Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-10-2008, 21:42   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Question greit å sperre div nettsteder på arbeidsplassen?

Ja, er det greit å sperre diverse nettsteder på arbeidsplassen?
De ansatte sitter mye på internett når det er rolige dager, selv om det er mye annet å gjøre. Det går i facebook, nettby, youtube og msn for det meste...
Eller er det egoistisk av meg å sperre de nettstedene?
  Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 22:05   #2
Supermedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 512
MP Rating: 0% (0)
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: greit å sperre div nettsteder på arbeidsplassen?

Det er vel avhengig av hvordan det påvirker jobben. Er det en jobb der det påvirker effektivitet og produktivitet så vil det vel være ønskelig at ansatte ikke har tilgang til slike sider. Er det en jobb der de ansatte uansett får gjort jobben sin, så spiller det vel liten rolle om de er innom disse sidene.

Jeg skal glatt innrømme at jeg kan snike innom her i arbeidstid, men den eneste det går utover er meg selv, for da må jeg ta med jobben hjem å gjøre den på kveldstid
Gammel 08-10-2008, 22:08   #3
VIP-Medlem

Venna sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 5,680
Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.Venna har et ubeskrivelig bra rykte.

Hos oss ble nevnte nettsider + et par til sperret i 4-5 mndr. Når de åpnet igjen, ble de IKKE brukt på langt nær så mye som før.
Fryktelig provoserende å sitte og jobbe hardt, når naboen surfer....
Gammel 08-10-2008, 22:14   #4
Seniormedlem

Theron sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,760
Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.Theron har en strålende fremtid.

Jeg hadde sperret
Det går utover jobben, og en har faktisk bedre ting å gjøre på jobb enn å surfe?

Ble stengt på min jobb

Member of AF`s jaktlag
Theron er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 22:23   #5
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,183
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes det er helt greit å stenge for enkelte nettsteder som ikke er knyttet til jobb på noe vis Er vant til det fra arbeidsplassen selv.

Det eneste jeg synes er greit er å svippe innom nyhetssider for å holde seg oppdatert, og det kan være en fin avkobling - for det trenger man engang iblant! Og selvsagt hvis det er noe man må ha gjort f.eks. bestille billetter så er det helt greit. Jeg er slik at når jeg er på jobb, så er jeg på jobb, og vil få jobben unna slik at jeg kan dra hjem Surfer på fritiden ja
Suzie Q er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 22:27   #6
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,624
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Er åpent på jobben vår men det er ikke tid å sette seg ned iløpet av dagen. Jobber på SFO og løper hele dagen.
Mener d er greit å stenge disse sidene hvis d går ut over arbeidsplassen og kollegaer,

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 22:40   #7
Supermedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,230
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg syns det er greit og stenge...Folk kan vel surfe hjemme
Gammel 08-10-2008, 22:44   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 14,561
MP Rating: 100% (20)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, jeg synes helt klart det er greit. Selv om det er rolige perioder, er det mangt en kan bruke tida på før jeg synes det er greit å surfe på nettet fra jobben for moro skyld.
Gammel 08-10-2008, 22:50   #9
k&j
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,049
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes man bør prøve å unngå å sperre sider.

Det er bedre å finne andre måter å "se" folk på enn å kontrollere alt de gjør.

Så lenge det er OK å gå ut å røyke i 5 minutter, eller gå å ta en kaffe ol, bør man kunne ta en rask tur på nettet av og til også.

Lojalitet og ønske om å gjøre en god jobb må man jobbe med på helt andre måter, det ligger i kulturen på arbeidsplassen.

Hvis noen vil snike seg unna i 5 minutter, finnes det uansett alltids måter å gjøre det på.
Gammel 09-10-2008, 07:57   #10
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 620
Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.

Selvsagt er det ok å sperre de sidene. "Alle" burde jo vite at slik surfing ikke hører hjemme i en jobbsituasjon.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:55.