Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-03-2005, 21:14   #1
Litt irritert
Gjest

Meldinger: n/a
Hva mener dere?

For noen dager siden solgte jeg en vogn på qxl,fikk noen 1000 lapper for deg og bestemte meg for å kjøpe en ny vogn siden jeg hadde fått bud på vognen og det var bindene.

Nå har jeg kontaktet kjøperen og denne personen angrer,ville ikke ha vognen alikevel.

Ble litt sur for man vet at det er bindene når et bud er lagt inn. Plutselig sitter jeg med to vogner.

Hva ville dere gjort? Krevd at personen måtte kjøpe vognen eller latt henne slippe?

Jeg må få vognen bort,har ikke plass til den og trenger virkelig pengene. Orker ikke mer styr med salg.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-03-2005, 21:24   #2
Tidligere bruker
Gjest

Sv: Hva mener dere?

Budet er bindende.. kjøper bør kjøpe vogna og la det bli hennes/hans problem og ikke ditt at vedkommende har ombestemt seg..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-03-2005, 21:29   #3
dragonfly
Gjest

Hei.

Jeg hadde blitt drit og jeg er helt enig med deg.

Nå er det jo slik på qxl at du kan gå inn på kjøper å legge igjen en negativ karakter. Sammen med den hadde jeg skrevet at kjøper er ikke til å stole på og anbefaler andre å ikke stole på kjøper. Alle som har konto på qxl vet at kjøp er bindende.

Ta kontakt med nestemann og spør om den er fortsatt intressert i vogna. Du har jo også mulighet til å sette annonsen ut igjen og skrive nederst at du kun ønsker seriøse bud.

Håper det ordner seg for deg
Gammel 11-03-2005, 22:12   #4
Medlem

Mayamor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 353
MP Rating: 0% (0)
Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.

Desverre er det en del useriøse budgivere der inne.
Du kommer nok ingen vei annet enn å avbryte salget for å spare inn qxl gebyret.
Gi vedkommende negativ karakter.
Det gjør at vedkommende mulignes vegrer seg for å levere inn flere bud.
Pluss at det hjelper andre selgere.
Deretter svartelister du vedkommende fra dine salg.
Da slipper du flere mislykkede transaksjoner fra samme person i framtiden.
Legg vognen ut for salg igjen - det er nok flere som er på utkikk etter brukt vogn.
Lykke til.

Mayamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-03-2005, 22:12   #5
Veteranmedlem

Maiva sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Norges eldste by
Meldinger: 3,051
Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.

Ærs, ja da hadde jeg blitt skikkelig irritert. Men som hun over her sa, hvis du ikke får pengene, så legg igjen en skikkelig dårlig tilbakemelding til henne, så alle får se det. Sikkert ikke så mange som vil handle med henne etter det.
Men det beste hadde jo vært å få henne til å kjøpe vogna da. Man kan jo ikke bare ombestemme seg sånn
Gammel 11-03-2005, 22:15   #6
Medlem

Mayamor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 353
Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.

Samtidig er det verd å huske at en ikke er for bitch...
Kjøper gir jo selger også karakter.
Og da spørs det jo på hvem evt andre kjøpere skal tro:
Deg den "vanskelige" selgeren eller den "ubesluttsomme" kjøperen...
Så jeg anbefaler å ikke lage for mye kvalme.

Mayamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-03-2005, 22:53   #7
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,728
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.

Si fra at du kommer til å legge ut en "karakter" dersom hun virkelig trekker seg, og gi henne en sjanse til å gjøre opp for seg.

Gjør hun ikke det, så gjør som dragonfly foreslår.

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-03-2005, 22:59   #8
Seniormedlem

Bimbeline sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Den blaude kyststribe
Meldinger: 2,914
Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror nok også jeg hadde blitt temmelig sinna ja.. Men jeg tenker sånn at når det er på nett og sånn, så vil jeg ikke tro det helt før jeg har pengene i hånda. Men nå bruker ikke jeg QXL, så jeg kan ikke reglene eller noe.
De få tingene jeg har kjøpt av private på nett er faktisk her inne og da har jeg enten betalt på forskudd eller fått forskuddsbetalt for tingene. Det har funka fint det så langt. Men kan jo bli lurt på sånt også da.

Synes nok du skulle stå på ditt når reglene er som de er. Men negativ omtale hjelper nok litt, får vi håpe!

Dessverre trenger jeg ingen ny vogn. Ellers kunne jeg nok hjulpet. Lykke til!
Gammel 12-03-2005, 13:32   #9
Uregistrert
Gjest

Takk for mange svar. Nå har jeg sendt henne en mail og sagt hva jeg mente og at hun lagde problemmer for oss hvis hun ikke kjøpte vognen.

Det som er så kjipt er at vi skulle bruke de pengene vi fikk for vognen til å kjøpe ny så vi har ikke råd til å tape disse pengene.

Begrunnelsen for at hun ville trekke seg var at hun skulle få låne seg en vogn og ville spare pengene.

Men hva med meg da??

Argh!!

Men jeg skrev ikke en sint mail..får jeg håpe,bare forklarte situasjonen og at et bud var bindende.

Så får vi se hva som skjer.
Gammel 12-03-2005, 14:04   #10
Medlem

Toni78 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 135
Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.Toni78 har en aura rundt seg.

Et bud er bindende. Burde hun vite også.
Toni78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:28.