|
 |
|
11-10-2008, 19:07
|
|
Gjest
|
Har ett barn med spesielle behov, andre i samme situasjon se her, tourettes, asberger
|
|
Jeg vil ikke si så mye men vi har ikke fått hjelpen vi trengte. Folk har stigmatisert og fordømt oss, jeg skal nå bringe dette for retten for jeg orker ikke mer. Føler meg forfulgt.
Er det noen der ute som vet om steder i Norge de har skoler som er tilrettelagt for barn med asberger problematikk? noen som kan forstå hva jeg snakker om?
|
|
|
12-10-2008, 23:56
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 489
|
Sv: Har ett barn med spesielle behov, andre i samme situasjon se her, tourettes, asbe
|
|
Syntes det er trist å høre at dere ikke har fått den hjelpen og oppfølgingen dere trenger! Jeg er vernepleierstudent, og her om dagen så vi en dok film om en liten gutt i danmark som fikk utrolig bra oppfølging med egen lærer HELE tiden, integrert i en "normal" skoleklasse. Men de hadde måttet jobbe mye for å få det til. Hun fulgte han i timene og ute i friminuttene. Dette var på barneskolen. Mener det var en dok som hadde gått på "Faktor" på Nrk i 2004. Vil bare anbefale deg og stå på! Du har krav på hjelp og støtte!
|
|
|
13-10-2008, 01:24
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 2,315
|
Sv: Har ett barn med spesielle behov, andre i samme situasjon se her, tourettes, asbe
|
|
Så trist at du føler det sånn! Du og ditt barn har krav på hjelp og støtte.
Hvor er det hjelpeapparatet har sviktet dere?
Er det hjelpeapparat, skole eller folk som har stigmatisert og fordømt du vil bringe for retten?
Jeg har en del erfaring med Aspergers, Autisme og andre diagnoser som trenger spesiell tilrettelegging og oppfølging.
Du er kanskje medlem av Autismeforeningen, og der vil jeg tro du kan få hjelp til dine spørsmål. Det finnes veldig mange ressurssterke foreldre og fagfolk å henvende seg til.
Alle skoler i Norge skal tilrettelegges for elever som har spesielle behov. Hvordan tilretteleggingen er avhenger av den sakkyndige vurderingen, elevens forutsetninger og behov. Jeg har erfaring med elever med Aspergers som fungerer og får hele sin opplæring i klasserommet med tilrettelegging. Jeg har også erfaring med elever som må ha en del av opplæringen sin utenfor klasserommet i små grupper. Det avhenger av elevens funksjonsnivå. Mange med Aspergers fungerer veldig bra både på skole, i jobb og i familie, mens andre ikke gjør det.
Det er litt vanskelig å forstå hva du snakker om, når du ikke vil si så mye, men jeg ønsker deg lykke til! Jeg håper dere får den hjelpen dere trenger!
|
|
|
13-10-2008, 02:39
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,610
|
|
|
Stå på!! Dere er ikke alene om å ha det slik.. De fleste kommuner har skoler for barn med spesielle behov. For noen er det det beste alternativet, for andre er det vanlig skole med tilrettelagt opplegg rundt barnet. Er endel nettsteder der du kan be om mere hjelp vedrørende dette også...
|
|
|
13-10-2008, 07:50
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Aug 2004
Sted: moss
Meldinger: 3,600
|
|
|
Ja her i moss har dem det, dem tar ikke bare asperger men mange nadre problematikker. Eneste jeg angrer på er att jeg hørte på ppt og andre som mente min datter ikke tregnte og gå på spesialskole, så vi kastet bort 2 år av skolegangen men dette virker det som skolen hennes klarer og ta igjen. Min datter ble beskrevet som att hun ikke hadde evnen til og lære og det levde den forrige skolen etter, og når den nye skolen så det etter en stund hun hadde gått lo dem godt og sa det var det værste tøvet dem hadde lest i hele sitt liv, for dem sa din datter har virkelig potensiale og med riktig tilrettelegging så lærer hun like raskt på enkelte områder som andre barn.
Desverre kjenner jeg en del og få tall av dem sier barn får den rette hjelpa i vanlig skole, som oftes skorter det på antall timer man får tildelt også.
|
|
|
13-10-2008, 10:35
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 658
|
|
|
Jeg har et barn med adhd og tourette. Vi blir veldig godt fulgt opp, av både skole, ppt og bup. Kan ikke få fullrost dem nok.
Synd du har fått dårlige erfaringer med dette.
Send gjerne en pm...
|
|
13-10-2008, 10:55
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,682
|
|
|
Har selv en gutt m autisme så oversender en klem.
|
|
|
13-10-2008, 12:34
|
|
Gjest
|
|
|
Jeg er ressurssterk selv, men å ha ett skikkelig opplegg på skolen, mennesker som ikke forstår og snakker nedsettende om meg hadde vært kjærkomment i en ellers tøff hverdag.
Hjelp er på vei, men tenk dere han måtte bli nesten 8 år, i mellom tiden har jeg blitt møtt av fordommer av pedagoger som skulle sett mer enn meg på det tidspunktet. Han skulle vært utredet for lenge siden.
Sliter også med skyldfølelse, selv om jeg har gjort ALT jeg maktet. Kan telle på to hender en hel dag vi har vært inne i alle disse årene, ut på tur hjelper.
Føler det er min feil, jeg som har født ham inn i en verden han ikke forstår.
Takk til dere som har svart meg.
|
|
|
13-10-2008, 18:00
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 566
|
|
|
Foreldrehjelpen.net har flyttet >>
Dette er en side for foreldre med spesielle barn, her kan du få svar på spørsmål og mye hjelp og støtte.
*klem*

|
|
|
13-10-2008, 19:09
|
|
Gjest
|
|
|
Link til en skole i Trondheim med opplæringstilbud til barn og unge med autisme: Index
|
|
|
 |
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:07.
|