|
 |
|
11-10-2008, 19:07
|
|
Gjest
|
Har ett barn med spesielle behov, andre i samme situasjon se her, tourettes, asberger
|
|
Jeg vil ikke si så mye men vi har ikke fått hjelpen vi trengte. Folk har stigmatisert og fordømt oss, jeg skal nå bringe dette for retten for jeg orker ikke mer. Føler meg forfulgt.
Er det noen der ute som vet om steder i Norge de har skoler som er tilrettelagt for barn med asberger problematikk? noen som kan forstå hva jeg snakker om?
|
|
|
12-10-2008, 23:56
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 489
|
Sv: Har ett barn med spesielle behov, andre i samme situasjon se her, tourettes, asbe
|
|
Syntes det er trist å høre at dere ikke har fått den hjelpen og oppfølgingen dere trenger! Jeg er vernepleierstudent, og her om dagen så vi en dok film om en liten gutt i danmark som fikk utrolig bra oppfølging med egen lærer HELE tiden, integrert i en "normal" skoleklasse. Men de hadde måttet jobbe mye for å få det til. Hun fulgte han i timene og ute i friminuttene. Dette var på barneskolen. Mener det var en dok som hadde gått på "Faktor" på Nrk i 2004. Vil bare anbefale deg og stå på! Du har krav på hjelp og støtte!
|
|
|
13-10-2008, 01:24
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 2,315
|
Sv: Har ett barn med spesielle behov, andre i samme situasjon se her, tourettes, asbe
|
|
Så trist at du føler det sånn! Du og ditt barn har krav på hjelp og støtte.
Hvor er det hjelpeapparatet har sviktet dere?
Er det hjelpeapparat, skole eller folk som har stigmatisert og fordømt du vil bringe for retten?
Jeg har en del erfaring med Aspergers, Autisme og andre diagnoser som trenger spesiell tilrettelegging og oppfølging.
Du er kanskje medlem av Autismeforeningen, og der vil jeg tro du kan få hjelp til dine spørsmål. Det finnes veldig mange ressurssterke foreldre og fagfolk å henvende seg til.