Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-09-2004, 19:18   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
lei_seg Er det virkelig mulig at han IKKE er faren til barnet mitt?

jeg skal prøve å gjøre en lang og innviklet historie kort..

jeg ble gravid etter et veldig kort forhold. det endte med at jeg ble alene helt fra starten av. hele tida har jeg tatt som en selvfølge at denne mannen/gutten er far til barnet mitt. da datoen for mens, eggløsning, termin og fødsel har hengt 100% sammen.
denne mannen krevde dna test, som han etter laaang tid tok. svaret kom og det sto at han ikke er far. jeg ble først utrolig sint og var helt sikker på at han hadde gjort noe tull med testen, som å sende en kamerat eller bror.

så begynte jeg å tenke litt.. tre uker før antatt befruktning hadde jeg sex med en annen. en uke senere fikk jeg mens. jeg har for sikkerhetsskyld dna testet denne mannen også, den testen er også negativ..

mens den første mannen og jeg måtte ta ny test. den ble nylig tatt av han, tre mnd etter at vi fikk brev om å ta den!! i og med at han hele tida har drøyd testene helt til siste sjanse (saken har vært innom tingrett, lensmann og politi) så styrker det mistanken min om at han har gjort noe tull for å slippe unna..

men poenget mitt er egentlig om det er mulig at mann nr to kan v'ære faren til barnet mitt? da må iasåfall barnet mitt være født tre uker for sent, ul-termin samt termin etter mens må være feil. og han var heller ikke innskrumpet når han ble født. han veide bare 3500g også..
ingenting tyder på at mann nr to kan være faren, men jeg er så redd.. hva skal jeg gjøre hvios test nr to av meg og førstemann også blir negativ?? da må jeg vel ta saken videre, for han må vel være faren?

saken er den at enda før mann nr to, hadde jeg one night stand.. men han kan vel enda mer umulig være faren?? tre-fire uker feil, nei??

dette ble sikkert litt kronglete, men jeg er totalt forvirret nå!! spør hvis det er noe dere ikke forsto, vær så snill...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2004, 19:47   #2
Medlem

Ole-Brum sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Sørlandet
Meldinger: 303
MP Rating: 0% (0)
Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.
Sv: Er det virkelig mulig at han IKKE er faren til barnet mitt?

Hm, en dna test er jo så å si 100% sikker og da er det jo merkelig at INGEN av dem testet positivt. Du må jo stole litt på magefølelsen din også om hvilken type mann nummer 1 er. Kunne han virkelig prøve å jukse for å slippe unna???? Da synes jeg for det første synd på deg og barnet som har en far som kan gå så langt og trekker det til retten osv. Håper ikke det er så mye annet enn økonomisk støtte du er ute etter

. Hvis du tror det er en mulighet for at han kunne gjøre noe sånt det så er vel saken ganske klar? En MÅ jo være faren (Og du er vel sikker på at det ikke finnes flere alternativ?),

siden det ikke virket som om mann nummer 2 gjorde noe stort oppstuss rundt dette tror jeg du kan avskrive han helt..

Uansett så er det bra at han har tatt en prøve til, det skal vanskelig la seg gjøre å jukse 2 ganger. Synes også det er rettferdig overfor barnet at du vet hvem som er den biologiske faren....

Lykke til!! PS. Hvor lang tid tar det å få svar på en sånn prøve???
Gammel 18-09-2004, 19:54   #3
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole-Brum
Hm, en dna test er jo så å si 100% sikker og da er det jo merkelig at INGEN av dem testet positivt. Du må jo stole litt på magefølelsen din også om hvilken type mann nummer 1 er. Kunne han virkelig prøve å jukse for å slippe unna???? Da synes jeg for det første synd på deg og barnet som har en far som kan gå så langt og trekker det til retten osv. Håper ikke det er så mye annet enn økonomisk støtte du er ute etter

. Hvis du tror det er en mulighet for at han kunne gjøre noe sånt det så er vel saken ganske klar? En MÅ jo være faren (Og du er vel sikker på at det ikke finnes flere alternativ?),

siden det ikke virket som om mann nummer 2 gjorde noe stort oppstuss rundt dette tror jeg du kan avskrive han helt..

Uansett så er det bra at han har tatt en prøve til, det skal vanskelig la seg gjøre å jukse 2 ganger. Synes også det er rettferdig overfor barnet at du vet hvem som er den biologiske faren....

Lykke til!! PS. Hvor lang tid tar det å få svar på en sånn prøve???

nr en kunne absolutt finne på noe slikt!! og legen kjente han ikke godt nok til å si sikkert om det virkelig var han som hadde vært der.

jeg prøver å sammenligne med det å komme inn på byen.. når man låner et leg med litt dårlig bilde kommer man iblant lett inn. hvis nr en har et leg med dårlig bilde + en bror (det har han), så tror jeg ikke det er så vanskelig å lure to ganger.. har ringt rettsmedisinsk og de sier at det har skjedd tilfeller. jeg har ingen kontakt med han, og er ikke ute etter annet enn å få dette ut av verden (hvem som er biologisk far.)

vi får svaret på denne prøven om ca 1uke- ti dager..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2004, 20:24   #4
Seniormedlem

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 2,593
Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.

