Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-01-2003, 21:17   #1
Unregistered
Gjest

Meldinger: n/a
Har dere med prøverørsbarn vurdert DNA-test?

Jeg sitter her med en kjempenydellig unge, og gleden sto i taken når vi endelig klarte å få det til etter prøverørsforsøk. Jeg har egentlig ikke tenkt tanken en gang om at de kan gjøre noe feil på sykehuset under befruktning og innsetting av egg igjen, men har fått noen komentarer sånn at jeg har tenkt litt over det. Slår det like fort fra meg igjen om at ikke skulle ungen er vår, men når folk hele tiden sier til oss at de ikke synes h*n ligner på noen av oss? Da svarer vi bare at h*n ligner på seg selv.

Har også fått komentar fra nær familie om at vi kan jo være glad for at det ikke ble en neger (ikke for å snakke stygt om noen med annen hudfarge). Synes sånne komentarer er helt unødvendig og folk burde tenke seg om litt mere. Har ikke noe lyst til å ta DNA-test, men av og til kan det friste. Føler liksom ovenfor noen at vi må ha "bevis".

Er det noen andre som har prøverørsbarn som har tenkt det samme eller fått komentarer? Eller dere andre der ute, hva tenker dere om dette hvis dere har noe glupt å komme med?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2003, 07:04   #2
Seniormedlem

Sandala sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Home
Meldinger: 1,606
MP Rating: 0% (0)
Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.Sandala er som en lysfontene.

Har dessverre ikke noe glupt å komme med her... Ville bare si at jeg synes det er utrolig hva voksne folk klarer å lirke ut av seg... Dårlig gjort å komme med slike kommentarer til dere, de burde vite bedre!

Hvis dere selv ikke trenger bevis, så la det være. Den nydelige ungen er jo deres uansett hva en DNA test skulle vise.
Gammel 31-01-2003, 07:52   #3
nemesis
Gjest

samme her

Har også fått tilsvarende kommentarer som dere har fått. Jeg har ikke tenkt så mye på om gutten er vår eller ikke. Har i grunn regnet med at de klarte å ta riktig "glass" ut av skapet da jeg skulle sette inn igjen! hehe. Men man kan jo aldri være sikker!
Han ligner ikke så mye på noen av oss, men har enkelte trekk, og det holder vel.
DNA vil jeg ikke gjøre. I verste fall, hva hvis det var noe som ikke stemte!! Hva ville jeg gjort da??!! Helt umulig å svare på selvsagt, men jeg synes du burde slå fra deg den tanken, og heller kose deg med barnet ditt. Kontrollene ved disse klinikkene er så gode, at det skal mye til for at det skjer en feil i forbindelse med dette. Det er vel en uvisshet vi som har gått gjennom en slik behandling må leve med. Men som er helt ubegrunnet!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2003, 08:21   #4
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,596
Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.
Hei du!

Dette må du føle på selv, hva du/dere har lyst til å gjøre... Synes ikke dere skal la andres ugjennomtenkte kommentarer styre det! Det skal nok MYE til før det skjer sånne ting på dagens klinikker, men det forekommer jo!
Personlig så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort dersom jeg hadde blitt gravid på denne måten!
Gammel 31-01-2003, 08:31   #5
Medlem

manne sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Fredrikstad, Østfold
Meldinger: 251
manne er en ukjent størrelse akkurat nå.

Og hva om testen hadde vist at det IKKE var dere unge? Ville du følt annerledes for barnet? Ville du da ikke lenger beholdt barnet?

Du har gitt barnet liv...være seg det er dere gener eller ikke.

Selv hadde jeg ikke engang vurdert det....eller tenkt tanken.
manne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2003, 16:43   #6
Medlem

helen sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: sør
Meldinger: 283
MP Rating: 100% (2)
helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.helen har en aura rundt seg.

Nei, har ikke tenkt tanken engang.
Gammel 01-02-2003, 16:20   #7
Supermedlem

Jordbærjenta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Ved vannkanten.
Meldinger: 1,116
Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.Jordbærjenta er fantastisk mot andre.

Har ikke tenkt tanken en gang, vi heller!
Synes det er uhøffelig og lite voksent og komme med slike kommentarer til dere! Dere har da gått i gjennom nok, ved å ta prøverørsbehandling!

Nå ligner tulla vår både på faren sin og meg, så vi har ikke fått høre noen si noe annet noen gang. Tror nok jeg hadde blitt sur, hvis noen helt seriøst hadde antydet noe annet!
Gammel 02-02-2003, 19:15   #8
Seniormedlem

Happii sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 1,750
Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.

Vi skulle egentlig ha prøverør, men blei plutselig gravide på naturmetoden. Men hadde vi tatt icsi, så hadde jeg aldri ofret tanken på at de kunne gjøre feil. Det tror jeg ikke har skjedd her i Norge før, og legene og de som driver med det veit hva de driver med og har veldig gode rutiner slik at sånne ting ikke skal skje.

Skjønner ikke at folk kan få seg til å si slike ting, og det nok folk som ikke veit så mye om hvordan et prøverørs prosjekt foregår og hva man gjør. (mange uopplyste sjeler som tror at prøverør er noe "kunstig" selv om man faktisk bare får litt ekstra hjelp på veien) Neste gang noen spør deg om slike ting, så spør om de er sikre på at ikke moren deres var utro mot faren deres og kanske de har en annen far en han de tror For de ligner jo ikek spesielt på dem

Happii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-02-2003, 22:28   #9
Unregistered
Gjest

Der fikk jeg meg en god latter Happii! Den tanken har jeg ikke tenkt på. Dette gjelder jo faren da, men et godt poeng. Den trøsten trengte jeg.

Er kun anonym her for at jeg har "kjentfolk" på nettet, og vil ikke at de skal vite at tanken om DNA-test er tenkt en gang. Tanken er herved fraslått og jeg skal ikke bry meg om hva folk sier en annen gang. Det er bare det at jeg har blitt så paff av og til at en klarer liksom ikke å komme med noen motargumenter/komentarer. Gullungen er selvfølgelig vår uansett.

PS: Vi kan også bli gravide på naturmetoden vet jeg, bare at det ikke gikk bra den gangen vi hadde flaks. Naturmetoden er til utprøving igjen, så hvis vi er heldig at det klaffer så likner nok søsknene på hverandre.
Gammel 03-02-2003, 08:08   #10
Ida-88
Gjest

Lykke til!
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:26.