katter da.

Og man kan skaffe seg en blanding om man ikke vil bruke mange tusen på katt.
Hvis de er inne fra de er født så skal det gå helt bra
Gammel 13-10-2005, 20:11   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,324
MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Hint i vei!
Britisk korthår - ingen over, ingen ved siden!
Vi har en guttepus av denne rasen, og maken til bedagelig og snill katt skal man lete lenge etter. Nå har han riktignok fått lov til å være ute fra i våres (har vært innekatt i 4 år før dette), men han holder seg rundt huset og går aldri langt. Denne rasen er kjent for sitt rolige lynne og er veldig egnet som innekatt. Dessuten er de herlig myke med tjukk pels, nesten som teddybjørner.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

MokkMokk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:33.