Det er jo ikke alltid at UL termin er riktig, men da har man som oftest en menstermin å forholde seg til. Når så barnet blir født i overenstemmelse med både UL-termin og menstermin, og ikke ser overtidig ut, så er det vel lite som indikerer at nr. 2 er faren. Dersom test nr. 2 også viser seg å være negativ tror jeg at jeg ville insistert på at testen ble tatt en gang til, denne gang under svært overvåkede forhold.
Gammel 18-09-2004, 20:30   #5
Veteranmedlem

Maiva sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Norges eldste by
Meldinger: 3,047
Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.

Det kan GODT hende han har jukset med prøvene. Kjenner en som måtte ta en sånn test, og han ble ikke spurt om legitimasjon en gang...han kunne jo fint sendt en annen...
Gammel 18-09-2004, 22:05   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,451
MP Rating: 100% (23)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Det har blitt jukset med slike prøver før. Og man skal derfor ha blitt veldig streng på sånt nå.

Man må egentlig møte opp hos legen sin e.l. og ha med legitimasjon når man skal ta blodprøve. Men det er jo en del steder som er "slække" på det og det går jo faktisk an å lure seg unna ved feks å sende noen andre om man virkelig vil og man virkelig prøver.

Det skal jo også mye til at mens ul og el terminen er tre uker feil og at barnet ditt er født tre uker for seint....

Ta kontakt med Fylkestrygdekontoret og be om å få en ny test av han du mener er faren mens du evt kommer og identifiserer ham når prøven skal taes. Så kan han ikke lure seg unna.

Lykke til!
Gammel 19-09-2004, 00:41   #7
Ida83
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
nr en kunne absolutt finne på noe slikt!! og legen kjente han ikke godt nok til å si sikkert om det virkelig var han som hadde vært der.

jeg prøver å sammenligne med det å komme inn på byen.. når man låner et leg med litt dårlig bilde kommer man iblant lett inn. hvis nr en har et leg med dårlig bilde + en bror (det har han), så tror jeg ikke det er så vanskelig å lure to ganger.. har ringt rettsmedisinsk og de sier at det har skjedd tilfeller. jeg har ingen kontakt med han, og er ikke ute etter annet enn å få dette ut av verden (hvem som er biologisk far.)

vi får svaret på denne prøven om ca 1uke- ti dager..

Hadde jeg vært deg, ville jeg krevd å være med til legekontoret for å se at mann nr 1 virkelig tok testen selv. (siden du kanskje tror at han har lurt seg unna på ett vis)
Gammel 19-09-2004, 02:06   #8
Seniormedlem

Mette-marit sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,618
Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.

off, nå ble jeg forvirra! Er det sånn? : Du lå med to stk med 3 uker mellomrom, siste tror du er far, test nr en var negativ, test nr to får dere snart svar på? Den første mannen du lå med (one night stand), tok oxo test og den var negativ? men du er redd for at det er han? og ikke den siste som oxo er nagtiv? hmmm...

merkelig... hvis begge to testet negativt, så er vel ingen av dem faren?

*forvirret*
Mette-marit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2004, 15:43   #9
Supermedlem

Labine sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 1,068
Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.Labine er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tamera
Stakkar. Du må jammen føle deg "lost" ja. Herregud, så utrolig forvirrende. Også så vanskelig. h ehe. jaja..Ønsker deg lykke til i hvertfall. Du får kalle på den "one night stand" mannen hvis alt annet svikter...

Skjønner ikke hvordan Tamera kan si stakkar, egentlig! Når du har "utsatt" deg for dette, må du nesten bare ta følgene, om de enn er noe kompliserte. Synd at det måtte gå så langt for at du skulle skjønne at det ikke var særlig smart å drive på sånn. Håper du ikke har gått noen sykdommer eller smittet noen, da.
Gammel 19-09-2004, 16:28   #10
Medlem

Bamsemamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 102
Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Bamsemamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Labine
Skjønner ikke hvordan Tamera kan si stakkar, egentlig! Når du har "utsatt" deg for dette, må du nesten bare ta følgene, om de enn er noe kompliserte. Synd at det måtte gå så langt for at du skulle skjønne at det ikke var særlig smart å drive på sånn. Håper du ikke har gått noen sykdommer eller smittet noen, da.
Ærlig talt, jeg synes ikke dette var særlig snill kommentar altså. Jeg tror det av og til er best å la være å kommentere på innlegg... Livet er ikke bestandig så enkelt vet du.

Sist endret av Bamsemamma; 19-09-2004 kl 17:19.
Bamsemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:24.