Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2008, 17:54   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Et utseende bare en mor kan elske

Det finnes et uttrykk: Et utseende bare en mor kan elske.

Men hva om det ikke er slik? Hva om man ikke elsker utseendet til barnet sitt?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 18:48   #2
Supermedlem

xtina sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,335
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Et utseende bare en mor kan elske

Det kan vel kanskje være, men bare man elsker ungen sin så er jo det det viktigste?

xtina er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 19:02   #3
Supermedlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 951
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Men... som mor elsker man vel barnet sitt for den barnet ER, og ikke hvordan det ser ut?
Enhver mor synes jo sitt eget barn er vakkert.
F.eks da jeg lå på føden, så synes jeg jo at selv om de andre barna var nydelige, så var mitt barn det aller nydeligste. Samme i barsel-gruppa... Klart de andre er pene, men mine er nå engang penest!

Jeg har friske barn med et "normalt" utseende.
De har ingen syndromer, sykdommer, lidelser eller skader som deformerer ansiktet på noen måte.
Derfor blir det vanskelig for meg å skulle sette meg inn i situasjonen til en mor som har barn med et "annerledes" ansikt.
Men OM så skulle skjedd, så trur jeg jo at jeg som mamma ville syntes at mitt barn var vakkert!
Jeg vet om ei jente med stor hjerneskade som er invalidisert av CP.
Når jeg ser på henne, så synes jeg kanskje ikke at hun er direkte vakker, det ville være å lyve.
Men jeg er ganske sikker på at moren hennes synes hun er det!
Og når den jenta en sjelden gang smiler, så ER hun alldeles nydelig.
Det ser til og med JEG, så jeg synes ikke det er noe rart at mamma'n som elsker henne over alt på jord, synes hun er vakker hele tiden.
Gammel 14-04-2008, 19:07   #4
Seniormedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,613
MP Rating: 0% (0)
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg elsker ikke utseende til mine barn, jeg elsker HELE dem. Og for meg er de selvfølgelig de nydligste, både innvendig og utvendig!
Gammel 14-04-2008, 19:16   #5
Seniormedlem

Nellemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,647
Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror man blir blindet av den enorme kjærligheten man føler til sine barn og da blir selvfølgelig utseendet underordnet de andre sterke følelsene man har.

De barna man har fått er de barna man må leve med, både på godt og vondt for å se det sånn. Og de er et produkt av deg og faren deres og da kommer som oftest den kjærligheten helt av seg selv. Utseendet i den sammenhengen har ikke mye å si mener jeg.

Jeg synes, helt objektivt sett, at mine barn er både smarte, flinke og utrolig vakre å se på. Og jeg er så glad i de at jeg ikke vet om jeg hadde greidd å se det hvis de var "mindre pene".

I never said it would be easy - I said it would be worth it...
Nellemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 20:54   #6
Supermedlem

Fibolina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 838
Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.

Om det er slik at du, hovedinnlegger, føler det slik, så synes jeg du skal ta det opp med helsesøster eller noen andre fagpersoner. Det kan hende at man ikke liker barnet sitt utseende, men da tror jeg at det er et symptom på en eller annen psykisk ustabilitet.
Gammel 14-04-2008, 21:03   #7
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Norge
Meldinger: 550
MP Rating: 100% (2)
Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.

Ojsann! Jeg har faktisk aldri hørt om noen som ikke synes sine egne barn er de vakreste i verden.

Mine barn er ihvertfall de vakreste i verden. Men så er de særdeles pene også da. Får høre daglig hvor nydelige barn jeg har.

Vanskelig å sette seg inn i situasjoner der barnet er annerledes enn andre, for det har jeg ikke opplevd. Men vil tro at jeg hadde syntes barnet mitt var det vakreste i verden selv om det hadde sett annerledes ut.
Gammel 14-04-2008, 21:09   #8
Seniormedlem

Nellemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,647
Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vinga Vis post
Men så er de særdeles pene også da. Får høre daglig hvor nydelige barn jeg har.
Får du virkelig høre daglig hvor nydelige barn du har? Hvem sier det da, utenom familien? Har hørt at mine barn er søte også, men daglig - nei, det har aldri skjedd her.

I never said it would be easy - I said it would be worth it...
Nellemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 21:16   #9
Seniormedlem

Siri sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 1,727
MP Rating: 100% (1)
Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.Siri har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette ble da drøyt overfladisk...?!
Gammel 14-04-2008, 21:21   #10
Veteranmedlem

Bolette sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,291
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror man som mor kan se hvis barnet sitt ikke er fotografisk vakkert/pent, men likevel tror jeg de aller, aller fleste synes barnet sitt er det nydeligste som finnes på jord - fordi det ikke bare er det fysiske utseendet sitt, men hele seg.

Bolette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:55.