Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2006, 15:27   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Question Hva kan man kjøpe i gave til barnehagen?

Barnehagen der barnet vårt skal begynne har virkelig stått på for å gi oss plass der, derfor har vi lyst å gi en liten "takk-gave". Men hva kan vi gi? Mannen syns det er litt rart å gi en liten gave til et par-hundre kroner, så han er usikker om vi bør gi noe i det hele tatt..
Hva pleier folk å gi i gave til barnehager?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 15:54   #2
Uregistrert
Gjest

Sv: Hva kan man kjøpe i gave til barnehagen?

Så i barnehagen hvor mine går, at ei som skulle begynne på skolen, hadde kjøpt ei bok til barnehagen`s "bibliotek". I permen på boka sto det: Takk for fine år! Hilsen ....... + et bilde av jenta

Så hvis dere skal kjøpe noe kan dere jo kjøpe puslespill, bok eller cd med barnesanger etc. Slik som de bruker i barnehagen og som alle der vil kunne bruke og ha glede av.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 18:45   #3
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 158
MP Rating: 0% (0)
arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.arene er som en lysfontene.

Jeg jobber i barnehage, og det er alltid koselig å få en liten ting for å se at man blir satt pris på Som nevt ovenfor - bøker,cd / lydbok, pusslespill, spill er veldig fine gaver. Eller leker generelt er fint å få. Ellers er det noen som kjøper en liten ting til de som jobber der - kopp, smykke, konfekt, vin er ting som går igjen i barnehagen jeg jobber. Så, hvis det er noen du spesielt synes fortjener en liten oppmerksomhet for sin innsats så kan du jo gi noe til kun den personen. Evt til den barnehageavdelingen barnet ditt skal. Dette kommer jo litt an på hvor stor barnehagen er også.
arene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 18:46   #4
Supermedlem

Junimor sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,228
Blogginnlegg: 1
Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.

Da snuppa skulle slutte i barnehagen i år, kjøpte vi et kirsebærtre til dem.
Gammel 27-08-2006, 23:57   #5
Medlem

Multe sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: østafor sol og vesta
Meldinger: 422
Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.

For meg er det helt merkelig å kjøpe gaver til barnehagen - også til de som arbeider der... Vet jo at mange kjøper sommergaver, julegaver osv osv..
Men - jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor..
Kunne ikke falt meg inn å gi dem noe for å ha "skaffet meg plass", og det eneste vi har gjort er å kjøpe en liten sjokoladeeske sist jul da barna våre skulle være i barnehagen i romjulen.. og de som da skulle jobbe med kun få barn tilstede godt kunne få en opmerksomhet..
Gammel 28-08-2006, 01:03   #6
Supermedlem

Skulpe sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 866
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.

Jeg syns også det er merkelig å gi barnehagen gave. Hos oss får alle de ansatte en liten ting fra barn og foreldre på sommeravslutning. Når jeg har sittet i foreldrerådet og "bestemt", så har de "bare" fått en rose hver. Syns forøvrig at det ikke passer seg å gi vin...
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2006, 05:57   #7
Uregistrert
Gjest

Vi kjenner barnehagen godt fra tidligere, og det er absolutt ingen selvfølge her å få plass midt i barnehageåret, det er faktisk egentlig helt umulig. Så når de har stått slik på, så ønskedr vi å vise at vi setter pris på det. Det kjennes nesten som de har reddet livet mitt Jeg har hatt både søvnproblemer og grått mange tårer pga situasjonen før vi fikk plass der.

Vin syns forøvrig jeg også er upassende, men en bok med en liten hilsen og et lite bilde inni var ikke helt dumt nei.
Gammel 28-08-2006, 06:42   #8
Supermedlem

chickpea sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 1,214
MP Rating: 100% (2)
chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.

Vi gav en gang 30 sitteunderlag; sånne runde fra IKEA.
Gammel 28-08-2006, 09:11   #9
VIP-Medlem

Jannicke81 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Follo (Langhus)
Meldinger: 5,174
Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Da jeg jobbet i barnehage var det flere som ga de ansatte en liten ting når de sluttet. Syns det var veldig koselig.. men ville nok ikke tenkt på det om de ikke hadde gitt noe heller.
Gammel 28-08-2006, 09:24   #10
Seniormedlem

Moria sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 2,344
Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Noddy
Syns forøvrig at det ikke passer seg å gi vin...
Hvorfor det? Er du redd de skal sitte på pauserommet og supe i arbeidstiden?
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:17.