Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-05-2008, 09:34   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Hull i ørene på små barn

Er det noen som vet hvor gamle barna bør være før de får hull i ørene? Da tenker jeg på sånn rent helsemessig - ønsker ikke en debatt om hvorvidt dette er noe de bør få bestemme selv eller ikke... Tar gjerne imot linker til artikler osv. På forhånd takk!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 11:09   #2
Seniormedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,676
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hull i ørene på små barn

Rent helsemessig tror jeg ikke det er noen aldersgrense...Snuppa var 2år..gikk helt fint det
Gammel 28-05-2008, 12:49   #3
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,509
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.

Når de er gamle nok til å få gjort det på egenhånd? 16?
Gammel 28-05-2008, 13:00   #4
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,722
MP Rating: 0% (0)
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Jentene får ikke hull i ørene her før de er minst 10år.
Gammel 28-05-2008, 13:09   #5
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 16,858
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Av hygeniske årsaker burde ikke barn få ta hull i ørene før de kan rense det selv. Den første tiden er det også anbefalt at den som har tatt hullene kan gå å "vri" på øredobben veldig ofte. 7 år har jeg vel lest, og syns jeg er nedre aldersgrense. Helst 10.

her står det noe om teamet

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 13:11   #6
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,509
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Husker jeg leste en diskusjon om dette på kvinneguiden for en tid siden.
Jeg har ikke noen fakta, men mener noen sa at man ikke burde ta mens barna var små pga at sjansen for å utvikle allergier økte.

Men som sagt...jeg har ikke noen "beviser".
Gammel 28-05-2008, 13:36   #7
Medlem

Lillekos sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 264
Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.

Jeg tar hull i ørene på folk i forbindelse med jobben jeg har. Og vi har en nedre grense på 5 år. Men har vet ett tilfelle tatt på ei jente på 1 år. Men dette var ikke ei norsk jente, og i noen kulturer er det andre "regler". Når det gjelder allergi så brukes det plast eller titan i ørene når man setter hullene. Og man kan like godt få allergi når man er 40 som når man er 5 år. Når det gjelder å rense ørene så ser jeg at de små (under 10 år) har myyyyye mindre plager og betennelser fordi det er de voksne som renser ørene, og da blir det gjort ordentlig. I motsetning til tenåringer, som fort slurver og glemmer. Og da gjerne får betennelse og såre ører.
Gammel 28-05-2008, 17:27   #8
VIP-Medlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,548
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

16 år.
Jeg er visst ferdig som babylager

snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 17:33   #9
Seniormedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,676
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.

Dere som kun skriver alder...Er det når dere syns det er akseptabelt...eller er det helsemessig dere tenker på da? Snuppa var som sagt 2år, og har aldri hatt noe tull med ørene sine til no...ho som ovenfor bekrefter jo at de små får minst betennelse osv...Hva annet er helsemessig begrunnet som tilsier at de MÅ være eldre? Dette er jo min smak, men snuppa er så nydelig med de små øredobbene sine...jeg angrer ikke...og ikke har jeg merket noe negativt helsemessig....Kanskje det er noe jeg har glømt og sjekke?
Gammel 28-05-2008, 22:25   #10
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 924
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lillekos Vis post
Jeg tar hull i ørene på folk i forbindelse med jobben jeg har. Og vi har en nedre grense på 5 år. Men har vet ett tilfelle tatt på ei jente på 1 år. Men dette var ikke ei norsk jente, og i noen kulturer er det andre "regler". Når det gjelder allergi så brukes det plast eller titan i ørene når man setter hullene. Og man kan like godt få allergi når man er 40 som når man er 5 år. Når det gjelder å rense ørene så ser jeg at de små (under 10 år) har myyyyye mindre plager og betennelser fordi det er de voksne som renser ørene, og da blir det gjort ordentlig. I motsetning til tenåringer, som fort slurver og glemmer. Og da gjerne får betennelse og såre ører.

Å få allergi som førtiåring fremfor å få det som femåring, innebærer jo 35 færre år som allergiker
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:04.